Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Feisbuko marketingas 2018-aisiais: kaip išvengsim dramų?
Facebook’as – ir galimybė nesunkiai pasiekti didelę savo tikslinės auditorijos dalį, ir grėsmė iki galo nesuprantant, ką ir kodėl darai, iššvaistyti pinigus vaikantis visiškai beverčių rodiklių. Tie, kurie išvengs pastarojo scenarijaus, ateinančiais metais vadovausis keturiais labai paprastais principais:
  1. “Kasdienė komunikacija” keičiasi. 
Strategija “5 post’ai per savaitę tik tam, kad būtų užpildytas puslapio Timeline’as” jau paseno. Daug prekių ženklų ja dar vadovaujasi ir ilgai vadovausis, bet laimės tie, kurie galvos pirmiausiai apie du elementarius dalykus – kaip sukurti turinį, kuris patiks tikslinei auditorijai ir kaip su tuo turiniu pasiekti kuo didesnę tos auditorijos dalį. Paprasta, bet daug kam dar nesuvokiama tiesa – tai, kad įrašas pasiekė 10.000 žmonių yra ne geras, o labai prastas rezultatas. Ypač, jei tam įrašui paruošti skyrėte savo laiką, pinigus ar energiją. Nes jūsų tikslinė auditorija – greičiausiai keli šimtai tūkstančių žmonių, o jūs, parodę kažką keliems jų procentams, jau ruošiate kitą įrašą, kuris vėlgi, bus pamatytas tik kelių (greičiausiai tų pačių) procentų.
Stebėdami rinką matome, kad didžiausios sėkmės sulaukia prekių ženklai, kurie pirmiausia rūpinasi turinio sklaidos galimybėmis, ir tik po to planuoja, kiek to turinio gali sukurti. Ką tik išanalizavome stambiausių pagrindinių industrijų didžiausius prekės ženklus (ačiū kolegoms iš Facebook, suteikusiems tokią galimybę) ir labai aiškiai matome, kad sėkmė visiškai nepriklauso nuo to, kaip dažnai kalbi. Daug svarbiau – kokybė ir užtikrinimas, kad tavo žinutę pamatys bent jau reikšminga auditorijos dalis.
Beje, jei norite daugiau sužinoti apie mūsų tyrimus, ką juose išsiaiškinom ir kaip jie galėtų padėti jūsų prekės ženklui išsiskirti ateinančiais metais – parašykite mums. El.paštu (info@socialusmarketingas.lt), Facebook’o žinute – kaip tik jums patogu 😃  
  1. Facebook’as tampa visiškai integruota bet kurio prekės ženklo strategijos dalis. 
Jei išnaudojate Facebook įrankius teisingai, galite matuoti ir analizuoti praktiškai viską – ir savo puslapio lankytojus, ir konkrečių prekių pirkėjus ar konkrečią dieną kurį nors jūsų straipsnį skaičiusius. Galite suprasti, ar tikrai įdomūs jūsų video ir kam jie labiausiai patiko, žinoti, kurie žmonės matė konkrečius įrašus, rodyti turinį preciziškai atrinktoms auditorijoms, arba užsitikrinti, kad jį pamatys daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų.
Mobilių įrenginių vartojimas auga, ir jam dar net nepasiekus aukčiausio “įsodrinimo” lygio srautas iš mobilių įrenginių jau yra didžiausias daugumoje prekės ženklų svetainių. Ši tendencija išsilaikys ir stiprės, taigi, sugebėti laiku ir vietoje pasiekti žmones jų mobiliųjų telefonų ekranuose, kuriuose beveik ketvirtį laiko būna atidaryta Facebook aplikacija, bus gyvybiškai svarbu.
TV klipų Facebook’e matysime vis mažiau, spaudos maketai įrašuose taip pat toliau trauksis ir užleis vietą unikaliam, specialiai šiam kanalui sukurtam turiniui. Jis sustiprins TV, padės žmogui prisiminti spaudoje matytą ar radijoje girdėtą jūsų žinutę.
