AdomasAdomas
Atgal
Foursquare Lietuvoje – neatrastas lobis? #3

Pirmoje dalyje rašėme apie pagrindines Foursquare funkcijas vartotojams, antroje – apie Foursquare funkcijas, padedančias verslui, o šiandien pasidalinsime sektinais pavyzdžiais iš kitų šalių bei lyginsime juos su Lietuvos įmonių veikla. Taip pat sužinosite apie penkias didžiausias klaidas, kurias įmonės daro besinaudodamos Foursquare programėle.

Bet prieš tai – per paskutines dvi savaites Foursquare paskelbė apie du svarbius atnaujinimus: Local Updates (vietiniai pranešimai) ir Promoted Updates (reklamuojami pranešimai).

Local Updates – dar vienas nemokamas būdas bendrauti su savo klientais. Ši funkcija veiks taip: įmonės savininkai galės pasidalinti pranešimais apie tai, kas vyksta jų administruojamoje vietoje, pvz., apie naujas specialias akcijas, naują asortimentą, vykstančius renginius ir panašiai. Šias žinutes matys žmonės, kurie seka jūsų įmonę Foursquare aplikacijoje arba tie, kurie keletą kartų prisiregistravo jūsų vietoje. Svarbiausia, žinutes klientai gaus tik tuo atveju, jeigu bus arti jūsų vietos, o kaip ‘arti’ žmonės turės būti, nuspręs Foursquare algoritmai: tai gali būti keli šimtai metrų labai tankiame mieste arba keliasdešimt kilometrų laukuose.

Promoted Updates – po ilgo laiko Foursquare pagaliau pranešė apie mokamą funkciją, padėsiančią reklamuoti jūsų įmonę. Tai galėsite padaryti dviem būdais: Promoted Updates (reklamuojami pranešimai) ir Promoted Specials (reklamuojamos specialios akcijos). Pagrindinį dėmesį Foursquare skirs į tai, kad šios reklamos būtų aktualios vartotojams: reklamos bus nutaikomos pagal vartotojo vietą ir pomėgius. Pavyzdžiui, jeigu vartotojas ieškos kinų restorano, jam išmes reklamą apie artimiausią kinų restoraną. Įdomiausia, kad įmonės reikės mokėti pagal “cost per action” (kaina už veiklą) modelį, tačiau dar nėra tikslios informacijos, kaip „cost per action“ bus skaičiuojamas. Foursquare nori kaip galima geriau patobulinti šią funkciją, todėl kol kas ji atvira tik 20-čiai įmonių. Lauksim, kada ji bus paleista visoms įmonėms.

Pasauliniai Foursquare naudojimo pavyzdžiai

1. Niujorke esantis restoranas Angelo and Maxie’s pasinaudojo Foursquare proramėle pritraukti naujų klientų. Jų sukurta speciali akcija davė nemokamą desertą visiems, kurie prisiregistravo su Foursquare ir užsisakė užkandžių jų restorane.

Rezultatas: 400 prisiregistravimų, iš kurių 60% buvo nauji lankytojai. Skaičiuojama, jog ši kampanija restoranui atnešė apie 18,000 dolerių pelno per 45 dienas. Naudodamiesi Foursquare analitikais, restoranas taip pat sužinojo apie klientų amžių ir lytį, populiariausią apsilankymo laiką bei kitą informaciją.

2. Elektroninėmis prekėmis prekiaujantis amerikietiškas tinklas RadioShack sukūrė specialias akcijas lojaliems klientams. Prisiregistravę su Foursquare RadioShack parduotuvėje, lojalūs klientai gavo nuo 10% iki 20% nuolaidą.

Rezultatas: įmonė pastebėjo, jog Foursquare vartotojai išleisdavo vidutiniškai tris su puse karto daugiau jų parduotuvėje ir taip galėjo geriau pritaikyti savo akcijas pagal klientų norus.

