AdomasAdomas
Atgal
LinkedIn – visiška (ne)sąmonė!

Kiekvieną kartą susikūrus naujam socialiniam tinklui, atsiras begalė žmonių, kurie viešai jį nušvilps ir pavadins nesąmone. Nesamonė buvo ir Facebook (iš pradžių one.lt fanams Facebook’as buvo šiaip nesąmonė, nes ‘per viešas’, dabar nesąmonė, nes kažkokį Timeline padarė), Twitter dar didesnė nesąmonė (nes ten tweet’ina tik apie tai, ką valgė ir kada miegot nuėjo), jau nekalbant apie visokius Google Plus (kur apskritai nėra žmonių), Pinterest (kur renkasi vien tik moterys), Foursquare (kam išvis tokio reikia) ir, žinoma, mūsų šiandienos tema – LinkedIn.

Dažniausiai tokie teiginiai mums sukelia šypsenas, nes jie nepagrįsti jokiais įtikinamais argumentais. Ir beveik visada tai atsitinka dėl vienos vienintelės priežasties – žmonės yra baisūs tinginiai, kurie nepraleidžia pakankamai laiko bandydami įsigilinti į naujus dalykus ir juos suprasti. Juk žymiai lengviau socialinius tinklus pavadinti nesąmonėmis, nei įsigilinti į jų privalumus, bandyti sužinoti apie visas teikiamas funkcijas ir t.t., ar ne taip? 🙂

Bet vis dėlto kaip ten yra iš tikrųjų, ar LinkedIn vertas dėmesio, ar tai tik dar viena nesąmonė?

Pradėkime nuo to, jog šiuo metu LinkedIn yra pats didžiausias profesinis tinklas, kuriame įvairių sričių specialistai bendrauja tarpusavyje, mezga naujas verslo pažintis, dalinasi naudinga informacija, o įmonės įtraukia savo gerbėjus ir ieško naujų darbuotojų. Nuo 2011-ųjų metų rugpjūčio LinkedIn vartotojų skaičius išaugo net 58 milijonais ir dabar šis socialinis tinklas skaičuoja jau daugiau nei 174 milijonus vartotojų. “Lietuvą”, kaip dabartinę darbo vietą, nurodo apie 105 tūkstančiai vartotojų, kas yra tikrai nemažai.

Prieš keletą savaičių LinkedIn atnaujino savo svetainę ir dabar džiugina švaresniu ir paprastesniu dizainu, kuris vartotojams leidžia žymiai lengviau surasti norimą informaciją. Jeigu jau buvote užsiregistravę LinkedIn socialiniame tinkle, pirmiausia pamatysite atsinaujinusį pagrindinį namų puslapį, be to, atsinaujino ir žinučių srautas: atsirado daugiau vizualinės informacijos, svarbiausios naujienos nuo šiol atsiras srauto viršuje ir taip leis kur kas paprasčiau pamatyti pačią svarbiausią informaciją.


O dabar – pasidalinsime ir apie pagrindines LinkedIn funkcijas:

1. Profilis

Kaip ir kiekviename socialiniame tinkle, LinkedIn vartotojai turi savo asmeninį profilį, kuriame galima išvardinti įvairią informaciją apie save, pvz., darbo patirtį ir profesinius įgūdžius. Labai svarbu, jog jūsų profilis būtų kaip įmanoma pilnesnis, ypač jeigu ieškote darbo – Google paieškos rezultatuose LinkedIn puslapiai dažniausiai išmetami pirmame puslapyje ir gali tarnauti kaip jūsų virtuali vizitinė kortelė. Gerą įspūdį sudarys tik pilnai užpildytas profilis, o jeigu neturite tam laiko, nesivarginkite net registruotis – tusčias profilis atrodys tik blogiau. Net ir pati svetainė jums padės pilnai užpildyti savo profilį, tik sekite LinkedIn patarimus, o tam, kad profilis būtų užpildytas 100%, reikės nurodyti:

    • darbo sritį ir šalį
    • dabartinę darbo vietą ir pareigas
    • dvi buvusias darbo vietas
    • išsilavinimą
    • bent penkis įgūdžius
    • trumpą aprašymą apie save
    • įkelti profilio nuotrauką
    • bei turėti bent 50 pažinčių

 Galiausiai, LinkedIn socialiniame tinkle galite paprašyti rekomendacijų, kas suteiks daugiau pasitikėjimo jūsų gabumais ir siūlomomis paslaugomis.

