Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kodėl kačiukai kenkia komunikacijai?

Simboliška, bet pirmasis šių metų įrašas (taip, vasario galas, o dar tik pirmasis:) ) – apie tai, apie ką šnekėjom visus praėjusius 2012-uosius. Deja, kol kas dar tenka kartotis.

Viešuose ir privačiuose pokalbiuose su marketingo specialistais vis dar išgirstame senąją gerąją „all publicity is good publicity“ dainelę. Neva, koks skirtumas, gerai ar blogai jūsų nuomone komunikuoja prekės ženklas – juk dabar apie jį kalbame, vadinasi, tikslas pasiektas! Ir koks skirtumas, kokiu būdu sulaukiama populiarumo – svarbu, kad laikų daug ir reach’as neblogas.
Todėl nusprendėm aiškiai juodu ant beveik balto surašyti kelis aiškius argumentus, kodėl prieš šnekant bet ką vertėtų pamąstyti.

1) Turinys

Atrodytų, viskas lyg ir paprasta. Kad jūsų pranešimus pamatytų kuo daugiau žmonių, reikia, kad jūsų įrašai būtų „patinkinami“. Kuo daugiau. Visi myli kačiukus. Nuotraukos susilaukia daugiausiai dėmesio Facebooke. Ryšys akivaizdus: nori laikų – tiražuok kačiukų nuotraukas ir kitą „prikolną“ turinį. Thank god it’s friday ir taip toliau.
Problema – tokią strategiją pasirinkęs prekės ženklas tampa tiesiog turinio agregatorium – vieta, kuri virškina ir spjaudo linksmus vaizdelius. Žmonėms jie patinka, jūsų puslapiui tai leidžia pasiekti daugiau vartotojų „sienų“, tačiau taip susikoncentravę į rodiklius praleidžiat labai svarbų dalyką – jūsų prekės ženklas šioje lygtyje nebevaidina jokio vaidmens. Net nekalbant apie išskirtinumą.



Tokią situaciją modeliuojant off-line pasaulyje turbūt kažkas panašaus būtų, jei laikraščio anekdotų skilties apačioje būtų išspausdintas jūsų įmonės pavadinimas. Skiltį perskaito daug žmonių, dalis jų gal ir pamato jūsų įmonės pavadinimą, bet ar tikrai tai – maksimali nauda, kurią galite išspausti iš šios komunikacijos priemonės?

2) Tikslinė auditorija

„Kačiukais“ paremtos komunikacijos kertinis akmuo visada būna „kontaktų rinkimas“. Publikuosim prikolus, pririnksim jaunimo ir tada jiem porą kartų per savaitę įmesim savo reklamą. Success! Bet tokiu būdu tiesiog savanoriškai atsisakoma visų socialinių tinklų teikiamų privalumų ir grįžtama į paprasčiausio email spamo laikus. Surenkat auditoriją, kuriai įdomus juokingas/nesąmoningas/generinis turinys, ir bandot jai prastumti savo produkciją.

Argumentuojant tuo, kad surinkta auditorija – labai didelė, tarsi pateisinamas tas faktas, kad tik kelis jos procentus jūsų produkcija realiai gali dominti. Būtų galima apie tai diskutuoti, jeigu esminis marketingo socialiniuose tinkluose privalumas nebūtų šio mechanizmo išvengimas – tiesioginis kontaktas su tiksliai ta auditorija, kurios jums reikia.

3) Nauda vartotojui

Čia viskas paprasta. Jos nėra. Publikuodami nesąmones, praleidžiat progą publikuoti tokį turinį, kuris vartotojui kurs realią naudą, tiesiogiai asocijuojamą su jūsų prekės ženklu – naudingą informaciją, atsakymus į klausimus, domėjimąsi jų nuomone, su jūsų industrija susijusias naujienas, pozityvią info, susijusią su jūsų brand’u ir toliau padedančią jį užfiksuoti vartotojų top of mind ir taip toliau. Savanoriškai atsisakot galimybės draugauti su savo klientais, pasilikdami sau kiemo klouno vaidmenį.

Vietoj epilogo:

Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija ką tik pripažino viešus facebook puslapius visuomenės informavimo priemone. Prekės ženklams tai daug reikšmės neturi, bet galbūt padės aiškiau suprasti, su kuo turite reikalą.

Įsivaizduokite, kad jūsų įrašai facebooke – lyg mikro straipsneliai laikraštyje. Ar ruošdami juos rinktumėtės anekdotą, kuris sudomins didesnį kiekį žmonių, bet visiškai nesiasocijuos jiems su jūsų prekės ženklu, ar būtent jūsų (potencialiems) klientams įdomios informacijos žiupsnelį, taip tikėdamiesi sukurti savo, kaip ekspertų/savo srities meistrų/draugiškų pagalbininkų, įvaizdį?

Tai nereiškia, kad Facebook’e turite vengti juokingų vaizdelių ir timewaster’ių. Tačiau tai negali būti jūsų pagrindinė komunikacijos linija. Nesvarbu, kokiai auditorijai komunikuojate. Pasižiūrėkite šio įrašo iliustracijas – ar pamatę jas vieną po kitos savo Facebook sienoje, bandytumėt įsigilinti, kokie prekės ženklai jomis dalinasi?

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Kodėl kačiukai kenkia komunikacijai?”

  1. […] “Rašyk 1, jei patinka berniukai, 2 – jei patinka mergaitės” tipo įrašai. Arba kačiukai. Ir tik nedaugelis susimąsto, kad galbūt geriau neturėti tokio didelio ir įspūdingo skaičiaus […]

  2. […] dalykas. Aišku, geriau būtų, jei ta diskusija būtų susijusi su jūsų prekės ženklu, o ne su kačiukais, tačiau apie tai jau rašėme (ne kartą), taigi […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/kodel-kaciukai-kenkia-komunikacijai