Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Ar Facebook’as žudo marketinginius sprendimus? (3/3)

Atėjo laikas užbaigti seniai pradėtą trilogiją apie Facebook’ą. Pirmoje rašinio „Ar Facebook’as žudo marketinginius sprendimus“ dalyje analizavau, kaip sekasi lietuviškiems Facebook puslapiams komunikuoti. Antroje dalyje kalbėjau apie tai, kaip marketingo ir komunikacijos specialistai išnaudoja atsinaujinusį Facebook’ą. Ir pasilikau trečiąją dalį, pačią įdomiausią, apie tai, kas su Facebook’u bus ateityje.

Kokia ateitis laukia Facebook’o?

Žinau, kad yra labai daug spekuliacijų Facebook’o tema. Krentanti Facebook akcijų kaina tarsi verčia visus tikėti, kad populiariausiam pasaulio socialiam tinklui sekasi prastai. Facebook’o galimybėmis kartais suabejoja akademikai, tiriantys banerinės reklamos efektyvumą. Kita mokslininkų dalis aiškina, kad netrukus numirs SEO ir socialiniai tinklai bus pagrindinis bei svarbiausias informacijos šaltinis.

Tad kas šiandien yra Facebook’as ir kuo jis taps ateityje?

Tikriausiai nesunku pastebėti, kad Facebook’e atsiranda vis daugiau ir daugiau mokamų paslaugų. Verslo puslapiai yra skatinami naudoti dolerius ne tik banerinei reklamai, tačiau ir draugų draugų verbavimui, papildomam įrašų viešinimui (promoted posts), ypatingų pasiūlymų skelbimui (offers). Net neabejoju, kad ateityje atsiras ir dar daugiau mokamų paslaugų. Lietuviškų įmonių marketingo specialistai kraipo galvas ir sako „oi, kaip viskas brangu“, o tada staiga prisimena „bet tai kas tas Facebook’as, nesąmonė, vaikų žaidimo vieta, nieko rimto ten nevyksta“.

Reikėtų gerbti ir tokią nuomonę. Tačiau aš negerbiu. Ne tik negerbiu, bet ir nesutinku, nepritariu ir smerkiu. Jeigu veikla Facebook’e nepasiteisina, vadinasi, kažkas daroma neteisingai. Ir esminis klausimas – KAS?

Facebook’as – tai platforma, tai erdvė arba aikštelė, kurioje gali žaisti visi žaidėjai. Tai šiek tiek kitoks „internetas“, kuriame kiekvienas gali rasti savo vietą. Jeigu anksčiau vyravo posakis, kad „jeigu tavęs nėra internete, tavęs nėra iš viso“, tai dabar jau kalbama, kad „jeigu tavęs nėra Facebook’e, tavęs nėra niekur“.

Pagal paskutinius Facebook tyrimus, žmonės, kurie yra įgudę šio socialaus tinklo vartotojai, netgi paieškai nebenaudoja Google, o viską, kas yra įmanoma, atlieka neišeidami iš Facebook’o. Todėl Facebook’o marketingo specialistai stengiasi padaryti viską, kad žmonėms nereikėtų keisti platformų ir jie galėtų visus reikalingus veiksmus atlikti nepalikdami Facebook’o.

Kad Facebook’as užsilenks, praras vartotojus arba bankrutuos – netikiu. Bent jau kol kas. Facebook’as per savo paskutinę marketingo konferenciją pristatė „netolimos ateities“ planus ir paprašyti patikslinti, ką turi galvoje sakydami „artimiausiu metu“, pasakė, jog tai per ateinančius 2-3 metus. Taigi jeigu Marko Zuckerbergo paklaustumėte, ką jam reiškia terminas „artimiausiu metu“, jis atsakytų, kad 2-3 metai! Vadinasi, Facebook’as ne tik neplanuoja prarasti pozicijų, o tik žada daug naujų ir įdomių sprendimų, kurių, beje, atsiranda kiekvieną dieną.

Tačiau Facebook’e yra ir problemų. Jos egzistuoja ne tik Facebook’e, bet ir visame internete, forumuose ir bet kuriuose kituose dažnai lankomose platybėse. Tai – informacijos perteklius ir šiukšlynas. Pamėginsiu paanalizuoti šias problemas ir paprognozuoti, kas įvyks ateityje.

Informacijos perteklius

Gyvenime daug dalykų suprantama labai kategoriškai. Kai atsirado nuolaidų kortelių mada, visi pradėjo siūlyti nuolaidų korteles. Kiekvienas prekybos centras, kiekviena parduotuvė, kiekvienas paslaugų teikėjas, automobilių plovyklos ar net padangų keitimo garažai tiesiog bruko savo nuolaidų korteles. Atsidarius piniginę, nuolaidų kortelių būdavo daugiau nei proto.

Kažkas labai panašaus vyksta Facebook’e. Dabar visi brand’ai bėga į Facebook’ą ir bando daryti daugiau mažiau tą patį, ką ir visi kiti. Nesvarbu, picerija, universitetas, automobilių gamintojas, naujienų portalas, restoranas, koks nors grožio prekinis ženklas ar dar velnias žino kas – visi daro tą patį – primityviausiu keliu spamina savo pasekėjus ir tiesiog bombarduoja informacija.

