Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
6 būdai išgyventi Feisbuke šiais metais

Arijus jau rašė apie sumažėjusį Facebook pasiekiamumą ir „kas dėl to kaltas“. Aš pasistengsiu šiek tiek plačiau paaiškinti, kas vyksta, ir pasiūlyti keletą veiksmų, kad šių pasikeitimų poveikis būtų minimalus.

Pirmiausia – kas gi vis dėlto vyksta?

Du svarbiausi Facebook pranešimai, susiję su vis plačiau eskaluojamu pasiekiamumo mažėjimu, buvo paskelbti praėjusių metų pabaigoje. Vienas jų buvo labai malonus visiems naujienų portalams ir šiaip, įdomų turinį kuriantiems. Jame Facebook’as rašė, kad nuo šiol nuorodos į straipsnius bus žymiai labiau vertinamos negu, tarkim meme’ų ar juokingų gif’ų įrašai. Tą netruko pajusti daugybė naujienų portalų – daugelio jų lankomumas iš FB jau nuo vasaros pastoviai auga. Ypač atsidarius Facebook’o mobiliąją versiją, žymiai didesnį skiriamą dėmesį straipsniams pajutau ir aš. Nuorodos į 15min.lt, Time, lrytas.lt ar kitus naujienų šaltinius pasidarė žymiai dažnesnės.

Kitas pranešimas, pasirodęs po kelių dienų, ir sukėlęs daugiausiai kalbų, buvo iš esmės tai, ką parašė Arijus savo blog’o įraše – kadangi dėl vartotojų dėmesio varžosi vis daugiau prekės ženklų, reiktų suprasti, kad jūsų įrašai negali visada pasiekti to paties skaičiaus gerbėjų. Taigi, norint užtikrinti tinkamą distribuciją, pagalvokit apie reklamą – tokiu būdu užtikrinsit, kad jūsų įrašus pamatys daugiau žmonių, jie į juos sureaguos, tuomet padidės ir organinis pasiekiamumas – gražus užburtas ratas.

Būtent dėl pasiūlymo reklamuotis ir kilo nerimas, kad „Facebook’as nedraugauja su marketingistais“, organinis pasiekiamumas yra specialiai drastiškai mažinamas, kad žmonės pirktų daugiau reklamos ir t.t. Tačiau iš tiesų viskas nėra jau taip baisu.

Organinis pasiekiamumas mažėja jau nuo rugpjūčio mėnesio. Tuomet Facebook’as paskelbė, kad peržiūrėjo savo EdgeRank algoritmą ir jį patobulino, atsižvelgdami į user’ių feedback’ą apie tai, koks turinys jiems patinka, ką jie laiko patikimais šaltiniais, ar jiems tokie įrašai įdomūs ir t.t.:

Some of the questions we asked included:
Is this timely and relevant content?
Is this content from a source you would trust?
Would you share it with friends or recommend it to others?
Is the content genuinely interesting to you or is it trying to game News Feed distribution? (e.g., asking for people to like the content)
Would you call this a low quality post or meme?
Would you complain about seeing this content in your News Feed?

Taip pat į vertinimą įtraukti ir tokie dalykai, kaip puslapio aprašymo išsamumas (taip taip, dar viena priežastis grįžti prie „About“ skilties pildymo), Negative Feedback (Hide, Unlike ir t.t.) dažnumas ir netgi tai, koks puslapio gerbėjų kiekis „persidengia“ su kitų puslapių, kurie jau laikomi patikimais, gerbėjų bazėmis. Tada tokį algoritmą Facebook’as išbandė su nedidelėmis grupėmis vartotojų, o pamatę, kad tai veikia labai gerai, po truputį šiuos pakeitimus pritaikė visame tinkle.

By showing these high quality posts higher up in News Feed, we saw a significant increase in interactions (likes, comments, shares) with this content
People in the test group also hid fewer stories overall

Kol kas lietuviams tai negręsia (nes Facebook’o algoritmai lietuvių kalbai taip greitai nepritaikomi), tačiau dabar algoritmas netgi atpažįsta įrašus iš serijos „Like this, if you agree, that December is awesome!“ – like’ų prašymas tiesiu tekstu greitai nebeveiks taip gerai, nes tokius įrašus paprasčiausiai matys vis mažiau žmonių.

„Nu gerai, bet tai ką daryti, kad mūsų įrašus matytų???“

Pirmiausia, kaip rašė ir Arijus savo įraše – reikėtų nustoti traktuoti Facebook’ą kaip kažkokią stebuklingą nemokamą reklamos priemonę. Ir dar labiau – tikėtis, kad kažkas stengsis, kad tik jūs galėtumėt kuo daugiau žmonių užspamint savo žinutėmis nemokamai. Nepamirškim, kad šis socialinis tinklas pirmiausiai orientuotas į VARTOTOJUS, ne į nemokamos reklamos norinčius marketingistus. Niekas nieko jums(mums) nėra skolingas, todėl piktintis, kad mažėja galimybių kažką padaryti nemokamai būtų gan kvaila.

Ultimately, what’s good for people on Facebook is good for the businesses that use Facebook to reach and engage them. One of the ways we maintain a good balance between the two is by making sure News Feed is as interesting and timely as possible.

