Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Ar žinote, kuris Facebook statistinis rodiklis yra absoliučiai bevertis?

Neseniai mane pasiekė viena labai liūdna žinia. Prieš kelias savaites mačiau vienam Lietuvos klientui parengtą Facebook komunikacijos pasiūlymą, kurio kūrėjas atliko konkurentų analizę. Pagrindinis, o tiksliau vienintelis, kriterijus, pagal kurį buvo lyginami konkurentai – Facebook fanų skaičius (pasiūlymą rengė viena Lietuvos agentūra, dirbanti su socialiniais tinklais).

Spėju, kad koks 90% įmonių vadovų reikalauja, jog jų marketingo skyrius parūpintų „didelį“ fanų skaičių. Per vieną susitikimą su pakankamai stambia Lietuvos įmone marketingo vadovas iškėlė mums tikslą – „Turite kiekvieną mėnesį surinkti po 15-20 tūkstančių naujų fanų?“ Mūsų nuostabos perpildytuose veiduose gimė klausimas: „Tokiais tempais mes per kelis metus surinksime visus Lietuvos žmones į jūsų Facebook puslapį. Ir kas tada?“. „Nieko! Tada turėsime daug fanų!“ – atsakė marketingo VADOVAS. Tikriausiai nekeista, kad mūsų supratimas, ką reikėtų daryti socialiniuose tinkluose gana smarkiai išsiskyrė, todėl net nepriėjome prie pasiūlymo rengimo.

Neseniai girdėjau žiauriai absurdišką istoriją, kad vienos įmonės marketingo vadovas ryte prieš pradėdamas darbus siunčia savo direktoriui Facebook puslapio fanų skaičių. Tą pačią procedūrą marketingistas atlieka darbo dienos pabaigoje, o Facebook fanų augimo rezultatus įvertinęs direktorius nusprendžia, ar marketingo skyrius dirba teisingai.

Labai norėčiau užduoti klausimą visiems įmonių direktoriams, kurie reikalauja „didelio“ fanų skaičiaus: koks jums skirtumas? Bet rimtai, kodėl jūs nusprendėte, kad reikia stebėti būtent fanų skaičių?

Pasakyti marketingo profesionalui, kad Facebook’e svarbiausias rodiklis yra „didelis fanų skaičius“ yra maždaug tas pats, kas ateiti į bet kurį restoraną, užsisakyti patikusį patiekalą ir nueiti į virtuvę, atsistoti šefui už nugaros ir visą laiką aiškinti, ką ir kaip jam reikėtų daryti.

Užsakinėdami maistą restorane galite išreikšti savo pageidavimus, pradedant nuo to, kaip kepti mėsą arba kokiems produktams esate alergiški, bet juk į virtuvę vis tiek neisite. Ir galiausiai įvertinsite rezultatą, tai yra, maisto skonį, kokybę, pasitenkinimą, emociją.

Kažin kaip įmonių direktoriai „užsakinėja maistą“ televizijoje, radijuje, žurnaluose ar internetiniuose portaluose? Jeigu socialiniuose tinkluose keliamas tikslas „daug fanų“, tai televizijai turėtų būti keliamas tikslas, kad rodant įmonės reklamą būtų kaip įmanoma daugiau įjungtų televizorių?

Televizijoje rodome reklamą, nes norime padidinti pardavimus. O kodėl socialiniuose tinkluose mes keliame tikslą ne „padidinti pardavimus, o „surinkti daug fanų“? Kas per dvigubi standartai?

Jau senokai kalbame apie tai, kad Facebook’e yra daugybė įvairiausių statistinių rodiklių ir kiekvienam prekės ženklui reikėtų įvertinti, kurie rodikliai jam yra svarbiausi. Bet tikriausiai jūs labai nustebsite sužinoję, kad labiausiai bevertis, tiesiog absoliučiai beprasmis statistinis rodiklis yra… fanų skaičius!

Nustebinau? Norisi prieštarauti? Kyla klausimas, kodėl fanų skaičius yra bevertis? Ogi todėl, kad jis nesuteikia jokios informacijos. Fanų skaičius neturi jokios tiesioginės koreliacijos su realiais įmonės rezultatais.

Facebook’ui reikia iškelti aiškų tikslą, kurį galima pamatuoti. Facebook rezultatas turėtų būti padidėję pardavimai, išaugęs žinomumas, pagerėjęs įvaizdis, glaudesnis ryšys su klientais, edukacija, lojalumas ir t.t. ir pan.

Koks skirtumas, turi 500, 5.000 ar 50.000 fanų? Žinant, kad Facebook’o organinio pasiekiamumo globalus vidurkis svyruoja tarp 8-10%, vis tiek nepavyks pasiekti visų savo fanų.

