Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Facebook neberodys komercinių prekės ženklų įrašų!

Šį šeštadienį Facebook naujienose atsirado labai įdomus pranešimas apie tai, kad nuo ateinančių metų sausio bet koks atvirai reklaminis turinys prekės ženklų Facebook puslapiuose gaus žymiai mažiau organinio pasiekiamumo. Tai reiškia, kad ir taip mažėjantis „langas“ pasiekti žmones nemokamai dar labiau prisivers, jei jūsų įrašai bus orientuoti tik į pardavimą arba kitokį turinį, kuris nekuria jokios papildomos vertės.

Ką mes žinom dabar?

Ištyręs vartotojų elgesį, o kai kurių tiesiog paklausęs apie tai, kokie įrašai jiems labiausiai patinka ir kokių jie norėtų nebematyti, Facebook nusprendė riboti organinį pasiekiamumą tokiems įrašams, kurie:

  1. Nepateikia jokio kito turinio, tik skatinimą pirkti produktą ar instaliuoti aplikacijas
  2. Skatina vartotojus dalyvauti konkursuose be jokio „konteksto“
  3. Yra jau egzistuojančių reklamų kopijos.

Iš pateikiamų pavyzdžių šiek tiek aiškiau, apie kokius įrašus kalbama pirmame punkte:

 

Tai – įrašai, neduodantys jokios papildomos vertės vartotojui. Tiesiog paprastas, į vatą nevyniojamas reklaminis turinys.

Antrasis punktas kalba apie įrašus, kurie skatina dalyvavimą konkursuose „be jokio konteksto“. Čia šiek tiek daugiau vietos fantazijai, ir kol negausime tolimesnių paaiškinimų iš Facebook ar tiesiog neišbandysime įvairių įrašų variantų patys, nesužinosime, ką tuo norėta pasakyti. Greičiausiai kalbama apie „Like and Share“ tipo konkursus, kurie, kaip ir pirmo punkto komercija, neskatina vartotojų įsitraukti į pokalbį su prekės ženklu, o tiesiog bando pririnkti prizų medžiotojų „patinka“ paspaudimų, taip erzindami visus kitus vartotojus, kurie mato juos savo naujienų sraute.

Na, ir trečiasis punktas – yra jau egzistuojančių reklamų kopijos – taip pat nėra visiškai aiškus, tačiau greičiausiai kalbama apie tokius įrašus, kuriuos prekės ženklai iš pradžių sukuria kaip reklamas (unpublished posts) ir investavę šiek tiek pinigų ir pririnkę like paspaudimų ir komentarų, „publish’ina“ įrašą, tokiu būdu iškart startuodami su dideliu engagement’u ir apžaisdami Facebook’o sistemą, nustatančią, kuris įrašas yra įdomesnis vartotojams.

Kas ir kaip mus „gaudys“?

Jeigu dėl trečiojo punkto viskas lyg ir aišku, tai pirmieji du kelia šiek tiek abejonių dėl to, kaip bus nustatoma, ar įrašas atvirai komercinis, ar ne. Ar Facebook turės tam pritaikytus algoritmus (ir jei taip – ar jie bus pritaikyti tokioms mažoms rinkoms, kaip Lietuva), ar vadovausis atgaliniu ryšiu iš vartotojų – to dar nežinom. Greičiausiai ir nesužinosim tol, kol praktikoje neišbandysim skirtingos komunikacijos ir nepastebėsime koreliacijos tarp skirtingų įrašų organinio pasiekiamumo pokyčių.

Kas pasikeis po naujųjų? 

Pirmiausia – reklamos vartotojų naujienų srautuose nesumažės. Mokama reklama kiekvienam vartotojui rodoma tam tikrą skaičių kartų, ir tas skaičius nesikeis.

Tačiau (!), mažėjant organiniam atvirai komercinių įrašų pasiekiamumui, prekės ženklai turės DAR labiau pasistengti, kad sugalvoti, apie ką kalbėti su savo gerbėjais. Prekės ženklams, norintiems nemokamo (ar bent jau pigesnio) kontakto su savo klientais teks išmokti BENDRAUTI, ne tik TRANSLIUOTI į vieną pusę. Taip laimėsime visi. Prekės ženklai išmoks efektyviai bendrauti su savo gerbėjais, o vartotojai matys mažiau atvirai komercinių post’ų, kurie anksčiau praslysdavo ir nepelnytai padidindavo reklamų kiekį naujienų sraute.

Kaip galvojat, tokie pasikeitimai – geri ar blogi?


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/facebook-neberodys-komerciniu-prekes-zenklu-irasu