Na, bet, tačiau, nemokamai (tiksliau, investuojant tik savo laiką ir pastangas) vis dar galima pasiekti tikrai neblogų rezultatų. Keli patarimai, kaip tai padaryti:

1. Dažnesni įrašai.
Taip, esame ne kartą sakę, kad per dažni įrašai gali padaryti jums meškos paslaugą, tačiau, jei turit, ką pasakyti – pabandykit rašyti ne kartą, o du per dieną ir pažiūrėkit, kaip tai veikia Negative Feedback rodiklį. Jei situacija neblogėja – pabandykit įsprausti ir trečią įrašą, ir taip toliau. Tokiu būdu padidinsit pasiekiamą auditoriją (skirtingu metu prie Facebook prisijungusius savo gerbėjus). Svarbiausia – stebėti, ar nieko neužknisat:)

2. Tinkamo laiko paieška.
Stebėkit, kuriuo metu publikuojami įrašai gauna daugiausiai organinio pasiekiamumo. Planuokit savo įrašus būtent tam laikui, išnaudokit kiekvieną galimybę savo įrašą ištransliuoti kuo didesnei auditorijai.

3. Turinys, į kurį žmonės reaguoja.
Kategorizuokit įrašus, stebėkit, kokios temos rezonuoja ir susilaukia didžiausio pasisekimo.

4. Reklama.
Taip, čia kalbu apie nemokamus būdus. Tačiau turiu paminėti ir ją, kadangi reklamos naudojimas padės jums padidinti nemokamą pasiekiamumą, taigi, kažkuria prasme, ir ji priklauso šiame sąraše:) Teisingai „sutargetinus“ reklamas, išnaudojant tokias funkcijas kaip Custom Audiences, galite nesunkiai suformuoti auditoriją, kurioje – tik, pvz., jūsų naujienlaiškio gavėjai. Galimybės beribės.

5. „Ar tikrai tai įdomu?“
Kaskart prieš kažką rašydami, paklauskit savęs, ar jūsų tikslinei auditorijai ši informacija tikrai įdomi, aktuali ir nauja. Ar jie norės tuo pasidalinti su savo draugais? Ar jiems kils noras peržiūrėti jūsų pasidalintą nuotrauką? Spustelti jūsų paskelbtą nuorodą?

6. Analizė.
Taip, apie tai kalbėjau 1-3 punktuose, tačiau turiu pabrėžti ir išsiplėsti, nes analizuoti reikia ne tik, kuris įrašas ar jų kategorija sulaukė didžiausio pasisekimo. Matuokite viską, ką tik galite matuoti. Pamatę, kas atsiperka, įvertinę galutinę Facebook’o, kaip reklamos kanalo, kainą, galėsite ramiai ją palyginti su kitais kanalais – TV, portalais, spauda ir t.t. – ir suprasti, kur reklamuotis jums apsimoka labiausiai.

Juk jums to ir reikia – ne kanalo, kuriame galite reklamuotis pigiai, bet kanalo, kuris atneštų didžiausią naudą už kiekvieną išleistą litą.

Ir galiausiai – šiek tiek reklamos:) Neseniai startavo naujas įrankis, padėsiantis jums dar lengviau įgyvendinti aukščiau išvardintus patarimus, ir dar daugiau:) Užsukit į socialusmarketingas.lt/beta, apsižvalgykit ir pabandykit – juk viskas nemokamai:) Tačiau nepamirškit:

  • Šis įrankis – kol kas dar tik BETA stadijoje. Tikrai bus mažų ir didesnių klaidelių, kurias jūs, kaip pirmieji vartotojai, tikrai pastebėsite. Tačiau prižadam viską taisyti ir tobulinti žaibiškai – kai tik apie tai pranešite adresu beta@socialusmarketingas.lt arba tam skirtoje skiltyje įrankio viduje.
  • Pirmasis prisijungimas gali užtrukti šiek tiek ilgiau – neišsigąskite, pasidarykite kavos ar tiesiog tęskite kitus darbus – tiesiog pirmo prisijungimo metu sistema turi nuskaityti žymiai daugiau duomenų, nei ateinančiais kartais.
  • Pagrindinės įrankio funkcijos (kol kas) – padėti jums aiškiai planuotis puslapio įrašus „Kalendoriuje“, ir stebėti bei lyginti skirtingų periodų Facebook puslapio statistinius duomenis „Statistikos“ skiltyje. Šiek tiek daugiau paaiškinimų, kaip tai geriau daryti, rasite „Pagalbos“ puslapyje, na, o iškilus klausimams visada siūlom parašyti laišką ar palikti atsiliepimą tam skirtoje formoje – su malonumu padėsim:)

Gero naudojimosi ir didelio pasiekiamumo šiais metais!

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “6 būdai išgyventi Feisbuke šiais metais”

  1. aure sako:

    Puikus įrašas ir naudingi patarimai. Išbandžiau jūsų įrankį – labai patiko. Ačiū.

    PS: pataisykite nuorodą į įrankį 😉

  2. […] Apie tai šiek tiek kalbėjau praėjusiame savo įraše. Kaip ir apie mūsų naująjį įrankį, apie kurį šiandien norėčiau pakalbėti kiek plačiau. Taigi, Socialaus Marketingo įrankis puslapių priežiūrai ir statistikos analizei – kokios gi jo funkcijos gali būti naudingos Facebook administratoriui? […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/6-budai-isgyventi-feisbuke-siais-metais