Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Ar Facebook’as žudo marketinginus sprendimus? (1/3)

Kiek prisimenu Facebook‘ą, jis nuolat keitėsi. Kalbu apie dizaino ir programinius atnaujinimus, kuriuos periodiškai pateikia Facebook‘o kūrėjai. Smulkūs pakeitimai ir patobulinimai vyksta kiekvieną dieną, tačiau tokios naujovės, apie kurias diskutuoja didžioji dalis socialinio tinklo vartotojų, pateikiamos rečiau.

Visai neseniai Facebook‘as gana smarkiai pasikeitė. Nekalbėsiu apie pokyčius paprastų vartotojų profiliams, nes mano tikslas – nagrinėti verslo puslapių pasikeitimus ir galimybes juose. Juk noriu, kad mūsų klientai maksimaliai išnaudotų Facebook‘o galimybes ir efektyviai integruotų visą savo komunikaciją į socialinius tinklus.

Todėl nusprendžiau išskirti temą į tris esminius Facebook‘o etapus ir pažvelgti į tai, kas buvo, kas bus nuo balandžio pirmosios dienos ir paprognozuoti, kas turėtų atsitikti ateityje.

 

1 dalis: Kas vyko su Facebook’o verslo puslapiais iki šiol?

 

Facebook‘o veiklos direktorė Sheryl Sandberg per marketingo konferenciją tikino, kad jeigu anksčiau internetas buvo anonimiškas, tai Facebook'as personalizavo ir identifikavo interneto vartotojus, o kaip pavyzdį pateikė faktą, kad dabar jau ir šunys turi savo Facebook profilius (nuotr. AP Photo/Mark Lennihan)

„Marketingo specialistai neišnaudoja visų Facebook‘o galimybių“, – sveikinimo kalbą Facebook‘o marketingo konferencijoje (fMC) pradėjo viena svarbiausių Facebook‘o personų, veiklos direktorė Sheryl Sandberg. Ką ji norėjo tuo pasakyti?

Atsakymą į šį klausimą galima pateikti tik nagrinėjant esamą situaciją.

Iki šiol Facebook‘o marketingas verslo puslapiuose daugeliu atveju vyko gana primityviai.

Patys silpniausi marketingo specialistai siūlė savo klientams: „nusipirkime savo Facebook puslapio kritinę masę ir tuomet galėsime normaliai komunikuoti“. Tai reiškia, kad vartotojai neleistinais būdais būdavo priviliojami, apgaunami ir palike‘inę puslapį „OMG! Dvyliktokė nužudė savo klasioką! – nori sužinoti daugiau SPAUSK „like“ ir dar įrodyk, kad nesi robotas, spustelk ant skaičiukų 1, 2, 3, 4, 5”. Po šiais skaičiukais slėpėsi įvairiausių puslapių „like“ mygtukai ir žmogus ne tik nepamatydavo, kaip dvyliktokė nužudė savo klasioką, bet ir apgaulės būdu visiškai neplanuotai tapdavo penkių puslapių fanais. Koks tokio metodo privalumas? Jokio! Susirenki tokią masę, kuriai esi visiškai neįdomus ir vietoje to, kad galėtum sėkmingai komunikuoti, švaistai vėjais savo laiką ir negauni jokios investicijos grąžos.

Tokio tipo puslapių buvo labai daug, tačiau Facebook'as pradėjo kovoti su jais ir blokuodavo ne tik iniciatorius, bet ir puslapius, kurie neleistinai rinko fanus

Kitas nelabai gero marketingo pavyzdys – susikurti savo verslo Facebook puslapį, nedėti jokių pastangų komunikacijai su savo gerbėjais, o tiesiog paprastu copy/paste būdu ištransliuoti visą standartinę savo marketinginę medžiagą. Geras pavyzdys tokiam marketingo variantui būtų didelės kompanijos, kurios dažniausiai komunikuoja mesdamos mums į pašto dėžutes daugybę įvairiausių pasiūlymų, kurių mums visiškai nereikia. Pavyzdžiui, vaistinės. Greičiausiai, renkamės tokią vaistinę, kuri yra arčiausiai namų arba turi savo filialą tame prekybos centre, kuriame lankomės dažniausiai. Tačiau Facebook‘e galima rasti vaistinių, kurių visa komunikacija remiasi savo informacinių pašto dėžutėse randamų bukletų kopijomis. Ar tai efektyvu?

