Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Facebook’o erai prognozuojama pabaiga

Nors šiuo metu Facebook‘as yra pats populiariausias pasaulio socialinis tinklas, po kelių metų jis gali prarasti pozicijas. Tokio pobūdžio prognozes užsienio spaudoje jau pateikė ne vienas mokslininkas.

Sunku patikėti, kad kažkas galėtų nutikti su socialiniu tinklu, kuris šiais metais planuoja perkopti vieno milijardo vartotojų ribą. Vis dėlto nagrinėjant istorinius įvykius bei pasitelkus mokslininkų argumentus, nerimas turėtų būti pateisinamas.

Galime sugrįžti maždaug 8-10 metų atgal ir prisiminti, jog tais laikais savo didžiausią piką išgyveno Ieškok.lt, Draugas.lt, Klase.lt, Pažintys.lt, One.lt, tačiau visi šie socialinės medijos pradininkai Lietuvoje šiuo metu nebe tokie populiarūs. Aišku, jie vis dar gyvuoja, tačiau jų vertė yra ženkliai kritusi, o šių portalų savininkai turi sukti galvą, kokiu būdu sugeneruoti daugiau srauto bei pasiūlyti savo vartotojams išskirtinių galimybių.

Panaši tendencija yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose pasaulio valstybėse, kuriose Facebook’as išstūmė iš lyderio pozicijų vietinius, regioninius socialinius tinklus. Neblogas pavyzdys – Rusija, kurioje jau ilgą laiką karaliauja Odnoklassniki.ru ir Vkontakte.ru, tačiau Facebook’as pamažu atranda savo rinką Rusijoje, o vertinant ilgalaikį rezultatą, vartotojų skaičius pradeda pastebimai augti.

Analogiška situacija yra pasaulinio interneto lyderės Amerikos rinkoj. Dar ne taip seniai savo aukso laikus išgyveno MySpace ir hi5 portalai, tačiau astronominis augimas baigėsi, šlovės ir pagarbos potvynis atslūgo, o žmonės pamiršo, kad tokie socialiniai tinklai apskritai egzistavo.

Šiuo metu pasaulyje yra per 2000 socialinių tinklų. Tendencija yra paprasta: interneto vartotojai filtruoja interneto turinį ir stengiasi atsirinkti tik tuos socialinius tinklus, kurie jiems yra aktualūs ir naudingi.

2000-aisiais metais Yahoo korporacija išgyveno pačius geriausius laikus. Šiuo metu Yahoo vartotojai niekur nedingo, jie vis dar yra, tačiau aktyvumas sumažėjo keliolika kartų. Vis dėlto kompanijoje vis dar dirba per 13 tūkstančių darbuotojų, įmonės vadovai vis dar skaičiuoja pelną. Tačiau bendrovės vertė per 12 metų sumažėjo 90%.

JAV interneto tyrėjai skiria daug dėmesio dabartinėms tendencijoms ir ateities perspektyvoms nagrinėti. Vyrauja nuomonė, kad Facebook‘o gyvavimo era baigsis po 5-8 metų.

Mokslininkai pasakoja, kad yra trys interneto kartos. Pirmoji karta jau baiginėjasi. Tai – informaciniai internetiniai puslapiai, paieškos puslapiai, naujienų portalai ir kiti tinklalapiai. Antrąją kartą mes šiuo metu aktyviai išgyvename. Tai yra socialinių tinklų ir virtualių bendruomenių era. Trečioji karta dar tik prasideda ir kiekvienais metais bus vis labiau įtakinga. Tai – internetas, skirtas išmaniesiems įrenginiams, kurie dar tik įgauna pagreitį.

Nesvarbu, kaip sėkmingai sekėsi dirbti vienoje iš išvardintų kartų, tačiau dar niekam nepavyko dominuoti dvejose kartose iš eilės. Elementarus pavyzdys – Google’as. Jis dominuoja internetinių puslapių sferoje jau daugybę metų. Tačiau ką jam pavyko nuveikti socialiniuose tinkluose? Visi bandymai sukurti patrauklų socialinį tinklą baigėsi didesnio ar mažesnio kalibro fiasko. Ar nebaisu, kad Facebook‘o laukia analogiška „sėkmė“ bandant iš socialinių tinklų kartos pereiti į išmaniųjų įrenginių kartą?

Kas benutiktų ateityje, šiuo metu Facebook‘as yra neabejotinas pasaulio socialinių tinklų lyderis, kuriam net iš tolo nėra lygių. Be to, Facebook‘as turi per 500 milijonų aktyvių mobiliųjų telefonų vartotojų per mėnesį. Todėl galbūt istorija bus pakeista?

Tad išlieka dilema: ar Facebook‘as gyvuos ilgiau nei 8 metus ar kada nors turėsime naują internetinį gigantą?


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

5 responses to “Facebook’o erai prognozuojama pabaiga”

  1. Lukas sako:

    Nuo one, klase, ieskok ar net mIRC facebook’as skiriasi tuo, kad jis vienintelis sugebėjo į save pritraukti tiek verslo, o su verslu ir jo invescticijų (įdėto darbo ir pinigų reklamai pavidalu). Nori, nenori FB taip lengvai neužlenks savo kanopėlių – per daug į jį verslas investavęs – į savo profilius, fanų surinkimą, reklamą ir t.t. Nebus, kad FB vieną dieną ims ir išsijungs. O jei taip nebus, kažin ar labai norės verslas trauktis iš savo profilio – „virtualaus nekilnojamojo turto“…

  2. Lukai, turbūt būsiu linkęs pritarti, tačiau ar visi kiti socialiniai tinklai ir puslapiai gigantai (MySpace ar Yahoo) tikėjosi, kad vieną dieną viskas baigsis? Savo piko laikais buvo rašoma tik apie tai, kaip jie užkariaus pasaulį. Vis dėlto praėjo kažkiek laiko ir viskas pasikeitė.

  3. Ernestas sako:

    Manau Facebook’as puikiai prisitaykys prie naujovių – kaip pavyzdys gali būti Instagram’o įsigyjimas.

  4. Dainius sako:

    Manau, per drąsiai užlenkta.
    Na – FB gal ir neišliks, nesugebės prisitaikyti. Bet gali likti kaip platforma. Google iš paieškos sistemos fazės dabar labai aktyviai juda į augmented reality. Gali būti, kad po kažkiek laiko google produktus turėsime visur – telefonuose, televizoriuose, skrudintuvėje ir t.t. ir pan.

  5. Lukas sako:

    Ir tualete – išmanųjį tualetinį popierių… Kuris tavo kątik užteptą rudos spalvos ornamentą įkels į facebook ir google+, kad iškart galėtum rinkti LIKE’us.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/facebooko-erai-prognozuojama-pabaiga