Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
2016-ieji ir socialinių tinklų marketingas – keli patarimai. Pirma dalis

Atėjo TAS metų laikas. Laikas prognozuoti, kokie ateinantys metai bus Dvyniams, Skorpionams, moterims ir finansininkams. Kas laukia nekilnojamojo turto rinkos ir ko tikėtis iš Lietuvos krepšinio rinktinės.

Nelabai suprantu, kodėl būtent gruodį visiems pasidaro labai įdomu, kas bus/įvyks/ko laukti sausį. Birželį niekam taip nerūpi, ką jiems „paruošė liepa“. Kažkodėl metų pabaiga įpareigoja pasiruošti ir pasidomėti, kas bus aktualu kitais metais, nors, mano galva, apie ateitį reikėtų galvoti pastoviai, ne tik tuomet, kai artėja kažkokia įsivaizduojama riba.

Bet aš nuklydau. Iš tikrųjų šis įrašas – ne apie mano pasipiktinimus. Taip, nesuprantu, kodėl ateinančiais metais ir jų tendencijomis reikėtų pradėti rūpintis tik dabar, bet suprantu ir tai, kad geriau vėliau, negu niekada, todėl pasistengsiu reziumuoti tai, apie ką ir aš, ir Arijus, ir visi mūsų kolegos kalbėjome šiais metais ir sudėti viską į šiokį tokį „prognozių“ rinkinį – į kokius reiškinius, problemas ar funkcijas, mano nuomone, rinkodaros specialistai turėtų labiausiai atkreipti dėmesį ateinančiais metais.

Nekalbėsiu apie labai drastiškas naujienas, virtualią realybę, dirbtinio intelekto asistentus ir kitus gražiai skambančius, bet sunkiai kasdienybėje iškart pritaikomus dalykus. Pabandysiu atkreipti dėmesį į problemas, kurios aktualios jau šiandien ir sprendimus, kuriuos galime įgyvendinti jau rytoj.

 

Tikslai pagaliau įgis prasmę

Davai šiais metais visi pasistenkim ir susitarkim, kad baigsim vertinti Facebook’o komunikacijos sėkmę žiūrėdami į tai, kiek „like’ų“ kuris įrašas surinko? Tiek metų jau apie tai kalbame, tiek hipsterių jau mus nurašė kaip sugedusias plokšteles, bet situacija mūsų rinkoje vis dar ganėtinai prasta, todėl kartotis turime. Ir kalbu ne tik apie smulkius verslus, dar tik žengiančius pirmus žingsnius socialiniuose tinkluose. Nebeklaidinkim savęs, savo viršininkų ir klientų ir nesinaudokim galimybe pagražinti savo veiklos rezultatų spausdindami gražius socialbakers.com nemokamos versijos pdf’us su like/share/comments skaičiais – tai tikrai ne svarbiausi rodikliai, ir jūs tai puikiai žinot.

Tikslinė auditorija – pasiekti vartotojai – įsitraukę vartotojai. Šie trys rodikliai turi būti kiekvienos ataskaitos klientui/vadovui/kolegai pagrindas. Ir, aišku, dar kartą: įsitraukimas – ne like’ai ir komentarai, bet JŪSŲ VERSLO TIKSLAMS svarbiausi rodikliai. Nuorodų paspaudimai, nuotraukų ar video peržiūros ir t.t. Nepamirškite to bent jau ateinančiais metais ir tikrai nesigailėsite.

 

Vartotojai toliau bukės (jei jūs jiems nepadėsit)

Kalbėdamas apie bukumą šiuo atveju turiu galvoje ne jų intelekto koeficientą (nors kai kurie specialistai kalba ir apie tokį visų mūsų atbukimą), bet apie jų reakcijas į jūsų turinį. Išanalizavus daugiau nei 100 įvairaus pobūdžio lietuviškų Facebook puslapių (tarp kurių buvo ir smulkaus verslo atstovai su keliais tūkstančiais fanų, ir dideli, keliasdešimt ar kelis šimtus tūkstančių fanų turintys puslapiai), kurių bendras gerbėjų skaičius – beveik 2 milijonai vartotojų, ir suskaičiavus žmones, kurie komentuodavo arba spausdavo „patinka“ po prekės ženklų įrašais, pamatėm vieną labai neraminančią tendenciją:

Šių metų viduryje komentarų skaičius pradėjo itin sparčiai mažėti, o „patinka“ paspaudimų skaičius augo tik vos vos. Bendra komentarų ir „patinka“ paspaudimų suma, skaičiuojant ją kaip procentinę išraišką nuo analizuotų puslapių gerbėjų skaičiaus, taip pat šiek tiek mažėjo, bet šis mažėjimas nebuvo toks drastiškas, todėl jį būtų galima nurašyti pozityviam pokyčiui – „patinka/dalintis“ konkursų atsisakymui. Tačiau toks stiprus komentarų skaičiaus kritimas:

parodo, kad auga vartotojų abejingumas jūsų turiniui, mažėja jų įsitraukimo kokybė ir kuo toliau, tuo labiau nyksta galimybė užmegzti pokalbį.

