Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
4 mitai apie socialinius tinklus

Socialinių tinklų marketingas ir ypatingai rinkodaros sprendimai populiariausiame pasaulyje socialiame tinkle Facebook vis dar yra gana didelė paslaptis tradicinio marketingo šalininkams. Tačiau įvairių nuomonių ir vertinimų netrūksta, todėl nutarėme panagrinėti, kurios žmonių mintys neatitinka tikrovės.

Socialinių tinklų pradžia buvo labai paprasta. Tai buvo naujas žaisliukas, kuriame egzistavo galimybė sumažinti atstumą tarp atitolusių žmonių, bendrauti su artimaisiais, ieškoti naujų pažinčių bei dalintis įvairia įdomia medžiaga. Jeigu iš pradžių socialiniai tinklai daugiausiai traukė jaunimą, šiandien Facebook‘u naudojasi ir vidurinio amžiaus atstovai, vyresnioji auditorija, mūsų tėvai, kartais net ir seneliai.

Įvairaus dydžio įmonės suprato, jog socialiniai tinklai turi didžiulį potencialą, nes ten šiandien galima sutikti kas septintą pasaulio gyventoją. Vis augant socialinių tinklų populiarumui, pasirodė daugybė mitų, kurie neteisingai traktavo esminius socialinių tinklų marketingo principus. Ne visi į socialią erdvę persikėlę prekiniai ženklai sugebėdavo pasiekti prognozuotų aukštumų, todėl vietoje to, kad ieškotų klaidų, jie buvo linkę pritarti mitams.

Todėl mūsų tikslas – pristatyti bene populiariausius mitus ir panagrinėti juos. Mums į pagalbą atėjo socialių tinklų profesionalas Jeffas Bullasas, kuris šiuo klausimus nagrinėjo JAV rinkoje, o mes adaptavome Lietuvai.

Mitas nr. 1. Tai paprasta.

Bene didžiausias ir ryškiausiai išreikštas mitas – kad socialinių tinklų marketingas yra toks paprastas, kad galima pasisamdyti praktikantą, kuris per pietų pertrauką padarys visą darbą. Ir ne tik viską puikiai suspės, bet dar ir nieko nekainuos.

Galime užtikrinti, kad pradedant nuo mažytės įmonės ir baigiant gigantiška korporacija, teisingai ir efektyviai kurti savo socialinių tinklų paskyras yra ypatingai sudėtinga. Tam reikia daugybės teorinių ir praktinių žinių.

Socialinių tinklų komunikacijos specialistas turėtų mokėti:
– Gerai ir taisyklingai rašyti, kurti vizualinį turinį (nuotraukos, paveiksliukai, maketai, kartais net ir filmuoti).
– Nuobodų turinį (kurį įmonės marketingo skyrius nori perteikti savo gerbėjams) paversti įdomiu, naudingu bei įkvepiančiu. Vadinasi, specialistas turėtų būti pakankamai kūrybingas, jog kiekvieną kartą atrastų vis naują informacijos pateikimo formą.
– Medžiagą reikėtų rengti ne tik Facebook‘ui, bet ir įmonės internetiniam puslapiui, blogui, Twitter‘io įrašams, Pinterest vaizdams, Instagram nuotraukoms, Linkedin kompanijos puslapiui, ateityje, tikėtina, kad populiarėsiančiam Google+ socialiniam tinklui bei naujiems projektams, kuriuos sunku suplanuoti.
– Turinį reikia ne tik kurti, bet ir stebėti, reaguoti į žmonių komentarus, bendrauti su gerbėjais, inicijuoti diskusijas ir t.t.
– Pamažu vis labiau populiarėja mobilūs įrenginiai, todėl reikia pradėti kurti turinį ir jiems.
– Visus duomenis būtina analizuoti, nes tik tokiu būdu priimami teisingi sprendimai bei žinoma, kaip planuoti ateities darbus.

Po viso šio sąrašo, atsakykite sau, ar praktikantas tikrai sugebės pasirūpinti visais šiais darbais?

Mitas nr. 2. Tai nemokama.

Strategijos rengimas, planavimas, turinio paieška ir kūrimas, optimizavimas, analizė, bendruomenės būrimas ir nuolatinis bendravimas užima nežmoniškai daug laiko. O laikas – pinigai.

Pagal pasaulines darbuotojų paieškos tendencijas, šiuo metu socialių tinklų komunikacijos specialistas – viena paklausiausių profesijų, ir kompetetingų šios srities specialistų nėra daug. Vadinasi, siekiant kokybės, tenka ieškoti geresnio varianto ir už jį tenka mokėti.

Nemokama (kol kas) yra galimybė būti Facebook platformos dalimi, skelbti įrašus ar įkelti nuotrauką, tačiau efektyvus ir kokybiškas sistemos išnaudojimas – mokamas. Banerinė reklama – mokama, norite, kad jūsų įrašą pamatytų 100 % auditorijos – reikia susimokėti, norite susikurti aplikaciją – programavimas negali būti nemokamas, turite ypatingą pasiūlymą – pasiruoškite susimokėti, jeigu norite, kad jį kas nors pamatytų.

