dovasdovas
Atgal
Latvija – Facebook‘o provincija

Pasirodo, mūsų kaimynai latviai – Facebook‘o kaimiečiai. Taip kaimynus galime pavadinti dėl to, kad populiariausias pasaulyje socialinis tinklas niekaip negali įtvirtinti savo pozicijų Latvijoje.

Maža to, kad Latvijoje Facebook‘u naudojasi „viso labo“ 357 tūkstančiai šalies gyventojų (kurie sudaro beveik 24% internetu besinaudojančių žmonių auditorijos), latviai didžiuojasi, kad nacionalinis socialinis tinklas „Draugiem.lv“ sugebėjo atsilaikyti prieš pasaulinį gigantą.

Kaip pasakoja „Draugiem Group“ atstovas spaudai Janis Palkavnieks, prie latviško tinklalapio kiekvieną dieną prisijungia 500 tūkstančių vartotojų. Aktyvūs vartotojai kiekvieną dieną sugeneruoja po maždaug 1 milijardą puslapio paspaudimų, nes vidutiniškai vienas vartotojas tinklalapyje praleidžia maždaug 44 minutes.

Pasaulyje tokiais „patriotiškais“ rezultatais „pasigirti“ gali nedaugelis valstybių. Neįtikėtina, jog dauguma latvių prioritetą teikia neandartaliešikam „Draugiem.lv“ nei eina į pasaulinį pripažinimą pelniusį Facebook‘ą.

„FastCompany“ pranešė, jog Draugiem.lv patenka į visišką mažumą socialinių tinklalapių, kurie lenkia Facebooką savo šalyje. 2004-siais metais įkurtas „Draugiem.lv“ tinklalapis turi 1.2 milijono latviškų vartotojų.

Kodėl Latvijoje susiklostė tokia keista situacija? Manoma, kad latviai traktuoja „Draugiem.lv“ socialinį tinklą kaip nacionalinį produktą ir nenori eiti svetur. Latviai pozicionuoja save kaip patriotišką šalį, kuri nepasiduos Facebook‘o įtakai. Ironiška, jog latviai moka už daugybę „Draugiem.lv“ paslaugų vietoje to, kad galėtų jomis nemokamai naudotis Facebook‘e.

“ArcticStartups” pateikia dar vieną priežastį, dėl kurios, Facebook‘ui nepavyko dominuoti šioje šalyje. Tai – puikios sąlygos pradėti startup‘ą per „Draugiem.lv“ tinklą. „Draugiems group“ šiuo metu priklauso 14 kompanijų, teikiančių įvairaus spektro paslaugas (internetu transliuojami filmai, tele-programos, skelbimų portalai, SMS paslaugos ir kita).

Dar viena priežastis – įpročiai ir galimybės „Draugiem.lv“ platformoje. Pavyzdžiui, „Draugiem.lv“ žmonės gali rašyti blogus, klausyti savo muzikos grojaraščių. Latvius motyvuoja net tokios smulkmenos kaip savo norimo fono nustatymas, svečių sekimas.

Visai neseniai ir Lietuvoje socialinis tinklas numeris vienas buvo „One.lt“. Ar kas nors tuo metu galėjo patikėti, jog atsiras geresnis tinklas, kuris privers visus draugus į jį persikelti.

Kad ir kaip latviai mylėtų „Draugiem.lv“, specialistai įsitikinę, jog regioninio socialinio tinklo dienos yra suskaičiuotos ir belieka tik laiko klausimas, kada Facebook‘as išsiverš į priekį.

Priminsime, jog Facebook atžvilgiu mūsų šalyje situacija yra kur kas geresnė. Pasauliniu socialiniu tinklu naudojasi 1,062 milijono šalies gyventojų, kurie sudaro per 50% visų interneto vartotojų.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

One response to “Latvija – Facebook‘o provincija”

  1. […] Originalus įrašas tinklaraštyje socialusmarketingas.lt Tweet […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/latvija_facebooko_provincija