Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kanų liūtai 2016. Apie santykius tarp klientų ir agentūrų

Arijus dalinasi įrašais apie būsimus ir esamus Kanų liūtų prizininkus, o aš norėčiau pakalbėti apie tai, ką išgirdau pranešimuose ir kuo, panašu, reklamos rinka gyvens ateinančiais metais.

Pirmame įraše iš šių metų Kanų liūtų – apie klientų-agentūrų ir agentūrų-agentūrų santykius.

Viena labiausiai įstrigusių ir nuolat besikartojančių temų šiais metais – bręstantis supratimas, jog laikai, kai visą informaciją gaudavai iš vienos ar dviejų agentūrų, seniai praėjo. Ir, kad ir kaip buvo bandoma prie to pritempti – šie laikai nebegrįš.

Prekės ženklui svarbu ne tik turinys, bet ir kontekstas: kada, kur ir kam tas turinys pateikiamas (apie tai dar kalbėsiu kitame savo įraše). Akivaizdu, kad skirtingiems kanalams turinį kuria skirtingi tų kanalų ekspertai, dirbantys kartu vienam tikslui – kliento verslo naudai pasiekti.

Suprantama, kad ta pati kūrybinė idėja privalo būti adaptuojama skirtingiems kanalams ne tik fiziškai – trumpinant, pridedant subtitrus ar pakeičiant išmatavimus – bet ir suprantant kontekstą, kuriame tie kanalai vartojami ir kas svarbu vartotojams tuo metu, kai jie juose pamato mūsų turinį. Taigi, ir kompetencijų reikia labai įvairių.

Labiausiai įstrigo pranešimas, kuriame pristatyti didžiulio tyrimo, analizavusio agentūrų ir klientų santykius, rezultatai. Ypatingai vienas iš tų rezultatų.

Prieš dešimtmetį, kaip labai svarbus kriterijus, vertinant agentūrą, atsirado jos gebėjimas dirbti su kitomis agentūromis – kūrybininkų su PR, digitalo su kūryba ir t.t.

2006-ais metais šį klausimą kaip svarbų nurodė tik apie 7% klientų. Šiandien šis skaičius – 60%!

 

Ir, kas dar svarbiau, – pasikeitė klausimo formuluotė. Iš „ar gali dirbti su partneriaujančiomis agentūromis“ jis transformavosi į „ar gali sklandžiai dirbti su partneriais formuojant bendrą strategiją ir siekiant jos efektyviausio įgyvendinimo„.

Sugebėjimo bendradarbiauti kriterijus net nenagrinėjamas, jis – savaime suprantamas, higieninis dalykas.

Tai itin aktualu mūsų rinkai, kurioje bendradarbiavimas siekiant vieno – kliento sėkmės – tikslo vis dar nėra toks įprastas.

Biudžetas dažnai suvokiamas kaip karo grobis, kurį reikia pasidalinti. Kiekvienas traukia antklodę į save, neįsigilindamas, kaip tai paveiks galutinį tikslą. Nenorint „dalintis“ atsirado noras kiekvienai agentūrai bet kokiais būdais sugebėti suteikti visas paslaugas „po vienu stogu“, steigti dukterines įmones, dažnai pro pirštus žiūrint į tų įmonių darbo kokybę – svarbu, kad kliento biudžetą įsisavinsim visą, o kad dalis paslaugų bus ne visai efektyvios – nieko tokio.

Dirbant su nesusijusiomis įmonėmis vis dar dažna praktika nesidalinti informacija, versti kaltę vieniems ant kitų ir bandyti įsisavinti kaip įmanomą didesnę biudžeto dalį, taip trumpuoju laikotarpiu laimint šiek tiek daugiau pelno, bet anaiptol nebūtinai geresnius rezultatus klientui.

Tačiau žaisti vaikų darželio auklėtoją nesinori niekam. Lengvo bendravimo ir sėkmingo bendro darbo siekiant tikslo, klientai tikisi bet kokiu atveju, net jei jų kūrybininkai ir media agentūra priklauso visiškai skirtingiems savininkams, o jų projektų vadovai trolina vieni kitus feisbuke. Tai – nediskutuotinas dalykas.

Atsirandant vis didesniam kanalų, kuriais prekės ženklas gali bendrauti su savo vartotojais, skaičiui, natūralu, kad darosi sudėtingiau visų šių kanalų ekspertus sutalpinti po vienu stogu. Bandant tai padaryti „ant popieriaus“, žinoma, labai nukenčia kokybė.

Todėl kuo greičiau suprasime, kad mūsų sklandus bendradarbiavimas nuo pat pirminio brief’o yra tiesiog privalomas, o ne „jeigu nėra galimybės dabar turėti šitą padalinį pas save“ dalykas, tuo greičiau pasieksime ir klientams, ir agentūroms naudingiausių rezultatų, sumažinsime abiejų pusių frustraciją, prailginsime dabar taip drastiškai sutrumpėjusį kliento-agentūros santykių ciklą ir galbūt Kanų liūto laimėjimas pasidarys nebe toks unikalus reiškinys Lietuvos rinkodaros padangėje (apie Kanų liūtų laimėjimų tikimybės didinimą, klientų brief’us ir kitas karštas šių metų festivalio temas – jau greitai).

* * *

Iš Kanų liūtų planuoju tikrai ne vieną įrašą, todėl nepamirškit sekti Socialaus marketingo Facebook’o, LinkedIn’o ir, jeigu patinku, mano asmeninio profilio – taip nepraleisit nei vieno įspūdžio.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/kanu-liutai-2016-apie-santykius-tarp-klientu-ir-agenturu