Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
2 patarimai jūsų Facebook marketingo strategijai ateinančiais metais

Žiurkių lenktynės.

Taip galima pavadinti dabar vykstančią Facebook puslapių administratorių kovą dėl patinkintojų. Visos priemonės pateisinamos, visi būdai tinkami – tik duokit mums fanų! Apie fanų pirkimą, atrodo, jau visi žino – žino, kodėl tai blogai, ir kodėl tai neveiks. Tokia ydinga praktika, bent jau tarp rinkos lyderių, mažėja, nors kol kas dažnas smulkus verslas su biuro/Facebook puslapio administratorėmis dar vis pernelyg nesigilina, iš kur ten tie fanai – svarbu, jų yra. Dar vienas keistas reklamos būdas – pirkti įrašus didžiulį „Laikų“ skaičių turinčiuose, dažniausiai su prekės ženklu visai nesusijusiuose puslapiuose, taip tarsi mokant jiems už „reklamų parodymus“. Bet apie tai – kitą kartą.

Taip, didieji (ir daugiau į tai investuojantys) jau nebesistengia prisigaudyt fanų bet kokia kaina. Kai kurie brand’ai netgi drastiškai MAŽINA savo fanų skaičių:



Tačiau didžiajai daugumai fanų skaičius vis dar išlieka pagrindiniu Facebook puslapio sėkmės vertinimo įrankiu. Dėl to, kad lengvai matomas. Dėl to, kad lengvai palyginamas. Paprasta ryte į darbą atėjus konstatuoti, kad konkurentai vis dar beviltiškai atsilieka – turi 2 tūkstančiais fanų mažiau.

Na, o kai ateina laikas gilesnei analizei, prisimenamas „Talking about this“ skaičius – taip pat lengvai matomas ir palyginamas, taip pat įsivaizduojamą puslapio vertę keliantis (įsivaizduojat, pas mus PTAT – 10 procentų, kai pasaulinis vidurkis – tik 2 procentai! Šaunuolė vadybininkė, vakar gerą konkursą ant sienos paleido, iškart šovėm į viršų), tačiau dėl savo abstraktumo sparčiai užleidžiantis vietą realią prasmę turintiems skaičiams.

Viso to pasekmė – didžiulis pats save maitinantis mechanizmas, augantis kaip ant mielių. Kiekviena save gerbianti reklamos/media/PR agentūra turi pažįstamą freelancer’į, galintį suprogramuoti aplikaciją, kuri padės jums pririnkti daugiau fanų, nes visiems, norintiems laimėti iPad’ą (telefoną/puodelį rytinei kavai/plaukų segtukų rinkinį), lieps pakviesti prie jūsų puslapio prisijungti 10 draugų. Kai kurios netgi savo digital skyriuose turi žmones, atsakingus už Facebook komunikaciją ir People Talking About This skaičiaus kėlimą – vienos geresniais, kitos daugiau klausimų keliančiais būdais.

Ir tai nėra blogai. Stengtis pasiekti kuo daugiau žmonių, įtraukti juos į diskusiją – tikrai pagirtinas dalykas. Aišku, geriau būtų, jei ta diskusija būtų susijusi su jūsų prekės ženklu, o ne su kačiukais, tačiau apie tai jau rašėme (ne kartą), taigi nesikartosiu.

Šįkart norėčiau pakalbėti apie kitą labai svarbų rodiklį – jūsų pelną.

Taigi, kaip jūsų pelnas koreliuoja su jūsų Facebook puslapio fanų skaičiumi? Ar praėjusį ketvirtį sparčiai sukęsis „Laikų“ skaitliukas padėjo jūsų įmonei įvykdyti metų planą? Spėju, kad tokios sąsajos nerasite. Kaip ir nerasite, kiek litų jūsų įmonei uždirbo kiekvienas Like ar Comment paspaudimas jūsų Facebook puslapyje.