3. Kasmetinės Foursquare dienos (balandžio 16-osios) metu, McDonalds įvykdė vienos dienos kampaniją. McDonalds pažadėjo, jog atsitiktiniu būdu išdalins penkių ir dešimties dolerių dovanų korteles žmonėms, kurie jų restoranuose prisiregistruos su Foursquare. Visa kampanija McDonalds kainavo tik apie tūkstantį dolerių.

Rezultatas: dienos metu buvo pastebėta 33% daugiau klientų, 40% išaugo Foursquare registracijų tos savaitės metu, taip pat įmonės kampanija susilaukė daugiau nei penkiasdešimt straipsnių ir blogo apžvalgų, o jų profilis Fourquare programėlėje pritraukė net 600 000 naujų sekėjų.

4. Filadelfijoje esantis restoranas P.Y.T. yra vienas iš lankomiausių restoranų Jungtinėse Amerikos Valstijose. Daugiausiai lankytojų pritraukė speciali akcija, kuri už kiekvieną prisiregistravimą su Foursquare klientams davė nemokamą (!) bokalą alaus!

Rezultatas: 11,000 prisiregistravimų per vienerius metus (ir taip, 11 000 išdalintų alaus bokalų). Pats restorano savininkas teigia, jog visa kampanija atsipirko su kaupu, nes nauji klientai išleido daug pinigų maistui, taip pat restoranas susilaukė daug apžvalgos socialiniuose tinkluose ir taip išgarsino jo vardą.

Foursquare Lietuvoje

Trumpai apžvelgsime ir situaciją Lietuvoje. Panašu, jog Lietuvoje yra apie 7000 Foursquare vietų, iš kurių 300 vietų yra oficialiai užregistruotos. Tik trisdešimt ar keturiasdešimt vietų siūlo specialias akcijas.

Geresni pavyzdžiai, kai specialiomis akcijos bandoma pritraukti ir naujų klientų, ir išlaikyti senus:

Wok To Walk (Vilnius): siūlomos trys skirtingos specialios akcijos, viena vilioja naujus klientus (nemokama vištienos krūtinėlė pirmos registracijos metu), kitos skatina klientų lojalumą (už kiekvieną registraciją siūlomas nemokamas priedas, o kas trečios registracijos metu – nemokamas gėrimas ir klientui, ir jo draugui).

 Charlie Pizza (Panorama, Vilnius) – specialia akcija siekiama pritraukti draugų grupes (trims draugams užsiregistravus vienu metu, suteikiama 50% nuolaida ypatingosioms picoms ir Coca Cola buteliukas už 99ct). Taip pat vietos meras bus apdovanotas Charlie Pizza marškinėliais, o jo nuotrauka patalpinta merų garbės lentoje. Galbūt būtų verta turėti ir paprastesnę specialią akciją, nes kol nedaug žmonių naudojasi Foursquare, todėl sunku surinkti Foursquare draugų grupę.

GIMME Sandwiches (Vilnius): bandoma pritraukti naujų klientų (speciali akcija naujokui – nemokamas kavos puodelis perkant sumuštinį), o įprastinės registracijos metu – 20% nuolaida sumuštiniui su rūkytu kiaulienos kumpiu.

 Hesburger – nors yra tik vienos rūšies akcija (kiekvienos registracijos metu siūloma nuolaida mėsainiui su sūriu), ji siūloma visuose šio tinklo restoranuose, kas yra pagirtina.

Vilnius University – Vilniaus Universitetas puikiai išnaudojo Foursquare teikiamas galimybes. Vilniaus Universitetas paliko įvairius patarimus skirtingose universiteto vietose ir taip padeda žmonėms geriau jį pažinti. Šiuo metu Vilnius University profilis turi 147 sekėjų.

Prastesni pavyzdžiai: 

YoYo Frozen Yoghurt – 5% nuolaida tik pirmo prisiregistravimo metu. Speciali akcija yra maža ir gali būti nepakankama motyvacija prisiregistruoti su Foursquare. Taip pat nėra jokių specialių akcijų skatinančių klientų lojalumą.