2. Pažintys (Connections)

Norėdami išplėsti pažinčių ratą, galite naudotis integruota LinkedIn paieškos sistema, ieškoti žmonių pagal jų vardą, pavardę, darbo vietą ir taip toliau. Taip pat galite ‘importuoti’ kontaktus iš savo elektroninio pašto, tačiau būkite atsargūs – netyčia galite išsiųsti pakvietimus visiems kontaktams, net jei ir neplanavot jų pakviesti (o panašaus spam’o niekas nemėgsta). Turint daugiau kontaktų, LinkedIn taip pat pasiūlys sąrašą žmonių, kuriuos galite žinote “People You May Know”. Norėdami pakviesti prisijungti, tiesiog spauskite “Connect” ir išmestame lange įrašykite pakvietimą. Galiausiai, visi žmonės bus skirtomi pagal pažinčių lygius (degree): pirmo lygio pažintys bus žmonės, kurie prisijungė prie jūsų pažinčių rato, antro lygio – pažįstamų pažįstami, trečio – pažįstamų pažįstamų pažįstami. 🙂

3. Grupės (Groups)

Viena iš stipriųjų LinkedIn pusių – įvairios grupės. Jos gali būti nuo mažų grupių (tarkim, klasės draugai), iki labai labai didelių ir aprėpiančių plačias sritis. Kai kurios grupės yra uždaros, tačiau daugiausia grupių yra atviros ir prie jų galima prisijungti be pakvietimo. Kelios grupės, jungiančios lietuvius: biz Lithuania, Lithuanian Contacts Network bei Lietuva.

4. Įmonės (Companies)

LinkedIn taip pat leidžia sukurti oficialų įmonės puslapį, kuriame galima dalintis paskutinėmis naujienomis, darbo skelbimais, pagrindinėmis paslaugomis ir panašiai. Šiuos įmonių puslapius gali sekti visi žmonės, kurie nori daugiau sužinoti apie pačią įmonę ir kas joje vyksta. Be to, įmonių puslapiai leis lengviau plėsti savo kontaktų ratą, nes galėsite pamatyti įmonės darbuotojų sąrašą.

 5. Darbo pasiūlymai (Jobs)

Dabo pasiūlymai ir darbuotojų paieška yra viena iš labiausiai vertinamų LinkedIn funkcijų. Dėl itin patogios paieškos, vis daugiau vartotojų naudoja šią platformą ieškodami darbų arba potencialių kandidatų. Vartotojai gali ieškoti darbų pagal pasirinktus raktažodžius, darbo vietą, atstumą nuo miestų, reikalingą patirtį, atlyginimą ir t.t.

 6. Pranešimai (Updates)

Su savo kontaktais galite lengvai dalintis įdomiomis naujienomis, straipsniais darbo pasiūlymais ir kita. Taip pat matysite ir žinutes apie jūsų pažįstamų veiklą: pakeistą darbo vietą, naujus kontaktus, atnaujintą profilį, komentarus grupėse ir t.t. Be to, jeigu sekate kažkurias įmones, žinučių sraute atsiras ir visos tų įmonių naujienos.

 7. Naujienos (News)

LinkedIn yra puiki priemonė sužinoti ne tik apie pasaulio naujienas, bet ir apie svarbiausius įvykius jus dominančiose srityse. LinkedIn Today funkcija ne tik sutelkia populiariausiais naujienas į vieną vietą, bet netgi galima pritaikyti jas pagal savo pomėgius, pradedant nuo bankininkystės, finansų, žmogiškųjų išteklių, marketingo ar teisės, ir baigiant mada, internetu, filmais ir taip toliau.

