Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
12 dažniausiai pasitaikančių klaidų Lietuvos Feisbuke

Tikriausiai teko girdėti, kad „Socialus marketingas“ organizuoja Facebook marketingo mokymus. Viena iš temų, kurią nagrinėjame, yra dažniausiai pasitaikančios klaidos.

Todėl trumpai papasakosiu, kokias klaidas pastebime Lietuvos Facebook platybėse. Tikiuosi, kad mūsų pastebėjimai bus naudingi, todėl nepatingėkite perskaityti visko iki pabaigos.

1. Nėra tikslo

Šiandien visi nori būti socialiniuose tinkluose, tačiau tik vienetai susėda ir išsikelia tikslą. Dažniausiai kalbama tik apie tai, kad Facebook’as turi padėti padidinti pardavimus, tačiau kokie yra tarpiniai uždaviniai ir koks bus tenkinantis rezultatas – beveik nemąstoma.

2. Nėra strategijos

Kadangi neturime tikslo, nemąstome ir apie strategiją: kokį turinį kursime, kaip dažnai kelsime įrašus, kaip atrodys įrašai, kaip reaguosime į įvairias situacijas, kas stebės statistinius rodiklius, kurie iš jų mums aktualiausi? Čia tik pirmieji klausimai, į kuriuos būtina turėti atsakymą. Ir atsakymas turėtų būti ne mintyse ar apmątysmuose, o fiziškai aprašytas ir atspausdintas.

Kai nėra tikslo ir nėra strategijos, įmonės dažniausiai įkelia į savo puslapius tiesiog „linksmas“ nuotraukas, neturinčias jokio tikslo ir jokio efektyvumo.

Facebook’as yra labai galingas komunikacijos kanalas, tačiau jį reikia išnaudoti protingai ir išmintingai. Juk į televiziją niekas nenusiunčia klipo, kuriame šypsosi katinėlis ir parašyta – „Valio! Pagaliau penktadienis!“

3. Kiekis vis dar svarbiau nei kokybė

Daugybę kartų esu dalyvavęs panašiuose dialoguose:
– (Žmogus, kuris administruoja savo Facebook paskyrą) Sakykite, kaip mums padidinti fanų skaičių?
– (aš) O kam jums didesnis fanų skaičius?
– Kad padidintume pardavimus.
– Tai jūs norite didinti pardavimus ar fanų skaičių?
– O tai čia ne tas pats?
– Absoliučiai ne tas pats.
– Tai bet vis tiek, jeigu mano puslapyje bus mažai žmonių, kaip jie sužinos, ką aš parduodu?
– Bet jūs pasakėte, kad norite parduoti, todėl jums reikia ieškoti būdų, kaip tą padaryti, o ne kaip padidinti fanų skaičių.
– Bet jeigu mūsų konkurentai turi daugiau fanų?
– O jūs žinote, kiek jūsų konkurentai parduoda?
– Ne, bet jeigu jie turi daug fanų, turbūt ir parduoda daug.
– Šiuo metu įrašus pamato maždaug 6% puslapio gerbėjų. Kaip jūs pats minėjote, kadangi orientavotės tik į pardavimus ir nesulaukėte jokių reakcijų į kuriamą turinį, tai turite ne 6%, o 1% organinio pasiekiamumo, tai ar turėsite 1000 fanų, 5000 ar 10000, iš esmės didelio skirtumo nebus.
– Tai ką man daryti?
– Nesiorientuoti į fanų skaičių ir mąstyti apie pardavimus?
– Bet tai kaip?
– Pradėkite nuo mąstymo apie tai, kaip efektyviai išnaudoti Facebook reklamas.
– O kaip tai daroma?
– Viskas prasideda nuo tikslo…

Trumpai reziumuojant – fanų skaičius svarbus tik tuo aspektu, kad verta kurti sau ištikimą ir lojalią bendruomenę, kuri reaguotų į mūsų skleidžiamą turinį bei gerintų organinį (nemokamą) pasiekiamumą. Tačiau siekiant geresnių rezultatų, jums vertėtų pasinaudoti reklamomis.

4. Facebook reklamų ne(iš)naudojimas

Kartais išgirstu, kaip marketingo specialistai sako: aš Facebook reklamų NIEKADA nespaudžiu, todėl aš iš principo jų nenaudosiu. Šiame sakinyje yra dvi loginės klaidos: pirmiausiai, ne visi klientai yra tokie patys kaip jūs ir antra, reikia vadovautis ne savo principais, o faktiniais skaičiais.

Facebook reklamos turi unikalias išskaidymo (targetinimo) galimybes pagal aukščiausią detalumo lygį, lyginant su visais kitais komunikacijos kanalais. Facebook reklamas galima labai tiksliai ir konkrečiai pamatuoti. Ir Facebook reklamos yra turbūt pigiausia reklamos forma, kuri šiuo metu egzistuoja rinkoje. Todėl neteisingas jų išnaudojimas arba apskritai atsisakymas nėra labai protingas sprendimas.