Pats faktas, kad žmogus paspaudė jūsų puslapyje „like“ reiškia, kad jis sutinka su puslapiu draugauti, tačiau ar draugystė reiškia nuolatinį, nesustojantį ir smarkiai pergrūstą informacijos srautą?

Net neabejoju, kad vieną dieną žmonės supras, kad:
1. Jie gauna per daug informacijos
2. Kad jie Facebook’e neberanda tos informacijos, kurios norėtų
3. Kad jie Facebook’e praleidžia per daug laiko
4. Kad jie yra atakuojami per didelio kiekio SPAM’o

Šiukšlių dėžė

Kita nemažesnė Facebook’o problema – didžiulis kiekis šiukšlių, kurių niekas nesutvarko ir negali sutvarkyti. Kas yra šiukšlės? Tai puslapiai, kurie teršia Facebook’ą visiškai nereikalinga informacija. Pradedant nuo anekdotus skelbiančių puslapiukų ir baigiant vieną nuotrauką po kitos postinančiais humoristiniais puslapiais.

Dar yra ir kategorija žmonių, kurie siurbia visas šiukšles. Tai žmonės, kurie KIEKVIENĄ nuotrauką share’ina su visais savo draugais. Kartais būna atsidarai žmogaus profilį ir matai, kad jis per dieną sugebėjo pasidalinti šimtais nuotraukų. Pavyzdžiui, vakar radau Facebook’e merginą, kuri yra 5200 puslapių fanė!!! Ar tai yra įmanoma?

Kaip spręsti šias problemas?

Manau, kad problemos išsispręs su laiku. Mums tiesiog reikia išmokti ir nepatingėti pasinaudoti papildomomis Facebook’o funkcijomis. Tada reikia įveikti psichologinį barjerą, nes trinti draugus iš savo draugų sąrašo nėra jau taip paprasta ir gana sunku atsisakyti puslapio informacijos, nes toks jausmas, kad „o kaip aš toliau gyvensiu be šios gyvybiškai svarbios informacijos?“. Tačiau kartais reikia priimti sudėtingus ar net skaudžius, bet efektyvius sprendimus.

1. Draugų mažinimas. Gal esate girdėję, kad lapkričio 17 yra laikoma tarptautine „draugų šalinimo iš socialinių tinklų“ diena. Tai reiškia, kad kiekvienas iš mūsų šią dieną turėtų peržiūrėti savo Facebook anketą ir ištrinti iš „savo draugų“ kategorijos žmones, kurie yra ne draugai arba kurie vienaip ar kitaip jau neturi jokio ryšio su mumis.

2. Puslapių mažinimas. Atsispiriant nuo pirmosios idėjos, mes pradėsime mažinti mūsų sekamų puslapių skaičių. Tai reiškia, kad pradėsime atsirinkti, kurie puslapiai mums iš tiesų yra įdomūs, o kurie tiesiog spamina.

Esminis klausimas – pagal kokį principą mažinsime puslapių skaičių? Pirmiausiai atsisakysime tų, kurie skelbia per daug informacijos. Tuomet mažinsime visų „humoristinių“ puslapių skaičių. Galiausiai prieisime prie prekinių ženklų ir pasiliksime tik tuos, kurie: A. mums yra iš tikrųjų įdomūs, B. kurie skelbia mums aktualią informaciją, C. kurių realiais klientais esame, D. kuriuose mes dirbame.

3. Apmokestinti puslapius. Šis sprendimas nuo mūsų nepriklauso, bet anksčiau ar vėliau Facebook’as turėtų įvesti metinį puslapio egzistavimo mokestį. Ir tai bus puikus sprendimas. Tokiu būdu sumažės SPAM’o puslapių skaičius ir puslapių administratoriai supras, kad reikia Facebook’o puslapiams skirti daugiau dėmesio.

Kaip išnaudoti šią informaciją?

Koks bus mūsų Facebook’as? Jis bus mūsų virtualus laikraštis apie tai, kas mums yra iš tikrųjų aktualu. Jis pasakos apie tai, ką veikia mūsų draugai, apie ką jie kalba ir kokias nuotraukas rodo. Turėsime daugiau informacijos apie tuos prekinius ženklus, kurie mums iš tikrųjų rūpi. Trumpai tariant, susimažinsime virtualių šiukšlių skaičių iki minimumo.

Todėl jeigu esate paprastas Facebook vartotojas, pradėkite apsivalymą. Pamatysite, gyvenimas pasidarys daug lengvesnis, ryškesnis ir įdomesnis 🙂

Jeigu esate Facebook puslapio administratorius, tuomet įsisavinkite šią informaciją ir adaptuokite savo puslapį ne reklaminėms žinutėms (SPAM’ui), o tikriems, nuoširdiems ir ypatingiems santykiams su savo prekinio ženklo draugais. Anksčiau ar vėliau jie tikrai spręs dilemą „su kuriais prekiniais ženklais ir toliau palaikyti draugystę“. Pasistenkite, kad jie norėtų su jumis draugauti! Na o jeigu jums bus reikalinga pagalba, tuomet žinote, kur kreiptis 🙂


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

One response to “Ar Facebook’as žudo marketinginius sprendimus? (3/3)”

  1. CRM sistema sako:

    Aš manau draugus, kurių sharinimai nėra įdomūs – galima tiesiog pašalinti iš draugų rato, o puslapių tiesiog nelaikinti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/ar-facebookas-zudo-marketinginius-sprendimus-33-2