 8. Aplikacijos

Norėdami paįvairinti savo profilį, vartotojai gali išnaudoti ir įvairias aplikacijas, tokias kaip WordPress, Slideshare, Amazon reading list ir kitas. Taip vartotojai galės automatiškai pasidalinti savo blogo įrašais, įkelti prezentaciją apie save ar jų įmonę, pasidalinti įdomių knygų sąrašu.

 9. Mobiliosios programėlės

Be LinkedIn internetinės svetainės, taip pat yra ir LinkedIn mobilioji aplikacija, kurioje galėsite atlikti visas pagrindines funkcijas.

 10. Mokamos paslaugos

Nors pagrindinėmis funkcijomis varotojai gali naudotis nemokamai, LinkedIn siūlo keletą skirtingų planų, kurie suteiks daugiau galimybių. Pavyzdžiui nemokamo įprastinio (Basic Account) plano vartotojai paieškoje matys tik 100 rezultatų. Aukštesnių lygių planai, Business Account, Business Account Plus, Pro Account, leis išnaudoti daugiau funkcijų. Šie planai gali kainuoti nuo 17 svarų per mėnesį iki 65 svarų per mėnesį, tačiau puikiausiai galima išgyventi ir be jų.

Tai tiek apie pagrindines LinkedIn funkcijas, o kitame įraše pasidalinsime apie didžiausias klaidas, kurias daro LinkedIn vartotojai.

Mūsų nuomone, LinkedIn tikrai nėra nesąmonė, tiesiog reikia mokėti juo naudotis ir daryti tai reguliariai. Jeigu Facebook/Twitter/Pinterest jums nekelia pasitikėjimo, užsiregistruokite LinkedIn ir išnaudokite jo teikiamas funkcijas.

O ar jūs naudojatės LinkedIn? Jei taip, ką apie jį galvojate?


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

8 responses to “LinkedIn – visiška (ne)sąmonė!”

  1. Evaldas sako:

    Naudoju ir labai intensyviai, dirbu su eksportu, LinkedIn vienas pagrindiniu irankiu.

  2. […] On August 22, 2012 In Įvairūs, LinkedIn No comments Praeitą savaitę papasakojome apie didžiausią pasaulyje profesinį tinklą – LinkedIn. Tikimės, jau spėjote susipažinti susipažinti su pagrindinėmis LinkedIn funkcijomis, o […]

  3. Rokas sako:

    Dėkui už įrašą. Geras įvadas į LinkedIn, nes aš, kaip ir tekste parašei, tingėjau gilintis į visas jo galimybes, o pasirodo geras dalykas ten.. Bėgu updeitint profilio 🙂

  4. Arunas sako:

    kai vienas darbuotojas issiuntinejo per LinkedIn apie savo igudzius, kuriu dar neturi, o tik svajoja, tai supratau kad sis tinklas skirtas tik savireklamai ir niekada juo netikesiu. Sekmes reklamuojantis!

  5. Edgaras sako:

    Arunai, gali reklamuotis, taciau, ar jis tikrai turi tuos igudzius, galima patikrinti tai ziurint ne i isvardytus jo igudzius,o pagal igudziu ‘Endorsements’ – padarytus jo asmeniniu ‘Connections’.
    Peace

  6. Darius sako:

    Facebook atmaina suaugusiems profesionalams ir specialistams . Be reklamos apie save tuoj nebegalėsim gyventi . Pasitvirtins: nesvarbu kas esi , o kuo save pristatai .

  7. romas sako:

    Jau ir taip el.erdve nesaugi ,o cia dar papildomai viska kaip ant lekstutes isdedi………….,fu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/linkedin-visiska-nesamone