Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Mūsų mokymai – ar tikrai žinote viską apie Facebook’ą?

Nuolat susiduriame su tuo pačiu iššūkiu: didžioji dalis Facebook’u besinaudojančių žmonių įsitikinusi, kad supranta apie šį socialinį tinklą viską. Ir maža to, kad supranta, dar galėtų ir mus pamokyti.

Tikriausiai teko girdėti, kad birželio 7 dieną rengsime pirmuosius savo Facebook mokymus. Kadangi daugelis klausia, kokiems žmonėms skirti mokymai, nutariau pasidalinti mintimis apie tai, kokius „mokinius“ tikimės išvysti.

 

Mūsų tikslas

Pirmiausiai, mokymų metu mes neplanuojame vykdyti jokių pardavimų. Šių mokymų tikslas – ne nauji klientai, o kokybinis lietuviško Facebook vartojimo skatinimas. Norime, kad į konferenciją susirinktų žmonės, kurie jau administruoja Facebook puslapį, žino, kaip jis yra valdomas ir koks yra jo funkcionalumas. Dažniausiai tai turėtų būti smulkaus ir vidutinio verslo įmonių atstovai, kurie nori kuo mažesniais kaštais efektyviai susitvarkyti su savo Facebook puslapiu patys. Nuoširdžiai tikiu, jog po mokymų šie žmonės gaus nemažai atsakymų ir paaiškinimų, ką ir kaip reikėtų daryti.

Galima susitvarkyti patiems

Pamenu, ne taip seniai „Verslo žinių“ žurnalistė uždavė man klausimą: „Ar skiriasi lietuviško ir užsienio kapitalo įmonių požiūris į marketingą socialiniuose tinkluose?“ Šiek tiek pamąstęs atsakiau: „Esminis skirtumas tarp lietuviškų ir nelietuviškų prekių ženklų socialiniame tinkle – požiūris. Užsienio prekių ženklai supranta socialinių tinklų naudą ir neretai pagrindiniai biurai liepia dirbti šioje srityje. Jie net turi aiškius „guidelines’us“, kaip socialiniame tinkle reikėtų bendrauti. Be to, užsienio kompanijos pasitiki specialistais“.

Iš tiesų, neretai tenka bendrauti su įvairių prekinių ženklų marketingo skyriaus vadovais arba smulkesnių įmonių direktoriais ir tendencija yra labai aiški: mažesnės įmonės visais įmanomais būdais taupo pinigus marketingui ir juos, deja, traktuoja kaip išlaidas, nors aš visada galvojau, kad marketingas – tai investicija.

Todėl neretai įmonės nusprendžia tvarkytis socialinius tinklus pačios. Juk socialinis tinklas yra nemokamas, funkcionalumas – paprastas ir viską galima pasidaryti pačiam. Lygiai taip pat kaip galima pačiam apsikirpti, pasikeisti padangą ar išsirauti dantį. Galima, bet… Kiek iš mūsų visa tai daro patys?

Klysta net ir didieji

Maždaug prieš mėnesį kartu su kolega Aidžiu dalyvavome vienos didžiulės pasaulinės įmonės naujo produkto, kuris turėtų būti naudojamas Facebook’e, pristatyme. Pristatytas labai įdomus projektas, kuris galėtų įnešti stiprių pozityvių vėjų socialiniuose tinkluose. Tačiau padaryta viena milžiniška klaida: projektą kūrė žmonės, kurie su socialiniais tinklais ir ypatingai Facebook’u neturi nieko bendro.

Tai reiškia, kad įmonės pasiūlyta idėja – puiki, tačiau įgyvendinimas – su vaikiškomis klaidomis, kurios, mano asmenine nuomone, neleis projektui pasiekti savo galimybių. Esminis klausimas: žmonės, jūs kuriate tūkstančius kainuosiantį projektą ir net nesikonsultuojate su žmonėmis, kurie gyvena socialiniuose tinkluose? Kodėl? Ir atsakymas visada yra labai paprastas: „Nes mes viską ir patys labai gerai suprantame“.

Kas yra kompetencija Facebook’e?

Mano nuomone, socialinių tinklų specialistų kompetencija turėtų būti matuojama pagal patirtį. Patirtis – tai ne perskaitytų knygų ar tinklaraščių prenumeratų skaičius, o kiek realių kampanijų padaryta, kiek puslapių prižiūrėta, kiek aplikacijų paleista, kiek reklamų suformuota, kiek strategijų sukurta ir įgyvendinta. Tik tie žmonės, kurie turi patirties gali pasakyti, ar socialinių tinklų idėjos yra geros, ar tikslai – įveikiami, ar bus pasiektas rezultatas ir t.t. ir pan.

Mano kolega Aidis socialinių tinklų marketingu susidomėjo 2009-ais metais, kai Facebook’e buvo keliasdešimt tūkstančių lietuvių. Kartu su Aidžiu dar 2009-ų metų vasarą paleidome vieną pirmųjų Lietuvos socialinių tinklų aplikacijų, kurios tikslas buvo išrinkti labiausiai patinkantį Lietuvos krepšinio rinktinės žaidėją. Dirbdami penktus metus socialinėje erdvėje, padarėme pakankamai projektų, kad suprastume, kas yra gerai ir kas – nelabai, kas veikia ir kas – nelabai.

Būtent tokias žinias ir norime perduoti. O mūsų pranešėjų komandą papildęs vienas geriausių Lietuvos reklamos teisės specialistų, praktikuojantis advokatas Mantas, kuris papasakos apie draudžiamą reklamą socialiniuose tinkluose ir apskritai internete, leis gerokai praplėsti savo akiratį.

Neabejojame, kad po visos dienos mokymų galėsite gerokai pasistūmėti į priekį su savo Facebook puslapiais, pasieksite aukštesnį lygį ir žinosite, kaip efektyviau išnaudoti turimus resursus. Nuoširdžiai to ir linkime 🙂

Daugiau informacijos apie konferenciją – čia.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

6 responses to “Mūsų mokymai – ar tikrai žinote viską apie Facebook’ą?”

  1. Dominika sako:

    Ar dar bus panašių mokymų? Lietuvoje labai trūksta mokymų apie FB naudojimą įmonės veiklos tikslais.

  2. Toma sako:

    Daug dėmesio skiriame pardavimų sričiai Feisbuke, orientuojamasi į verslo įmones. Tačiau į ką galima orientuotis ir kokiomis galimybėmis pasinaudoti Švietimo įstaigos Fb puslapį? Gal galite patarti?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/musu-mokymai-ar-tikrai-zinote-viska-apie-facebooka