Taigi reziumuojant, nemokamas yra nebent dalyvavimas socialinių tinklų gyvenime, tačiau tikrai ne marketingo sprendimai.

Mitas nr. 3. Juk tai tik Facebook‘as

Daugybė įmonių tiki, kad norint sėkmingai dirbti socialiuose tinkluose, užtenka susikurti puslapį Facebook‘e ir tiek. O į klausimą, ką ten darysite, kraipo galva ir neturi atsakymo. Tačiau ar tikrai viskas taip paprasta ir elementaru?

Taip, Facebook‘as dominuoja socialiniuose tinkluose, tačiau vien tik buvimas ten negarantuoja sėkmės. Viskas prasideda nuo teisingos strategijos pasirinkimo, tikslinės auditorijos analizavimo, turinio kūrimo, bendruomenės priežiūros ir kt. Juk reikia ne tik skelbti sau įdomią medžiagą, bet ir prisitaikyti prie auditorijos, kad ji įsisavintų skelbiamą žinutę.

Jeigu mąstome tik apie Facebook’ą (nes kol kas tai yra absoliutus socialinių tinklų lyderis, nuo kurio artimiausias konkurentas atsilieka daugiau nei dvigubai), tuomet į puslapį galima integruoti įvairias programas, žaidimus, specialias aplikacijas. Tyrimais įrodyta, kad efektyvias ir naudingas aplikacijas vartotojai aktyviai naudoja.

Be to, nereikia pamiršti, kad yra ir kitų sparčiai populiarėjančių socialinių tinklų. Kaip juos išnaudoti ir ar jie tikrai tinka jūsų prekiniam ženklui, reikia mąstyti ir nagrinėti. Tačiau jeigu jau atidarėte duris į socialią erdvę, reikia stengtis išnaudoti visas įmanomas galimybes.

Mitas nr. 4. Socialiniai tinklai išspręs visas problemas.

Reikėtų suprasti, kad socialiniai tinklai nėra jūsų marketingo plano gelbėtojai. Socialiniai tinklai nepadės rytoj parduoti 5-iomis prekėmis daugiau, jie greičiausiai neatstos milijoninės vertės reklaminės kampanijos per televiziją. Tačiau socialiniai tinklai išspręs esminę problemą – kaip kurti dialogą su savo gerbėjais – esamais ir būsimais klientais.

Jums reikalingas geras turinys visuose pasirinktuose kanaluose. Jums reikia kurti santykius su savo pasekėjais. Tikros, nuoširdžios ir aktyvios bendruomenės kūrimas trunka ne vieną ir ne dvi dienas. Tam reikia skirti daug darbo ir kantrybės. Tačiau po pusės metų, po metų, o gal ir po dviejų turėsite tokį rezultatą, kurio pavydės aršiausi konkurentai.

Tradicinis marketingas niekur nedingo ir reklama televizijoje, radijuje ar internetiniuose portaluose yra reikalinga. SEO ir reklama Google – yra ypatingai svarbūs bene kiekvienam verslui, tačiau ateitis priklauso socialiniams tinklams ir kuo greičiau pradėsite apie tai mąstyti, tuo daugiau laiko turėsite geriems santykiams kurti.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “4 mitai apie socialinius tinklus”

  1. egle sako:

    Perskaiciau, kad facebook yra absoliutus lyderis…Na del „absoliutizmo“ drisciau nesutikti.
    Pvz Rusijoje (cia aktualu tiems, kam pvz rupi Rusijos rinka) absoliutus lyderis yra Bkontakte…:))
    ir net ne Googlas pirmoj vietoj :))) ten,o Jandex…
    imesiu nuoroda su zemelapiu labai idomu pasiziureti, ten keliu metu senumo, bet kiek domejausi kol kas niekas nepasikeite. O ir tuos „nefeisbukinius“ plotus sudejus, gaunasi tikrai ne facebook pirmoj vietoj
    http://www.vincos.it/wp-content/uploads/2010/06/wmsn-01-10.png
    antra, visi zinom kiek tame Faceibuke yra duminiu anketu:((( Manau, kad tuo poziuriu kiti socialiniai tinklai yra nuosirdeni ir realesni (turint omeny realius, tikrus naudotojus)
    P.S. Na, cia tik mano nuomone, nepretenduoju i 100% tiesa 🙂

    • Egle, mes šiuo atveju kalbame apie LT rinką, kur Facebook turi daugiausiai vartotojų, ir apie pasaulį, kur jis taip pat yra absoliutus lyderis. Žinoma, Rusijoje gali būti vienokia situacija, Kinijoje kitokia ir t.t., bet jeigu straipsnyje apie strategiją pradėsim dėti žvaigždutes ir disclaimer’ius „išskyrus X, Y ir Z rinkas, kur lyderiais yra tie ir tie tinklai“, gausis labai ilgas straipsnis.
      O dūminės anketos ir nenuoširdumas jau įžengia į „kas galėtų paneigti, kad…“ teritoriją, kur mes labai nenorim leistis, todėl stengiamės kalbėdami apie statistinius duomenis vadovautis statistika, ne jausmais ar nuomonėmis:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/4-mitai-apie-socialinius-tinklus