„Aidi, tu sakai, kad Facebook marketingas neveikia?“ Ne! Aš sakau, kad primityviai žiūrint į bet kokią reklamos rūšį, investicijos į ją neatsiperka. Galit pripirkti reklaminių stendų autostradoje – dėl to jūsų vaikiškų rūbelių parduotuvės apyvarta pernelyg neišaugs. Primėčius skrajučių Kauno gyventojų pašto dėžutėse, jūsų kavinė Vilniuje tikrai neprisipildys. Lygiai tas pats ir Facebook’e – jei seksit tik du skaičius, niekada nesurasit, kaip jie koreliuoja su jūsų „Bottom line“ – pelnu (nes to paprasčiausiai nėra, tai neįmanoma). Nebent pamatysit kokį labai netikėtą ryšį:

Taigi, ką daryti, paklausite jūs. Turiu du patarimus, kurių veiksmingumu mes įsitikinome jau senokai:

1. Žvelkim giliau. Facebook’as suteikia galimybę peržiūrėti daugybę statistinių duomenų, o atsinaujinęs statistinis įrankis tai padeda daryti labai nesunkiai. Ten pat galite išsitraukti ir dar detalesnę savo Facebook puslapio analizę Excel formatu ir analizuoti duomenis iš esmės. Pradžiai, kad būtų lengviau pradėti, keli pagrindiniai rodikliai, kuriuos stebint bus galima pradėti daryti išvadas, kaip jūsų veiksmai šiame socialiniame tinkle padeda siekti galutinio tikslo:

  •  Reach – kiek žmonių jūsų puslapis savo įrašais/reklamomis/virusine sklaida pasiekė. Kiek žmonių pamatė tai, ką jūs transliavote savo puslapio pranešimais. Nustebsite pamatę, kaip jis skiriasi nuo jūsų puslapio fanų skaičiaus.
  • Engagement – kiek žmonių ne tik matė jūsų puslapio pranešimus, bet ir kažką jame darė. Ne, tai ne tas pats, kas „People Talking About This“, nes jums svarbu ne tik tai, kiek žmonių paspaudė „Patinka“ po jūsų nuotrauka, bet ir tai (o kartais – TIK tai), kiek žmonių TĄ NUOTRAUKĄ paspaudė ir ją pasižiūrėjo, kiek žmonių paspaudė nuorodą, esančią tos nuotraukos aprašyme ir kiek žmonių nusprendė pasilikti jūsų puslapyje ilgiau ir pasižiūrėti kitas jūsų pasidalintas nuotraukas.
  • Negative Feedback – kiek žmonių pasakė, kad jūsų turinys juos užknisa. Kalbėdami ir skaičiuodami „Patinka“ paspaudimus galite nepastebėti, kad didžiają dalį savo fanų jau praradote – jie tiesiog paspaudė „Neberodyti“ prie jūsų paskutinio pranešimo ir niekada nebepamatys nei vieno jūsų puslapio įrašo.

Trys rodikliai – super paprasti, bet daugeliui dar visiškai nepažįstami. Juos stebint, galėsit pradėti suvokti, kokį atoveiksmį turi vienokie ar kitokie jūsų prekės ženklo įrašai IŠ TIKRŲJŲ. Šiek tiek pasigilinę, rasite ir daugybę koreliacijų su realiais savo verslo rodikliais. Tada galėsite pradėti matuoti REALIĄ išlaidų reklamai socialiniuose tinkluose grąžą. Ir, žinoma, toliau gilintis į statistinius duomenis.

2. Būkim paprastesni. Facebook, kad ir kaip bežiūrėtumėm, yra tinklapis. Vienas iš didžiausių pasaulyje, turintis didžiulę savo vartotojų informacijos duomenų bazę. Jis suteikia jums galimybę pasiekti pačias siauriausias vartotojų grupes – pagal pomėgius, šeimyninę padėtį, nekalbant apie amžių ir lytį – daug efektyviau nei bet kuris kitas puslapis pasaulyje. Norėdami pasiekti konkrečią vartotojų grupę, daugumoje kitų puslapių (naujienų, pramoginių portalų, blog’ų ir pan.) jūs aklai šaudote, bandydami atspėti, koks turinys jūsų vartotojams galėtų patikti. Tuo tarpu čia paklaida – minimali. Išnaudoti šią galimybę tik tam, kad prisirinkti daugiau Like’ų – tikra nuodėmė.

