Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Feisbuko konkursai: kokia iš jų nauda?

Dovanos stiprina draugystę – tai faktas. Tačiau dovanoti dovanas Facebook konkursų (Like&Share, „daugiausiai like’ų surinkusi nuotrauka“ ir pan.) pagalba – bene prasčiausia socialinių tinklų marketingo idėja.

Apie Facebook konkursų blogį mes kalbame nuo pat „Socialaus marketingo“ įkūrimo. Lygiai prieš ketverius metus atlikome tyrimą ir įsitikinome, kad konkursai – nėra gera idėja. Tais pačiais metais kalbėjome, kad Facebook’as buvo uždraudęs konkursus (tiesa, vėliau juos „legalizavo“). O prieš kelis metus pasakojome, kaip konkursų dalyviai sukčiauja.

Facebook konkursai dažniausiai sukuria problemų ir neigiamų padarinių ir tik išskirtiniais atvejais duoda realios, apčiuopiamos naudos.

Todėl jaučiu pareigą dar kartą išvardyti priežastis, kodėl, mano manymu, Facebook konkursų reikėtų vengti ir dėl kokių priežasčių mes jų taip nemylime.

7 priežastys, kodėl nereikia rengti Faceboo konkursų

1. Jokios kontrolės

Vienas esminių Facebook komunikacijos tikslų – pasiekti savo tikslinę auditoriją. Skelbiant konkursą, netenkame šios funkcijos, nes negalime daryti jokios įtakos konkurso eigai, negalime suvaldyti auditorijos, kuri pamatys konkursą.

* Pavyzdžiui, ar paskelbus konkursą laimėti dviratį ir net surinkus fantastiškai neįtikėtiną pasidalinimų ir like’ų skaičių, galime būti tikri, jog pasiekėme žmones, kurie potencialiai yra dviračių pirkėjai? Dviratis gali kainuoti ~650 eurų. Turėdami 500 eurų reklaminį biudžetą, galime pasiekti iki 250.000 tikslinių Facebook vartotojų.

2. Etatiniai „prizų medžiotojai“

Lietuvoje yra ne viena Facebook grupė, vienijanti „prizų medžiotojus“ – žmones, kurie nuo ryto iki vakaro dalyvauja konkursuose. Tikriausiai esate pastebėję, kad konkursuose dažniausiai dalyvauja tie patys žmonės.

3. Jų nedomina jūsų prekės ženklas

Konkurse dalyvaujantys žmonės nori prizo, o ne draugystės su jūsų prekės ženklu. Ar jums tikrai reikalingi tokie „gerbėjai“?

4. Sukčiavimas

Prizų medžiotojai padarys viską, kad tik gautų dovaną. Nesvarbu, ar reikės susikurti 50 naujų anketų, ar suklastoti dokumentą, ar internete susirasti kokią nors nuotrauką ir atsiųsti ją kaip savo padarytą.

5. Skundai

Dovanos negavę „prizų medžiotojai“ tampa piktais puslapio troliais, kurie neretai parašys prastą atsiliepimą apie jūsų prekės ženklą ir būtinai ieškos sąmokslo teorijų, kodėl jiems nedavėte prizo.

6. Negerina puslapio rezultatų

Net jeigu mums atrodo, kad konkursas smarkiai padidina pasiekiamumą, jis tiesiog pasiekia „prizų medžiotojų“ draugus, kurie kiekvieną dieną turėtų pamatyti dar 200-300 kitų pasidalintų įrašų su kitais konkursais. Tikrai manote, kad „prizų medžiotojai“ turi bent vieną juos neužblokavusį Facebook draugą?

7. Neapdovanojame tų, kurie tikrai to verti

Kiekvienas prekės ženklas turi žmonių, kurie nusipelnė dovanos: yra ištikimi klientai, parašė Facebook’e gražiausią įvertinimą, visą mėnesį sekė mūsų veiklą ir rašė komentarus, padarė dar kažką gero. Gal geriau stiprinti draugystę su tokiais žmonėmis?

Reziume

Tikiu, kad išimtiniais atvejais, konkursai gali suveikti. Tikiu, kad yra sudėtingų konkurso formų, kurios išfiltruoja „teisingus“ žmones. Tikiu, kad tam tikrais atvejais konkursai galėjo pasiteisinti.

Nesakau ir netvirtinu, kad konkursai yra toks blogis, kurio niekada negalima daryti.

Tačiau svarbiausia mintis yra labai paprasta: kaip ir realiame gyvenime, dovanas reikia dovanoti tiems, kuriems mes kažką reiškiame ir su kuriais turime kažkokį santykį. O tie, kurie sugebėjo paspausti du mygtukus ir lygiai po 3 sekundžių apie tai pamiršo, gali apsieiti ir be dovanų.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/feisbuko-konkursai-kokia-ju-nauda