Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Lietuvos reklamos rinką užkariaujantys Facebook‘o ligoniai

Naudodamiesi proga, kad apie „Socialaus marketingo“ vadovus straipsnį parašė savaitraštis „Laisvalaikis“, siūlome ir mūsų draugams paskaityti trumpą, tačiau įdomų pokalbį.

Vidmantas Stankus

„Mano viršininkas nepyksta, kad visą dieną sėdžiu Facebook‘e“ – toks plakatas kabo šįmet Lietuvos reklamos rinką sudrebinusios ir vis didesnių prekinių ženklų dėmesio sulaukiančios socialinių tinklų marketingo agentūros „Socialus marketingas“ biure.

Agentūros varomoji jėga – 26-erių metų Arijus Žakas bei jo partneris ir geras draugas 28-erių metų Aidis Dalikas. Socialinių tinklų profesionalais prisistatantys vyrukai įkūrė pirmąją Lietuvoje vien tik socialiniais tinklais besirūpinančią kompaniją.

Šiandien – tai sparčiausiai auganti socialinių tinklų agentūra Baltijos šalyse bei didžiausia tokios krypties agentūra Lietuvoje. Tokie rezultatai vos per vienerius darbo metus priverčia varvinti seilę net ir didžiąsias agentūras.

Lietuvoje Facebook‘u naudojasi per milijoną vartotojų ir tai yra pati didžiausia socialinė bendruomenė mūsų šalyje. Todėl bendraujame su žmonėmis, kurie kiekvieną dieną rūpinasi, jog mus socialinėje erdvėje pasiektų įdomi, aktuali ir efektyvi prekinių ženklų informacija.

– Nemanote, kad Facebook‘as žmonėms jau pradeda atsibosti? – „Laisvalaikis“ paklausė Arijaus Žako.

– Facebook‘as – tai pats didžiausias, populiariausias ir įtakingiausias pasaulio socialinis tinklas, kuriuo kiekvieną dieną naudojasi vis daugiau ir daugiau žmonių. Todėl spekuliacijos apie Facebook‘o eros pabaigą yra gana abstrakčios, neturinčios jokio pagrindo. Klausimas, kurį reikėtų spręsti – ar žmonės ir prekiniai ženklai teisingai išnaudoja socialinį tinklą.

– Norite pasakyti, kad Lietuvoje žmonės ir prekiniai ženklai nemoka išnaudoti socialinių tinklų?

– Ne visi. Yra žmonių, kurie sugeba susitvarkyti Facebook‘ą taip, kad jis būtų ne tik įdomus, bet ir naudingas. Tačiau tai pavyksta nedaugeliui. Kas liečia prekinius ženklus, didžioji dalis turi rimtų problemų.

Facebook‘as yra nemokamas socialinis tinklas, todėl vyrauja nuomonė, kad jį galima labai nesunkiai susitvarkyti pačiam. Arba patikėti abejotinos reputacijos veikėjams. Tačiau pamirštama, kad socialiniai tinklai – tai ne tradicinis reklamos kanalas, o visiškai nauja, sudėtinga ir daug dėmesio reikalaujanti terpė.

Facebook’as – tai ne šiaip sau internetinis portalas. Jame adaptuoti jau sukurtą banerį neužteks. Socialinis tinklas – tai tikri žmonės, tikros emocijos ir tikri išgyvenimai. Čia įmanomas tik nuoširdus bendravimas, santykių kūrimas, istorijos, o ne reklamos, pasakojimas.

– Nejaugi Lietuvoje nėra gerų Facebook verslo puslapių ar kompetentingų specialistų?

– Tikrai yra. Lietuviai yra išradingi, kūrybingi ir įdomūs. Yra puslapių, kurie jau spėjo pelnyti įvairių apdovanojimų. Tačiau blogų puslapių yra kur kas daugiau nei gerų. Tiesiog svarbiausia – laiku priimti teisingus sprendimus.

Pasaulyje jau seniai viena populiariausių specialybių yra socialinių tinklų specialistas. Ir įmonės, kurios socialinius tinklus patikėjo specialistams tvirtina, jog pastebėjo daugybę teigiamų pokyčių.

