AdomasAdomas
Atgal
Foursquare Lietuvoje – neatrastas lobis?

Pirmasis mūsų naujo komandos nario Adomo įrašas apie vis sparčiau populiarėjantį socialinį tinklą – „Foursquare“ Lietuvoje. Gero skaitymo!

Socialus Marketingas

Foursquare – kas gi tai?

Foursquare yra išmaniųjų telefonų programėlė, paremta vietos nustatymo principu. Ji veikia labai paprastai – naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, žmonės registruojasi jiems patinkančiose vietose ir apie tai praneša savo draugams. Mažiau nei per tris metus Foursquare pritraukė net 20 milijonų vartotojų ir tapo dar viena socialinių tinklų priklausomybe. Vartotojai ne tik aktyviai registruojasi skirtingose vietose (peržengta 20-ies  milijardų prisiregistravimų riba), bet ir dievina Foursquare teikiamas funkcijas: patogu bendrauti su draugais, labai lengva atrasti naujas vietas ir svarbiausia – galima atrakinti specialius įmonių pasiūlymus: akcijas, nuolaidas ir t.t (o kaip tai padaryti, rasite žemiau).

Be to, Foursquare programėlė puikiai tinka ne tik individualiems vartotojams, bet ir verslui. Kaip išskirtinę marketingo priemonę Foursquare įvertino net tik tarptautinės įmonės, tokios kaip Starbucks, McDonalds, Red Bull ar Mashable, bet netgi NASA ir JAV prezidentas Barakas Obama.

Pirmoje blogo įrašų dalyje aptarsime pagrindines Foursquare funkcijas vartotojams, antroje pateiksime informacijos apie Foursquare vertę smulkiam ir vidutiniam verslui, o trečioje analizuosime geriausius Foursquare marketingo pavyzdžius bei lyginsime juos su Lietuvos įmonių veikla.

Prieš tęsiant toliau, štai pagrindiniai Foursquare programėlės terminai:

check-in – prisiregistravimas/pasižymėjimas tam tikroje vietoje. Paspaudus check-in mygtuką, išmes mažą žemėlapį ir sąrašą su aplinkui esančiomis vietomis

badgesuž prisiregistravimą kurioje nors vietoje gausi simbolinį ženkliuką, be to, rinksi taškus ir taip konkuruosi su savo draugais

mayorpats lojaliausias įmonės klientas, kuris mėnesio eigoje prisiregistravo daugiausiai kartų

tipvisose vietose vartotojai gali palikti patarimus, kurie leis kitiems žmonėms geriau pažinti tą vietą, išnaudoti ypatingas paslaugas

specialsu Foursquare prisiregistravęs tam tikroje vietoje, klientas gali atrakinti specialias akcijas ir nuolaidas, kurias nustato įmonė

explore – galimybė labai lengvai sužinoti apie aplinkui esančias vietas

radar notifications – nustatymuose įjungus šią funkciją, programėlė jums kartais praneš apie netoliese esančias įdomias vietas

list – galima susikurti savo sąrašą su jums patinkančiomis vietomis ir juo pasidalinti su kitais žmonėmis

Bendraukite su draugais

Kaip ir dera visiems socialiniams tinklams, Foursquare suteikia galimybę rasti savo draugus ir su jais bendrauti. Lengvai pakvieskite draugus iš Facebook socialinio tinklo, o nuėję į nustatymus, draugų ieškokite tarp telefone esančių kontaktų arba įvedę jų vardą į paiešką.

Kiekvienas vartotojas turi savo asmeninį profilį, kuriame rodomi esami draugai, programėlėje patalpintos nuotraukos, ženkleliai, ankstesnė veikla ir kita. Draugų (Friends) skiltyje matysite savo draugų veiklą: visas vietas, kuriose jie prisiregistravo, jų išsaugotus sąrašus, galėsite jų veiklą ‘mėgti’ bei komentuoti. Nustatymuose taip pat galite pasirinkti, jog jus informuotų apie netoliese esančius draugų prisiregistravimus – taip galėsite iškart prisijungti prie draugų veiklos ir gerai praleisti laiką.

Kaskart prisiregistruodami prie kažkurios vietos, taip pat galite prisegti nuotraukas ir pasidalinti savo registracija Facebook arba Twitter socialiniuose tinkluose. Be to, galite palikti patarimus (Tips), susijusius su ta vieta, ir taip padėti kitiems žmonėms. Instagram programėlės vartotojai gali tiesiogiai nusiųsti savo nuotrauką į Foursquare ir tokiu būdu iškart prisiregistruoti prie tos vietos.

Atraskite įdomias vietas

Foursquare yra nepakartojamas kelionių pagalbininkas. Neseniai buvo išleista patobulinta tyrinėjimo (Explore) funkcija, kuri leidžia labai lengvai surasti aplinkui esančias įdomias vietas.