5. Nuobodus (tik komercinis) turinys

Paklauskite vartotojų, dėl kokios priežasties jie ateina į Facebook’ą? Ar nors vienas iš jų pasakys, kad jų tikslas yra ką nors nusipirkti? Tikriausiai, ne. Todėl strategija „AKCIJA, AKCIJA, AKCIJA, PIRK DABAR, ČIA, PIRK PIRK PIRK“ pasiteisina ne visada.

Svarbiausia Facebook’e – užmegzti kontaktą, draugauti, bendrauti, sukurti dialogą. Vartotojas nėra kvailas, jis sužinos, kuo užsiimate ir kaip galite jam padėti. Nuo to, kad kiekvieną dieną po 10 kartų liepsite jam pirkti, jis visai nebūtinai susigundys šia galimybe.

6. Per daug ir per ilgi įrašai

Įrašų turėtų būti ne per daug ir ne per mažai. Optimalų įrašų skaičių reikėtų nusistatyti pagal statistinius rodiklius, įvertinus pasiekiamumą bei negatyvias reakcijas. Šiuo metu statistinis vidurkis svyruoja nuo 1 iki 3 įrašų per dieną.

Pats faktas, kad žmogus nusprendė tapti jūsų puslapio pasekėju, dar nereiškia, kad jis pasakė „aš noriu gauti apie jus po kelias žinutes per dieną“. Vartotojų imunitetas ir kantrybė yra riboti, todėl reikia nepersistengti.

Ne mažiau svarbu, kad įrašai būtų ne per ilgi. Optimalaus įrašo ilgis yra nuo 90 iki 250 simbolių (vizualiai – iki trijų eilučių ilgio). Nustatyta, kad tokio ilgio įrašai susilaukia geriausio įsitraukimo.

7. Statistinių rodiklių ignoravimas

Vienas iš Facebook išskirtinumų lyginant su kitais komunikacijos kanalais – galimybė maksimaliai tiksliai pamatuoti daugybę skirtingų statistinių rodiklių.

Dažniausios problemos yra dvi – nežinojimas, kuriuos rodiklius stebėti ir jų nestebėjimas.

8. Neigiamų komentarų šalinimas

Kur kas dažniau susiduriame su prekės ženklų noru paslėpti neigiamą informaciją nei su noru išspręsti susidariusią situaciją.

Neigiamų komentarų dažniausiai yra labai nedaug, tačiau jų neišvengia nė vienas prekės ženklas. Vis dėlto svarbiausia yra ne komentarai, o reakcija į juos. Žmonės nori, kad į juos būtų atkreiptas dėmesys ir būtų išspręsta jų problema. Tie prekės ženklai, kurie išsprendžia problemas, įgauna vartotojų pasitikėjimą ir lojalumą.

Beje, neigiami komentarai neturi nieko bendro su bjauriais žmonėmis, kurie piktybiškai skleidžia neigiamą emociją. Tokius ne tik galima, bet ir reikia trinti bei blokuoti.

9. Facebook taisyklių pažeidimai

Facebook’as turi daugybę taisyklių, kurios neretai yra ignoruojamos. Kaip pavyzdžiui, viena iš taisyklių – vizualuose negali būti daugiau nei 20% teksto. Jeigu tokia klaida padaroma, Facebook’as neleidžia įrašo reklamuoti.

10. Nelegalios nuotraukos

Norėdami naudoti kokybiškas ir legalias nuotraukas, ieškokite jų ne Google ar kitose paieškos sistemose, o nuotraukų duomenų bazėse. Yra daugybė nemokamų kanalų, kuriuos galite naudoti.

11. Gramatinės klaidos

Pasistenkite peržiūrėti įrašus, kad juose nepasitaikytų gramatinių klaidų ir būtinai naudokite lietuviškus simbolius, nerašykite „šveplai“.

12. Nepilnai užpildyta puslapio informacija

Nepatingėkite peržiūrėti puslapio nustatymus ir užpildykite visą informaciją apie save. Pavyzdžiui, puslapio „About“ skiltį nuskaito Google’as, todėl tai gerokai prisideda prie geresnės paieškos.

•••

Linkime sėkmės ir tikimės, kad šis įrašas padės išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų. O jeigu reikės pagalbos ar patarimų, jūs žinote, kur kreiptis 🙂


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

One response to “12 dažniausiai pasitaikančių klaidų Lietuvos Feisbuke”

  1. Justina sako:

    Aktualus straipsnis. Manau ypač reikėtų atkreipti dėmesį į trečiąjį punktą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/12-dazniausiai-pasitaikanciu-klaidu-lietuvos-feisbuke