Vaistinės analogija - viena iš Lietuvos draudimo kompanijų lyderių, kuri nekomunikuoja, o tiesiog įmeta reklaminius baneriukus, o paklausti, kodėl taip daro, greičiausiai pasakytų, kad čia dėl to, kad nedaug fanų. Bet juk fanų ir nebus daugiau, jeigu nėra komunikacijos!

Dar vienas „marketingo“ pavyzdys – komunikuoti bet kada, bet kaip ir bet ką. Jeigu ryte atsirado noras įdėti kačiuko nuotrauką – dedu, vakare gera nuotaika – įmetu anekdotą, o per pietų pertrauką randu Maltos Eurovizijos dainą ir įdedu ją, nes tiesiog patiko ir tikiu, kad Malta šiais metais gerai „pavarys“. Toks komunikavimas palieka per daug laisvės žmogui, kuris atsakingas už įmonės Facebook komunikaciją, tačiau vėlgi – neduoda jokios naudos prekės ženklui ir jo pozicijų stiprinimui. Graudžiai juokinga, kai koks nors rimtas rinkos žaidėjas parašo nešvankų anekdotą.

Vienas iš pavyzdžių - "Charlie pizza" komunikacija, kurios koncepciją įvertinti gana sudėtinga

Esu pastebėjęs ir dar vieną komunikacijos būdą – įmesti po 10 ar net 15 įrašų per dieną. Tuo ypatingai pasižymi grupinius apsipirkimus siūlančios kompanijos arba įvairiausius juokelius transliuojantys Facebook puslapiai. Kiek pranešimų iš vieno šaltinio žmogus realiai pamato, o kiek ignoruoja?

Paskaičiavau, kad beta.lt per dieną įmeta +/- 16 įrašų. Siūlau atkreipti į šio konretaus įrašo prasmę: kokiam procentui žmonių ši informacija įdomi? Urologas Klaipėdoje nesugalvojo kito reklamos būdo? Čia yra tiesioginis SPAM'as!

Facebook‘e pasitaikydavo ir sudėtingesnių sprendimų. Kompanijos, kurių marketingo specialistai yra labiau pažengę, susitvarkydavo savo puslapio dizainą, landing page‘ą (įėjimo tinklalapį, skirtuką), užpirkdavo reklamą, sumąstydavo komunikacijos strategiją bei skirdavo Facebook‘ui išskirtinį dėmesį. Kai kurie viską darė labai neblogai, kai kurie – nelabai.

Neabejotinai geriausias lietuviškas Facebook puslapis - Krepšinio širdis. Kodėl jis toks geras ir kokia yra jo paslaptis panagrinėsiu kitame įraše.

Principas, kuriuo vadovavosi didžioji dalis (jokiais būdais nesakau, kad visi) marketingo specialistų bei įmonių vadovų buvo paprastas: kuo daugiau gerbėjų turi puslapis, tuo geriau jis yra vertinamas ir atvirkščiai – jeigu turi mažai gerbėjų, vadinasi, esi niekam neįdomus.

Retorinis klausimas: geriau turėti 20 tūkstančių Facebook‘o gerbėjų, kuriems esi visiškai nesvarbus, tačiau jie kažkokiu būdu tapo tavo fanais, ar turėti 500 tikrų, lojalių savo pasekėjų?

Turbūt didžiausias lietuviško turinio puslapis Saviems.lt turi per 225 tūkstančius fanų. Pirmiausiai, tikėtina, jog bent jau dalis fanų bus pirkta (analizuojant statistinius rodiklius). O toliau - puslapis nėra išnaudojamas, buvo mėginimai pardavinėti reklamą, tačiau nesėkmingai, o ką daryti su tokiu žmonių srautu - niekas nežino.