Explore skiltyje paspaudus ant žemėlapio, Foursquare jums iškart pateiks keletą rekomendacijų. Šioje skiltyje taip pat matysite skirtingas vietų kategorijas (populiarios arba jau lankytos vietos, desertai, vakarienės, greitas maistas, vietos apsipirkimui, ir t.t.), kurios leis greitai surasti tai, ko norite. Galiausiai, galite pasinaudoti integruota paieškos sistema ir rasti norimą vietą pagal jos pavadinimą arba susijusius raktažodžius.

Paskutinio atnaujinimo metu taip pat atsirado funkcija Radar Notifications, kurią galite įjungti ir išjungti nustatymuose. Jums vaikštant po miestą, ši funkcija veiks kaip radaras ir retkarčiais praneš apie netoliese esančias ir dėmesio vertas vietas – puikus būdas atrasti kažką naujo.

Linksmai praleiskite laiką

Foursquare kūrejai nusprendė paįvairinti prisiregistravimo procesą ir suteikė jam žaidimo elementus. Prisiregistravę prie skirtingų vietų, jūs būsite apdovanojami skirtingais ženkliukais (badges), taip pat kaupsite taškus ir taip konkuruosite su savo draugais. Tiesa, nereikėtų persistengti. Viena iš pagrindinių Foursquare taisyklių – Rapid Fire. Draudžiama prisiregistruoti į labai daug vietų iš eilės arba per 24-ias valandas, o taisyklių pažeidimo metu jūsų anketa gali būti netgi užblokuota.

Galbūt ir keista, tačiau žaidybinis Foursquare elementas pritraukia labai daug azartiškų vartotojų, kurie stengiasi aplenkti savo draugus ir atrakinti labai sunkiai pasiekiamus ženkliukus. Vis dėlto, Foursquare pritraukia daugiausiai vartotojų dėl galimybės atrakinti specialias akcijas:

Atrakinkite specialias akcijas

Vis daugiau ir daugiau įmonių renkasi Foursquare, norėdami pritraukti naujų klientų ar išlaikyti senus ir tam pasitelkia funkciją specials – specialios akcijos.

Specialių akcijų esmė yra ta, jog už registraciją Foursquare programėlėje klientai gaus ypatingas nuolaidas, nemokamus prizus ir kita. Pvz., kiekvieną kartą prisiregistravę, gausite 10% nuolaidą; jeigu toje vietoje prisiregistravote pirmą kartą, gausite ką nors nemokamo; prisiregistravus su keliais draugais, gausite 20% nuolaidą ir t.t. – viskas prilauso nuo įmonės fantazijos.

Be to, klientas, kuris mėnesio eigoje prisiregistruos daugiausiai kartų, taps tos vietos meru (mayor) ir gaus ypatingas paslaugas ir pasiūlymus, kurias nustato pati įmonė.

Visas aplinkui vykstančias specialias akcijas galite pamatyti skiltyje Explore. Labai gaila, tačiau Lietuvoje yra tik keletas įmonių, siūlančių tokias akcijas. Mano nuomone, tinkamai išnaudodami Foursquare teikiamas funkcijas, įmonės galėtų pritraukti labai daug naujų klientų ir susikurti lojalių klientų bendruomenę. O aiškius pavyzdžius, kaip tai padaryti išnaudojant Foursquare funkcijas, ir apie jų teikiamą naudą verslui pasidalinsime kitame blogo įraše.

O jūs, ar naudojatės Foursquare programėle? Jeigu taip, ką apie ją manote?


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

6 responses to “Foursquare Lietuvoje – neatrastas lobis?”

  1. Andrius J. sako:

    Dėkui už straipsnį, Adomai.
    Naudinga buvo išgirst nuomonę ir latest update review kadangi šiuo metu tenka dirbti su panašiu case’u projekte. Laukiam gilesnės analizės.
    Sekmės naujame darbe!
    Linkėjimai iš ‘jau-nebe-Birmingham’o’.
    Andrius J.

  2. […] Lietuvoje – neatrastas lobis? #2 Prieš keletą dienų rašėme apie pagrindines Foursquare programėlės funkcijas, o šiandien pateiksime aiškius pavyzdžius, kaip Foursquare socialinį tinklą galima panaudoti […]

  3. […] Lietuvoje – neatrastas lobis? #3 Pirmoje dalyje rašėme apie pagrindines Foursquare funkcijas vartotojams, antroje – apie Foursquare funkcijas, padedančias verslui, o šiandien pasidalinsime […]

  4. Ieva sako:

    O kaip reikia sukuri vieta Pvz:. savo namus?

  5. […] Šioje vietoje matom pirmą didesnį pokytį pačiam board’ų (lentų) atvaizdavime. Čia Pinterest sujungė galias su Forusquare. […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/foursquare-lietuvoje-neatrastas-lobis