Laimės tie prekių ženklai, kurie supras tikros integracijos svarbą, o ne toliau bandys 15 agentūrų išradingumą, kurdami joms skirtingus brief’us ir bandydami jų darbo fragmentus patys sulipdyti į frankenšteinines strategijas.
  1. Influenceriai taps nebe madingas įgeidis, bet – kaip ir bet kuri kita priemonė – normalus strategijos elementas
Nežinau, ar spėsim, bet tikiuosi, kad tai įvyks jau ateinančiais metais. Kaip ir bet kurio kito blizgus ir naujo daikto, dabar influencerių reikia visiems, ir juos naudojame pačiais primityviausiais būdais. Sveikiausiu atveju poreikis išliks, bet prekių ženklai pasistengs prisėsti, atsikvėpti, įsigilinti į savo strategiją ir kitus reklamos veiksmus, ir sugalvoti tokius panaudojimo būdus, kurie išties juos sustiprintų, o ne būtų tiesiog dar viena frankenšteino kūno detalė, skubotai parinkta ir prisiūta tik dėl to, kad “visi dabar taip daro”.
  1. Iš “analizuojam, nes galim”, pereinam prie “analizuojam, nes žinom, kokių atsakymų reikia”. 
Labai džiaugiausi, matydamas rinkos brendimą ir sugebėjimą atsispirti blizgiems tuštybės rodikliams šiais metais. Ar bent jau didžiosios rinkos dalies. Suprantame, kad skaičiuodami laikus po įrašais ir optimizuodami turinį tų laikų rinkimui, tikrai neišleisim pinigų racionaliausiai, nes koreliacija tarp laikų ir pardavimų dažnai nėra tokia jau tvirta.
Tačiau kartu su suvokimu, kokias galimybes iš tiesų turime, atsiranda “analysis paralysis” pavojus. Norisi stebėti visus įmanomus rodiklius – ir video peržiūras, ir video peržiūras iki pusės, ir video peržiūras iki galo, ir pradėjusių žiūrėti santykį su įrašą pamačiusiais, ir gerbėjų iš Kauno įsitraukimo lygį, lyginant su Vilniaus gyventojų, ir virusinės sklaidos pasikeitimus priklausomai nuo įrašų tekstų ilgių, ir …….
Ir visa tai galima stebėti, tačiau dažnai bandymas matyti visas detales trukdo įsižiūrėti į paveikslą. Tikiu, kad ateinančiais metais didžiajai daliai jau pavyks pasiekti būtent tą – detalių ir “big picture” aukso vidurį.
“Socialus marketingas” tai išgyveno prieš 4-5 metus, pačioje savo veiklos pradžioje, ir tikiuosi, pavyks ir toliau sėkmingai padėti kitiems mokytis iš mūsų klaidų, nekartojant jų patiems.
  1. Chatbot’ai. Chatbot’ai visur. 
Šiai temai neužteks vieno įrašo dalies, todėl jai skirsiu atskirą įrašą jau kitą savaitę. Patariu jo nepraleisti. Praleisti galimybę suprasti šį naują kanalą bus taip pat skaudu, kaip prieš 5-6 metus buvo apmaudu tiems, kurie numojo ranka ir visiškai nesigilino į Facebook’ą.
Tiek šiam kartui. Žinau, kad dabar labai įtemptas laikas ir mokytis ar gilintis į naujas galimybes nėra daug jėgų, tačiau bent jau šiuos punktus atsiminkite, kai pagaliau atsikvėpsite ir galvosite, nuo ko pradėti toliau mokytis 😃
O jeigu laikas jums brangus – pasikartosiu. Parašykite mums. El.paštu (info@socialusmarketingas.lt), Facebook’o žinute – kaip tik jums patogu. Kartu sutaupysim jo labai daug 😃

Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/feisbuko-marketingas-2018-aisiais-kaip-isvengsim-dramu