Savaime suprantama, kad vieną dieną visas šis šiukšlynas turėjo baigtis. Ir ta diena ateina. Kovo pabaigoje visi puslapiai bus pakeisti į „Timeline“ ir jų koncepcija, marketingo sprendimai bei fanų rinkimo metodikos privalės pasikeisti. Apie visa tai papasakosiu tolimesniuose įrašuose.

 

2 dalis: Ką Facebook‘o verslo puslapio pokyčiai duos marketingui ir kodėl tai turės prasmę?

 

3 dalis: Koks bus Facebook‘o verslo puslapis po metų ir kaip į jį reaguos vartotojas?

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

9 responses to “Ar Facebook’as žudo marketinginus sprendimus? (1/3)”

  1. Klaudijus sako:

    „Po šiais skaičiukais slėpėsi įvairiausių puslapių „like“ mygtukai ir žmogus ne tik nepamatydavo, kaip dvyliktokė nužudė savo klasioką, bet ir apgaulės būdu visiškai neplanuotai tapdavo penkių puslapių fanais“
    Liaudis taip „dūrinama“ iki šiol ir kiekvieną savaitę ant sienos matau kurio nors kontakto susiviliojimą tokiais. Klausimas – ar nėra blokuojamos tokių iniciatorių paskyros neleidžiant, pvz., iš to paties IP kurtis antros ar pan?
    Teko bendrauti su įmonių vadovais, kuriuos domino didelio fanų skaičiaus pritraukimas be kokių nors strategijų, nors nei vienas nežinojo ką tie netikri fanai jiems duos.

  2. Arijus Žakas sako:

    Klaudijau, pas mane irgi eina srautas panašios informacijos, bet keisčiausi, kad vis tie patys žmonės. Aš suprantu, kad galima „prisigauti“ vieną, na maksimum du kartus, bet nuolat? 🙂

    Kas liečia įmonių vadovus, kurie nori pirkti fanus – atsiųskite juos mums ir mes pamėginsime įtikinti, kad kur kas geriau yra bendrauti visai kitais būdais. Tačiau apie tai daugiau rašysiu kituose blogo įrašuose.

  3. Ignas sako:

    Pažiūri tokius pavyzdžius ir graudu pasidaro 🙂 Taip ir matau tuos pačius ‘prižiūrėtojus/kūrėjus’ šnekant, kad iš to facebook’o tai jokios naudos, pervertintas pops’as… Taip ir norisi paklaust, o ko jūs tikitės su tokiom beprasmybėm ir šlamštu nuo kurio maksimaliai norisi bet kam atsiribot 🙂 Tokiems saitams, kaip ir vaistinių lankstinukams šalia pašto dėžutės norisi pastatyti šiukšliadėžę.

  4. Arijus Žakas sako:

    Ignai, visiškai pritariu tiek dėl pirmojo, tiek dėl antrojo teiginių. Mačiau labai gerą pavyzdį užsienyje, kur ant pašto dėžučių pasirodo markeriu rašomi užrašai „NO SPAM“ 🙂

  5. […] jau visi žino – Facebook‘as pasikeitė. Prieš kelias savaites apžvelgiau kokia buvo susidariusi situacija verslo puslapių sektoriuje ir kodėl Facebook‘ui reikėjo […]

  6. zivile sako:

    Beje, aš irgi buvau užsiklijavus ant pašto dėžutės tokį užrasšą… deja, nepasiteisino, nes mūsų spameriai, tikriausiai, nesupranta, kad man tikrai NEĮDOMI reklama 🙂 Galiausiai jis visai buvo nuplėštas 🙂

  7. Arijus Žakas sako:

    Zivile, kitą kartą rašykite markeriu 🙂

  8. […] Facebook‘as aktyviai kovoja su nelegaliais fanų viliojimo mechanizmais (jie pakankamai neblogai aprašyti čia), vis tiek internete galima rasti daugybę skelbimų ir siūlymų pirkti fanus. Skelbimų, […]

  9. […] Pirmoje rašinio “Ar Facebook’as žudo marketinginius sprendimus” dalyje analizavau, kaip sekasi lietuviškiems Facebook puslapiams komunikuoti. Antroje dalyje kalbėjau […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/ar-facebookas-zudo-marketinginus-sprendimus-13