– Kaip manote, ar kiekvienas prekinis ženklas turėtų atsirasti socialioje erdvėje, ar vis dėlto yra tik tam tikra kategorija, kuri geriausiai tinka Facebook‘ui?

– Mes manome, kad absoliučiai visi prekiniai ženklai galėtų ir turėtų rūpintis savo socialiais tinklais. Tačiau pagrindinė užduotis turėtų būti ne šiaip sau egzistuoti socialioje erdvėje ir nieko ten neveikti arba turėti savo puslapį, tačiau atakuoti savo gerbėjus nuolatine reklama arba skelbti niekam neįdomią ir nenaudingą informaciją. Tikslas turėtų būti bendravimas su esamais ir potencialiais klientais. Vien Lietuvoje jau turime beveik 1,1 milijono Facebook‘o vartotojų. Tai yra trečdalis šalies gyventojų! Ar yra dar bent vienas komunikacijos kanalas, kuris galėtų taip užtikrintai ir sąlyginai pigiai pasiekti tokio dydžio auditoriją?

– Ar galėtumėte įvardyti įmones, kurios, Jūsų nuomone, gerai tvarkosi su socialiniais tinklais?

– Sunku bus į šį klausimą atsakyt taktiškai, nenuvertinant tų prekinių ženklų, kurie nedirba su mumis. Tačiau esame įsitikinę, jog mūsų klientų puslapiai yra įdomūs, tvarkingi ir, kas svarbiausia, sėkmingi.

– Girdėjau, kad vos per metus Jūsų paslaugomis susidomėjo aukščiausio lygio prekės ženklai. Jeigu ne paslaptis, su kuo dirbate?

– Mūsų klientai yra mineralinis vanduo „Neptūnas“, prekybos centras „Prisma“, kelionių agentūra „Tez Tour“, bilietų platintojas „Tiketa“ ir dar nemažai kitų. Be to, neseniai laimėjome „Nestle“ skelbtą konkursą ir dirbsime su „Maggi“ prekiniu ženklu, taip pat vedame derybas su dar vienu iš stipriausių Lietuvos prekinių ženklų.

– Paaiškinkite man, kaip nieko nesuprantančiam, kodėl prekiniai ženklai turi rinktis Jus, o ne tradicines reklamos agentūras?

– Todėl, kad jeigu jums skauda dantį ir jūs nueisite pas savo šeimos gydytoją, jis pasiūlys tris opcijas: išsigydyti dantį pačiam, išgerti vaistų nuo skausmo arba nueiti pas odontologą, savo srities profesionalą. Tas pats ir pas mus, galite susitvarkyt Facebook‘ą patys, galite kreiptis į bendro pobūdžio agentūrą, o galite prašyti pagalbos pas savo srities specialistus. Kiekvienas vadovas priima savo sprendimą.

– Dar prieš metus apie Jus nieko nebuvau girdėjęs. Ką veikėte prieš suburdami „Socialų marketingą“?

– Aidis socialinėje erdvėje pasirodė dar 2009-aisiais. Tuo metu Lietuvoje valdė One.lt. Aidis yra savotiškas Facebook‘o pionierius, kuris daugiau nei prieš trejus metus parašė savo tinklaraščio įrašą, jog netrukus visi pradės naudotis Facebook‘u. Tuo metu juo buvo sunku patikėti, nes buvo vos keliasdešimt tūkstančių lietuviškų Facebook vartotojų. Vis dėlto prognozės pasiteisino.

O aš anksčiau dirbau žiniasklaidoje, buvau didžiausio Lietuvos sporto žurnalo redaktorius, vėliau baigiau ryšių su visuomenės magistro studijas ir pradėjau darbuotis marketingo srityje. Padirbęs kelių įmonių marketingo vadovu, nusprendžiau, kad laikas imtis tokios veiklos, kuri teikia didžiausią malonumą.

P.S. Norėdami gauti daugiau informacijos apie „Socialų marketingą“ bei mūsų veiklą, spauskite „subscribe“ šiek tiek žemiau kairėje pusėje!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/lietuvos-reklamos-rinka-uzkariaujantys-facebooko-ligoniai