Jeigu tikslas yra parduoti, tai koks skirtumas, kiek turi fanų, svarbiausia juk yra parduoti. O jeigu reikia parduoti, tai reikia ieškoti sprendimų, kurie parduoda, o ne sprendimų, kurie didina fanų skaičių! Fanų skaičiaus didinimas yra pats lengviausias veiksmas socialiniuose tinkluose, tačiau įmonės sėkmingumą reikia matuoti ne pagal fanų skaičių!

Reikia suformuoti tokią komunikaciją ir tokį jos reklaminį palaikymą, kad informacija apie pardavimus pasiektų labiausiai susidomėjusius Facebook vartotojus. Jeigu jie norės tapti jūsų fanais, tegul tampa, bet produkciją pirks ne fanai, o tie, kam reikia jūsų produkcijos. Ir jie visiškai nebūtinai turi būti jūsų fanais.

Galime atlikti primityvų skaičiavimą. Pagal mūsų turimą informaciją (t.y. Facebook reklamų ataskaitas), vienas fanas kainuoja maždaug 0,8 lito (kainos svyruoja maždaug nuo 0,5 lito iki 1,5 lito). Tai reiškia, kad norint surinkti 10.000 fanų, reikia susimokėti maždaug 8000 litų. Turint šią auditoriją ir paskelbus įrašą, organiškai jį pamatys maždaug 1000 žmonių.

Alternatyva – reklamuoti svarbius įrašus. Kurti įdomius, dėmesį traukiančius, kokybiškai parengtus įrašus bei pirkti jiems tinkamą reklamą. Pagal mūsų skaičiavimus, 1000 žmonių galima pasiekti su maždaug 5 litų reklaminiu biudžetu (pagal mūsų turimus duomenis, populiariausiuose Lietuvos interneto portaluose 1000 žmonių pasiekti kainuoja maždaug 18-22 litus).

Skirtumas toks, kad tik Facebook’e galima tiksliausiai sutargetinti (išskaidyti) reklamą, o tai reiškia – skleisti informaciją tik tiems, kam jos iš tikrųjų reikia.

Pagrįsiu pavyzdžiu: Neseniai atlikome vieną reklaminę kampaniją juvelyrinių dirbinių prekės ženklui. Išsiaiškinome, kad šiuo metu Lietuvoje yra 34.000 susižadėjusių žmonių. Suformavome jiems reklamas ir tik šiai auditorijai rodėme žinutę, jog mes žinome jų dabartinį galvos skausmą – vestuvinius žiedus. Ir jeigu jie ateis į mūsų parduotuvę, gaus išskirtinę nuolaidą. Faktiškai išleidome apie 500 litų (nes norėjome, kad reklamas tikslinė auditorija pamatytų vidutiniškai po tris kartus).

Įmonės vadovas turėtų pasakyti – mums reikia daugiau fanų. Už šią sumą, puslapis paaugtų maždaug 500-600 naujų fanų, tai reiškia, kad kiekvieną įrašą organiškai matytų po maždaug 50-60 žmonių daugiau nei prieš tai. Kadangi čia turėjome reikalų su įmonės vadovu, kuris mumis pasitikėjo, pardavimams skirtą reklamą transliavome būtent 34.000 susižadėjusių žmonių ir mums buvo visiškai nesvarbu, ar jie taps fanais, ar ne.

Rezultatas: tikslinė auditorija sužinojo apie kampaniją, parduotuvėse gerokai padaugėjo susižadėjusių žmonių srautas, savaime suprantama, išaugo pardavimai. Beje, Facebook’o puslapyje jautėme žmonių sujudimą ir susidomėjimą, tačiau kažkokio ypatingo fanų skaičiaus augimo nepastebėjome. Bet grįžkim šiek tiek atgal – kas mums svarbiau: fanų skaičius ar realūs pardavimai?

Spręsti, aišku, jums patiems, bet galiu pasakyti tik tiek, kad mes niekada neaiškiname virtuvės šefui, kaip kepti kotletus ir kiek prieskonių įdėti į faršą. Ir taip nedarome dėl dviejų priežasčių: pirmiausiai, pasitikime juo ir leidžiame jam dirbti tą darbą, kurį jis geriausiai supranta ir už kurį mes pasiryžę susimokėti. Ir antra, mes įvertinsime jo darbą pamatę rezultatą. Labai abejoju, kad sukūrę virtuvės šefui daugybę apribojimų ir priversdami jį gaminti būtent tokį maistą, kokio mes norime, išlaisvinsime jo kūrybines savybes bei išvysime kulinarijos šedevrų.

Tiesiog kiekvienas turi dirbti tą darbą, kurį supranta geriausiai, o mums tai arba tinka, arba mes ieškome kito „virėjo“!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

13 responses to “Ar žinote, kuris Facebook statistinis rodiklis yra absoliučiai bevertis?”

