Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kodėl Užkalnis užknisa? Trys priežastys

Šis straipsnis – ne apie tai, kaip aš nekenčiu Užkalnio, koks jis pasipūtęs, negeras, nedraugiškas, neobjektyvus chamas, ir kaip jis apie nieką nieko nesupranta. Iš tikrųjų, man visai patinka jo nuomonė kai kuriais klausimais, aš perskaitau visus jo straipsnius ir bent dalį jų komentarų (kartais ne ta eilės tvarka).

Bet jo pavardę straipsnio pavadinime panaudojau ne (tik) dėl to, kad pritraukti daugiau dėmesio. Šis autorius – puikus pavyzdys prekės ženklams, kaip reikia (galima?) sėkmingai komunikuoti socialiniuose tinkluose ir burti lojalių sekėjų (o ne šiaip, kontaktų) ratą.

Atrodytų, pernelyg niekuo neišsiskiriantis žurnalistas (čia daug kas protestuotų, bet ne apie tai aš čia šįkart – vadinkit jį kaip norit), vien tik labai aktyviai reikšdamas savo nuomonę apie pačius įvairiausius klausimus – pradedant valgio gaminimu ir baigiant pedofilijos byla ir psichotropinėmis kaldrutėmis – sugebėjo tapti vienu sekamiausių, skaitomiausių ir žinomiausių Facebook’o personažų. Kodėl? Ir dar svarbiau – ko iš jo galėtų pasimokyti prekės ženklai? Trys priežastys:

1) Kategoriškumas.

Viena iš labiausiai liaudžiai patinkančių Užkalnio savybių. Daugelis, nesvarbu, ar pritaria jam, ar galvoja, kad jis nusišneka – paslapčia žavisi jo sugebėjimu rėžti viską tiesiai – kartais ne tik nuoširdžiai, bet ir stipriai sutirštinus spalvas. Savo nuomonės turėjimą žmonės gerbia, net jeigu su ja nesutinka.

Žinoma, prekės ženklas negali sau leisti tokio kategoriškumo lygio, bet čia galėtumėte pasimokyti bent jau nebijoti pasakyti savo nuomonės. Vienas iš dalykų, kurių vartotojai taip nemėgsta tipinėj korporatyvinėj komunikacijoj – aptakus, nieko konkretaus nepasakantis, iki apsivėmimo politiškai korektiškas, su įmonės teisininkais, direktorium, brandbook’u ir buhaltere suderintas kalbėjimo tonas ir turinys.

TURĖKIT SAVO NUOMONĘ! Įmonės vertybės – ne tik žodžiai kažkur jūsų www puslapio gilumoje. Jeigu palaikot (gal netgi remiat) Žalgirį, pasakykit tai garsiai ir su pasididžiavimu! Jeigu jūsų brand’as išpažįsta tradicines krikščioniškas vertybes – nebijokit to komunikuoti. Jeigu ne – galbūt irgi verta apie tai pakalbėti?

„Bet tuomet bus žmonių, kurie ant mūsų supyks ir nebepirks mūsų produktų!“ Taip. Supyks tai tikrai. Ar nebepirks – nebūčiau toks tikras. Kad žmogus boikotuotų parduotuvę ar tuo labiau, produktą, reikia pasistengti. Tuo tarpu tiems, kurie jums pritaria (palaiko tą pačią komandą, etc), aiškus jūsų pozicijos pareiškimas sukels labai daug teigiamų emocijų ir tikrai pridės taškų, kai ateis laikas rinktis.

Labai geras pavyzdys – Kraft su savo Vaivorykštiniu Oreo sausainiu, skirtu gėjų ir lesbiečių siekiui tuoktis palaikyti, ir Chick-Fil-a restoranų tinklas su jų itin aiškia pozicija, kad „Dievas nekenčia gėjų“. Abiem atvejais šie žingsniai susilaukė protestų ir peticijų bangos, tačiau daug didesnis (ir labiau jaučiamas) buvo vartotojų, pritariančių prekės ženklui, palaikymas. Chick-il-a atveju tai labai gerai parodė „Chick-fil-a appreciation day“, per kurią kiekvieno (!) tinklo restorano pardavimai išaugo beveik 30%.

Lygiai taip pat, kaip niekas neatsimins super politkorektiško, visada abi puses įvertinančio ir suprantančio rašytojo, prekės ženklas, bijantis kažkam nepatikti, niekada neturės sekėjų ir entuziastų, apie kuriuos visi taip kalba rinkodaros konferencijose. 

Taigi, jei norit turėti sekėjų, susitaikykit su tuo, kad kažkam turėsit nepatikti. Arba baikit fantazuot ir ramiai sėdėkit per vidurį.

Antra ir trečia priežastis – jau greitai. Sekit naujienas. ČIA!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

7 responses to “Kodėl Užkalnis užknisa? Trys priežastys”

  1. dovile sako:

    patiko, gera izvalga. net jeigu ziuresime istorija, politikos veikejus, sekmingus verslininkus, tai tikrai lyderiu tarpe bus daugiau kategorisku zmoniu ir organizaciju, sugebejusiu aiskiai pareiksti savo pozicija.
    p.s. matau, kad analizuoji ir domiesi ivairiais veikejais, galbut bus idomu, kada paanalizuot, yra toks italijoj beppe grillo, tipo politikas, labai sekmingas, kuris viska daro tik interneto media priemonemis ir yra itin kategoriskas. bet sako, kad jo organizacijos veikla ieis ir i politikos ir i marketingo vadoveliu istorija.

  2. […] o tiksliau – ko prekės ženklai galėtų pasimokyti iš šios internetų personalijos. Beje, pirmoji dalis, Užkalniui pasidalinus ja savo Facebook paskyroje, sumušė visus lankomumo rekordus – nors […]

  3. Manau jei pirmas straipsnis apie Užkalnį buvo su http://goo.gl/gUgmi šiuo ženklu tai antram straipsniui galima buvo rinktis http://goo.gl/oGqyn 😉

  4. […] beveik prieš 5 metus rašytame įraše, panašią nuomonę rašiau ir visai neseniai, klausdamas, kodėl Užkalnis užknisa, ir mano nuomone, tokių atvirai priešiškų ar ne į temą komentarų atsakinėti ne tik […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/kodel-uzkalnis-uzknisa