Happeak – siūloma akcija: perkant daugiau nei už 100LT, ‘nuastabus’ (taip, su rašybos klaida) saldainis TUTU dovanų. Saldainis turėtų būti tikrai labai skanus…

Visos kitos administruojamos vietos daro panašias klaidas: dažniausiai siūlo tik vieną specialią akciją ir tik pirmo registravimosi metu – motyvacija naudotis Fourquare programėle ir registruotis tose vietose yra minimalios, vargu, ar pritrauks daug žmonių.  Be to, beveik visose iš šių vietų trūko informacijos apie siūlomas specialias akcijas, todėl nenuostabu, jog akcijos nesulaukė daug dėmesio.

Penkios pagrindinės klaidos naudojantis Foursquare

1. Prastas pasiruošimas:
Kaip ir tušti bei neįtraukiantys jūsų įmonės Facebook puslapiai, prastai įgyvendintos Foursquare kampanijos gali atnešti tik žalos – Foursquare taip pat reikalaus pastovių jūsų pastangų. O jeigu susiruošėte siūlyti specialias akcijas, įsitikinkite, jog visi jūsų įmonės darbuotojai žino apie specialias akcijas (net ir Wok to Walk tuo nepasirūpino). Taip pat būkite tikri, jog teikiate puikų klientų aptarnavimą – blogi atsiliepimai apie jūsų įmonę gali ir sklis žymiai greičiau nei geri.

2. Silpnos specialios akcijos
Gerai pagalvokite prieš siūlydami 5% nuolaidą kas penkto prisiregistravimo metu – atsiras tik vienetai žmonių, kurie tokiomis akcijomis susidomės, o atsiliepimai gali būti labiau neigiami nei teigiami. Jeigu didelės nuolaidos gali stipriai paveikti jūsų įmonės pelną, siūlykite didesnes akcijas lojaliems klientams ir taip kvieskite juos sugrįžti.

Be to, merai yra patys lojaliausi jūsų įmonės klientai, todėl ir elkitės su jais ypatingai. Merams pasiūlykite ypatingas akcijas, sukurkite merų garbės lentą, užleiskite be eilės ir t.t. – jie to tikrai nepamirš bei garsins jūsų vietos vardą ir toliau.

Pagrindinis dalykas – siūlykite dviejų rūšių specialių akcijų: ir naujiems klientams pritraukti, ir seniems klientams išlaikyti.

3. Darbuotojai tampa merais
Administruodami tam tikrą vietą taip pat galite/privalote nurodyti ir visus ten dirbančius darbuotojus. Bus visiškas failas, jeigu vietos meru taps vienas iš jūsų darbuotojų, kuris toje vietoje prisiregistravo daugiausiai kartų per mėnesį. Aktyviems klientams ir Foursquare vartotojams tai tikrai nepatiks.

4. Per mažai informacijos apie Foursquare akcijas
Akivaizdu, jog niekas nesinaudos jūsų specialiomis akcijomis, jeigu apie jas nežinos. Foursquare lipdukai ant jūsų durų, vienas kitas plakatas ant sienų, skrajutės klientams, pranešimai apie specialias akcijas visuose kituose socialiniuose tinkluose – kuo  daugiau, tuo geriau.

5. Neišnaudojami Foursquare analitikai
Foursquare analitikai suteikia ypatingą galimybę sužinoti daugiau apie jūsų klientus. Pažvelkite kokio jie amžiaus, kokios lyties, kada dažniausiai apsilanko, ar dalinasi informacija apie prisiregistravimus Facebook ir Twitter ir t.t.. Visa ši informacija jums padės pritaikyti jūsų gaminius pagal jūsų klientus, pagerinti jų patirtį, geriau įtraukti į įmonės veiklą ir taip skatinti pardavimus.

Šiais patarimas ir baigiame seriją apie Foursquare, tikimės, jog radote naudingos informacijos.

O ar jūs išbandysite šią programėlę savo verslui skatinti? 🙂


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/foursquare-lietuvoje-neatrastas-lobis-3