  1. […] Dar kartą apie Facebook, šįkart lietuviškai: AR ŽINOTE, KURIS FACEBOOK STATISTINIS RODIKLIS YRA ABSOLIUČIAI BEVERTIS? […]

  2. Kenenisa Bekele sako:

    Sutinku. Pačiam tenka susidurti su panašiu reiškiniu : rašau į bernardinai.lt ir rašiniai stabiliai renka po 50-70 like’ų (suprantu, kad skaičiai nėra dideli, bet ar daug žmonių apie džiazo muzikantus nori skaityti?). Feisbuko grupėje yra apie 125 mėgstančius. Išeina, kad, jei hipotetiškai, iš tų 50-70 like’ų daugiausia dešimt sudeda mėgstantieji grupę, tai didžioji dalis ateinančių, paskaitančių ir pamėgstančių yra žmonės, nesantys mano grupės fanais? Tai va, taip ir išeina, kad neatsižvelgiama į tikrai besidominčius žmones „iš šalies“, o susikoncentruoji tik į savo grupės fanus, velniai žino dėl kokių priežasčių pamėgusių tavo produkto grupę.

  3. Aurimas sako:

    Na gal per daug kategoriskai taip neigiamas fanu skaicius. jei turi 100tukst., tai bent jau pasiektu koki 10 tukstanciu vien tik reklamine zinute patalpinus sienoje. Tai nera blogai. O jei dar siek tiek mokamos reklamos pridursi…

    • Taip, Aurimai. Fanų turėti nėra blogai, čia labiau norimas atkreipti dėmesys, kad tai anaiptol ne PATS svaebiausias rodiklis.

    • Aurimai, ar aš kažkur pasakiau, kad turėti fanų yra blogai? Aš sakau, kad investuoti į fanų skaičių yra beprasmiška, nes tai neduoda jokio rezultato. Nes rezultatas turi būti matuojamas ne pagal fanų skaičių, o pagal realų rezultatą. Ir tekste yra daugybė pagrindimų, todėl nelabai noriu kartotis (:

  4. Eglė sako:

    Šis video puikiai paaiškina, kodėl neverta investuoti į like’ų skaičių.

  5. Kęstutis sako:

    Šiaip tai jau į Like’us investuoti verta, tik kad Jūs gal ne viską apie tai žinote. Svarbiausia yra tai, kad tie Like’ai būtų surinkti iš tos srities žmonių (jeigu tai ‘braškių džemo’ puslapis, tai iš žmonių, kurie mėgsta ‘džemą’). O tuomet yra didelis skirtumas, kas turi 3,000 ir kas 30,000 gerbėjų, nes pastaruoju atveju tolimesnį marketingą daryti yra žymiai pigiau.

  6. Tomas sako:

    Straipsnis tikra NESAMONĖ! Dėka fanų ne 1 žmogelis užsidirbo gerai reklamuodamas per Facebook’ą. Pvz.: aš irgi turėdamas fanų 3500 mažai ką parduodavau, užsisakiau 100 000 fanų ir žiauriai gerai pradėjo eiti pardavimai ir čia ne vienam man taip nutiko 🙂 Taip, kad disinformaciją kažkokią skelbiat 🙂

    • Kęstutis sako:

      Tomai, gal nustok juokauti apie savo užsisakytus link’us ir pasiskaityk apie EdgeRank. Jeigu tavo EdgeRank nukrisi 10 kartų, nepadės ir 1 milijonas like’ų.

  7. Mantas sako:

    Didelis (y) už šitą rašinį. Nes jeigu kam reikia fanų, tai rinkoje 1k fanų kainuoja 30 litų 🙂 Kas išeitų 0,03Lt už vieną faną (nu kaip ir geras bargain, jeigu žiūrėsime į Arijaus pateiktus skaičius). Kai paklausiau, ar fanai ne iš Bangladešo/Filipinų ir panašių šalių, pardavėjas dingo :):):)
    Bet nepaisant to, fanų skaičius tikrai niekinis reikalas. Geriau nupirkti reklamos geriems įrašams ir pasiekti bent jau 10x didesnę auditoriją pagal tam tikrus kriterijus patargetinus 🙂

  8. […] “like” paspaudimais ar dar kokiais nors keistais ir beverčiais duomenimis, kuo toliau, tuo labiau prekės ženklai norės realių skaičių, t.y. kaip pamatuoti realų socialinių tinklų […]

  9. […] reziumuojant – fanų skaičius svarbus tik tuo aspektu, kad verta kurti sau ištikimą ir lojalią bendruomenę, kuri reaguotų į mūsų skleidžiamą […]

  10. […] reziumuojant – fanų skaičius svarbus tik tuo aspektu, kad verta kurti sau ištikimą ir lojalią bendruomenę, kuri reaguotų į mūsų skleidžiamą […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/apie-absoliuciai-beverti-facebook-statistini-rodikli