Vadovautis senaisiais principais „pasiekti kuo daugiau“ šiame tinklapyje yra visiška nesąmonė. Kam geriau rodyti reklamą – 100.000 18-25 metų vyrų, ar 5000 18-25 metų vyrų, kurie per paskutinį mėnesį pirko jūsų elektroninėje parduotuvėje prekių už daugiau nei 100 litų? O gal jūsų kabelinės televizijos klientams, kurių sutartis greitai baigsis? O gal jūsų lojalumo programos dalyviams? Taip, Facebook’e galite „pagauti“ ir juos.

Reklamos targetinimo galimybės čia priklauso tik nuo jūsų fantazijos. O jos kokybė per paskutinius kelis mėnesius šiame tinklapyje labai stipriai išaugo. Iš „tų baneriukų dešinėj pusėj, kur niekas nespaudžia“ dabar atsirado daugybė patraukliai, neįkyriai ir įdomiai vartotojams pateikiamų variantų, kuriais pasinaudoti galite labai lengvai. Kodėl to nedaryti?

Daugybė prekės ženklų jau naudojasi Facebook teikiamomis galimybėmis ne tik bendraudami su savo gerbėjais, bet ir siekdami aiškiai pamatuojamų tikslų – prekės ženklo žinomumo, konversijų puslapyje didinimo, lojalumo skatinimo ir taip toliau. Kaip jau sakiau, viskas priklauso nuo jūsų fantazijos. O jei dar nesijaučiate labai tvirtai – galime jums padėti.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

6 responses to “2 patarimai jūsų Facebook marketingo strategijai ateinančiais metais”

  1. Justė sako:

    Prie Insights nerodo tokio dalyko kaip „Negative Feedback“. Kur jį būtų galima rasti?

    Dar būtų labai įdomu, kalbant paie Facebook banerius („šone kur niekas nespaudžia“), pastebėjau, kad ten pradėjo veikti remarketingas. Bent jau amazonas tą taiko, tačiau pats Facebook kažkodėl apie tai nieko nepasakoja.

    • aidis sako:

      Prie Insights Negative Feedback galima rasti „Reach“ skiltyje – čia ji vadinasi Hide, Report as Spam, and Unlikes.

      O remarketingą FB galima užsisakyti per jų partnerius, tokius kaip https://www.perfectaudience.com/ – čia galite suformuoti ne tik dešinės pusės (kur, beje, kartais ir visai neblogai spaudžia:)) ), bet ir News Feed’o remarketingo kampaniją.

  2. aurimas sako:

    Sveiki Aidi. Gal zinote atsakymus i siuos klausimus:
    1) Kodel kuriant facebook ads neina priskirti kai kuriu „Interests“ , t. y. puslapiu, kuriu fanams rodyti reklama? Beje, pastebejau, jog tai neturi jokios koreliacijos tarp tu puslapiu fanu skaicius. Daznai neina uztaginti net tokiu puslapiu i „Interests“, kuriu fanu skaicius ne toks ir mazas – apie 20000.
    2) Kaip paleidziant Facebook Ads uztaginti, jog ta reklama butu rodoma ir tiems zmonems, kurie yra „palaikine“ butent reklamuojama facebook puslapi?
    Dekui!

  3. aurimas sako:

    Hmm.. kvieciate diskuoti/sharint’is idomiais dalykais apie social media, o patys to nedarote. Ne kazka, chebra, ne kazka.. 🙂

  4. Klaudas sako:

    Video neveikia.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/2-patarimai-jusu-facebook-marketingo-strategijai-ateinanciais-metais