Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Ar tikrai reikalinga ta reklama Facebooke?

Ne visi like reiškia patinka, ne visi share yra pamatomi ir ne visi komentarai reiškia, kad su jumis kažkas nori kalbėtis.

Neseniai skaičiau puikų straipsnį, kurio autorius iškėlė labai opią problemą, ypač aktualią šiandieninėje lietuviškoje socialinių tinklų erdvėje. Angliškai jis skambėjo taip: are brands in social media forgetting the „social“ and focusing too much on the „media“? Ir nors straipsnio tema buvo apie klientų nusiskundimus ir reagavimą į juos socialiniuose tinkluose, ši citata mane privertė susimąstyti apie kitą, taip pat labai opią socialinių tinklų marketingo problemą. Lietuvoje itin aktualią…

Naujieji bendravimo su vartotojais kanalai – sociali medija – kol kas vis dar traktuojama lygiai taip pat, kaip ir bet kuris kitas kanalas – žurnalas, tv reklama, baneris delfyje ir taip toliau. Matuojame paspaudimus, parodymus ir kitus rodiklius, prie kurių esame pripratę. Kartais tie matavimai nudžiugina, kartais nuliūdina. Tačiau besiekdami tų rodiklių dažniausiai sau padarome meškos paslaugą. Kodėl? Todėl, kad trumpalaikiai skaičiai visiškai neatspindi realios situacijos ir vartotojo santykio su jūsų prekės ženklu.

Tarkim, kad ir toks pavyzdys: Kelionių organizatoriaus Facebook puslapio administratoriai, norėdami padidinti vartotojų engagement’ą nusprendžia padovanoti jiems prizą – kelionę (!). Kad nereikėtų per daug „užsiiminėti proto gimnastika“ bei mąstyti apie inovatyvius reklamos būdus ir tai, kaip realiai įtraukti vartotojus ir pasiekti būtent tuos žmones, kuriuos pasiūlymas išties galėtų dominti, pasirenkamas senasis gerasis patinka – dalintis. Žinoma, po tokiu įrašu daugybė vartotojų paspaudžia patinka.

Success..?

Daugybė vartotojų, kurių didžioji dalis, deja – etatiniai patinka spaudėjai, dar ir pasidalina tuo irašu su draugais. Puslapio engagement rate drastiškai pakyla, fanų skaičius taip pat ūgteli. Populiarumo viršūnė pasiekta. Success! Vadybininkai džiūgauja ir ekstazėje svaigsta apie tai, kad vidutinis Facebook vartotojas turi porą šimtų draugų, taigi tūkstantis pasidalinimų sugeneravo 200.000 unikalių vartotojų reach’ą, išaugino puslapio fanų skaičių kelis kartus ir paknopstom bėga pas vadovus šaukdami, kaip pigiai – tik vieną kelionę paaukoję – jie pasiekė šitiek unikalių.

Bet ne. Pasižiūrėkite atidžiau. Ką pasiekia konkursas „spausk patinka ir laimėsi kelionę?“ Daugybę atsitiktinių žmonių, kurie nori…laimėti. Jie yra tikslinė auditorija tik tuo atveju, jeigu norėta pasiekti visus vartotojus, kurie mėgsta ką nors gauti nemokamai. Visiškai beverčiai.

„Bet jų dėka pasiekėm dar du šimtus tūkstančių! Tokia sklaida, tokie pigūs impression’ai, toks didelis reach’as…“ Ar tikrai? Atmeskite tuos etatinius patinka dalintis dalyvius, kurių draugus jau pykina nuo manikiūrų, automobilių plovyklų ir vaikiškų batelių nuotraukų su tuo pačiu desperaciją varančiu prierašu „patinka dalinkis“, nes tie draugai jau seniausiai a) paslėpę tų žmogelių įrašus arba b) išsiugdė pavlovišką refleksą pagreitinti scrollinimą žemyn kaskart pamatę šių personų publikuotą nuotraukėlę. Liks ne tiek jau ir daug vartotojų, kurie pamatė šį stebuklingąjį reach’o generatorių. Tuomet pagalvokite, kiek tarp jų yra žmonių, kurie realiai išgali nusipirkti panašią kelionę, NORI tai padaryti ir gausite… Labai nedaug. Ir negana to, kad galėjote juos (ir į juos panašius) pasiekti pigiau – tereikėjo šiek tiek daugiau pamąstyti – negana to, dabar jie visi bus pasiekti su puikia, originalia reklamine žinute – spausk patinka ir dalintis, ir laimėk kelionę. (jei DAR nesupratot, čia aš ironiškai. Ši žinutė – totalus š…)

Iš savo karčios praktikos įsitikinome – jeigu nori matuoti reklaminės kampanijos sėkmę tradiciniais metodais, geriau ir organizuok tradicinę reklaminę kampaniją. Jei rūpi tik utilizuoti iš valdybos išsireikalautą biudžetą – utilizuok ji. Pasisamdyk media agentūrą, nusipirk banerių ir pamiršk. Bus daug paspaudimų, daug unikalių ir reach’as bus puikus.

O jei nori realaus kontakto su vartotojais, jei rūpi jų nuomonė ir tikrai nori sužinoti, ką jie galvoja apie tavo paslaugas. Jei nori užmegzti su jais ilgalaikį kontakta ir gal netgi DRAUGYSTĘ – tada jau gali pradėti galvoti apie socialinius tinklus. Nes tai padaryti jie tau padės. Visais kitais atvejais tiesiog apgaudinėsi save ir kitus, bandydamas drambliu suarti lauką.

Už visų patinka slepiasi žmones. Žmonės, kaip ir tu – jie skaito tavo turinį, vertina jį, skiria jam savo dėmesį arba jį ignoruoja. O jeigu tam, kad jie jo neignoruotų, tau reikia VISADA siūlyti jiems atlygį – kažką darai blogai. Jei tau atrodo, kad socialiniame tinkle gautas „patinka“ paspaudimas padeda tavo prekės ženklui – tu klysti. Bet jeigu tavo produktas iš tiesų kažkam patinka – tu jau laimėjai. Klausimas tik, ar išnaudosi tą simpatiją naudingai, ar tik paprašysi savo gerbėjo paspausti mygtuką.

Suprantu, nėra nei laiko, nei noro kažką originalaus sumąstyti. Tai nemąstyk. Paskambink mums, susėskim ir padarykim kažką naudingo tavo įmonei.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

One response to “Ar tikrai reikalinga ta reklama Facebooke?”

  1. Tomas sako:

    neblogas video į tą tema http://www.egu.lt/mokymas/verslui/reklama-socialiniuose-tinkluose-15.html šiaip kalbama apie bendrai soc tinkus, bet nemažai dėmesio skiriama ir FB.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/ar-tikrai-reikalinga-ta-reklama-facebooke