Kita dar labiau mus neraminusi tendencija – bendro įsitraukimo, t.y. vartotojų, kurie atlieka bet kokius veiksmus su jūsų turiniu – spaudžia nuotraukas, žiūri video, „patinkina“, komentuoja, dalinasi ir t.t. – santykio su pasiektų vartotojų skaičiumi vidurkio stiprus mažėjimas:

Šiame grafike matomą gan stiprų įsitraukusių vartotojų skaičiaus sumažėjimą galima paaiškinti dviem priežastimis:

  • Prekės ženklai didina investicijas į įrašų sklaidą, todėl natūralu, kad pasiekia ne tik pačias tikslingiausias auditorijas. Pasiekti „netiksliniai“ vartotojai mažiau įsitraukia į PŽ turinį, todėl įsitraukusių/pasiektų santykis mažėja.
  • PŽ turinys darosi nuobodus, reklaminio triukšmo vis daugiau, todėl vartotojai tiesiog nebespaudžia jūsų įrašų.

Greičiausiai teisingas atsakymas – kažkur tarp šių dviejų priežasčių, tačiau ir vienu, ir kitu atveju PŽ vertėtų susirūpinti. Ateinančiais metais šios tendencijos tikrai nereikėtų palaikyti.

Todėl 2016-ieji turėtų būti metai, kai pagaliau pradėsite:

  1. galvoti, kaip sukurti turinį, kuris išties įdomus ir naudingas jūsų tikslinei auditorijai
  2. galvoti, kaip pasiekti būtent tuos vartotojus, kuriems jūsų turinys iš tikrųjų įdomus – ne tik „moteris nuo 20 iki 60 metų“
  3. galvoti, kaip savo komunikaciją socialiniuose tinkluose paversti į dialogą – o tam reikės rasti būdų ne tik pakalbėti, bet ir prakalbinti savo vartotojus.

Bendras vardiklis – GALVOTI.

 

Duomenys ir kūryba turės susidraugauti.

Ateinantys metai – duomenų metai. Duomenys, informacija, statistika bus (ar bent jau turėtų būti, jei norite pasiekti puikių rezultatų) geriausi įkvėpimo šaltiniai. Žinoma, tai nereiškia, kad iki šiol to nebuvo, o laikrodžiui išmušus paskutinę gruodžio valandą, viskas pasikeis. Apie duomenų ir kūrybingumo sintezę kalbama jau seniai – tai buvo ir  2014-ųjų, ir šių metų „Kanų liūtų“ festivalių viena iš pagrindinių temų (šiek tiek daugiau apie šią ir kitas „Kanų liūtų“ temas – čia, čia, ir čia).

Tai taip pat tikrai nereiškia, kad marketingistai dabar turės persikvalifikuoti ir tapti statistikos ar duomenų analizės ekspertais. Tiesiog, norint kurti turinį, kuris patinka ir reklamą, kuri neerzina, mes turime išmokti

  • suprasti savo auditoriją – kas jie, ką jie mėgsta, ko jiems reikia ir kaip jūs galite jiems padėti
  • suprasti savo veiksmų rezultatus – kas veikia, kas neveikia, ir ką daryti toliau labiausiai apsimoka.

o tai padaryti socialiniuose tinkluose – tikrai nesunku, ir nereikia turėti matematinės analizės magistro. Tokie įrankiai, kaip Facebook Audience Insights ir, žinoma, Facebook puslapio Insights skiltis turėtų pasidaryti jūsų kasdieniai pagalbininkai, ir juos naudoti turėtumėt pirmiausia tada, kai dar nei kūrybinės idėjos, nei kampanijos strategijos neturite. Būtent duomenys apie jūsų vartotojų įpročius, skirtumus tarp amžiaus grupių elgesio ir skirtingų pomėgių vartotojų elgesio ypatumai turėtų modeliuoti jūsų kūrybines žinutes ir veiksmų planą. Apie kelis to pavyzdžius irgi jau esu trumpai kalbėjęs šiame įraše.

Tiek minčių šiandien. Neieškokite revoliucinių proveržių neįsitikinę, kad geriausiai išnaudojate tai, kas prieinama jau dabar, ir labai greitai pamatysite puikių rezultatų!

Netrukus grįšiu su dar vienu post’u apie geriausius socialinių tinklų panaudojimo draugystei su klientais būdus ir naujas galimybes ateinančiais metais, taigi, spauskite „Follow“ po šiuo straipsniu, o jei nenorite praleisti visų Socialaus marketingo įrašų ir naujienų – nepamirškite tapti mūsų gerbėjais Facebook’e . Iki greito pasimatymo!

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “2016-ieji ir socialinių tinklų marketingas – keli patarimai. Pirma dalis”

  1. Mr. Feisbukas sako:

    O ar LT facebooko vartojimo kultūrai apskritai nėra būdingas toks reiškinys kaip „stalkinimas“ – t.y. stebėti, kas ką įkelia, kas ką daro, bet pačiam labai retai komentuoti arba pasakyti, ką manai? nemanai, Aidi, kad čia toks labiau kultūrinis dalykas ir vartotojų tarpusavio bendravimo įpročiai persikelia į santykį su prekės ženklais?
    antras dalykas, dėl to vartotojams įdomaus turinio, ne pirmą kartą girdžiu, bet mano būtų labai įdomu padiskutuoti, kas už šių žodžių slypi. pats esu pastebėjęs, kad žmonės daugiau ieško socialiai aktualių dalykų, o ne kažkokios praktiškos, vertingos info. tai tas terminas toks dviprasmiškas šioje vietoje 🙂

  2. Edgaras Roličius sako:

    O ar ne mažokai duomenų objektyviam įvertinimui? Aš dar galvočiau, kad šiuose rezultatuose labai nemažą dedamąją turi ir „see less“/“unfollow“ funkcijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/2016-ir-socialiniu-tinklu-marketingas-keli-patarimai-pirma-dalis