Simona VilkaitėSimona Vilkaitė
Atgal
Nauja priklausomybė – Pinterest socialinis tinklapis

Pinterest – gan jaunas, 2010 m. kovo mėnesį  įkurtas socialinis tinklalapis. Tai virtuali lenta, kurioje siūloma prisegti patikusias nuotraukas ar video filmukus, kuriuos vartotojai randa  naršydami internete. Puslapis vis sparčiau populiarėja ir jau turi užsitarnavęs vietą tarp tokių socialinių tinklų gigantų kaip Facebook, Google+ ir Twitter. Galima teigti, kad Pinterest ir kiti tokio pobūdžio socialiniai tinklai – tai nauja mada tarp vis didėjančio vartotojų rato ir nauja erdvė verslams plėsti savo klientų ratą ir susidraugauti su jais. Ypač su merginomis: 80% šio socialinio tinklo lankytojų – moteriškos lyties atstovės.

Unikalumas paprastume

Štai kaip veikia tinklalapis: kai tik bet kur internete pamatote paveikslėlį, kurį norėtumėt prisegti (pin) prie savo lentos (board), galite naudotis „Pin it“ papildiniu ir pridėti jį prie savo virtualaus profilio Pinterest svetainėje. Tai vienintelis „sunkesnis“ techninis sprendimas svetainėje – „Pin it“ mygtukas, kurį galima gan lengvai įsidiegti į savo naršyklės bookmarks (žymų) juostą.

Paprasta, taip? Visai neseniai Pinterest komanda pristatė, kad jau galima „pininti“ ir patikusius video iš Youtube’o.

Visi, kas yra jūsų sekėjai (followers), gali peržiūrėti jūsų lentas, jas komentuoti ir net talpinti jose savo turinį, jei turi tam leidimą. Vartotojai gali persisegti (repin) patikusius paveikslėlius nuo kitų vartotojų lentų. Jūs taip pat galite sekti jums įdomius žmones su bendrais pomėgiais ir grožėtis jų pasidalintais „internetiniais atradimais“.
Tyrimai parodė, kad daugiau nei 80% pin‘ų yra repin‘ai – žmonės dažniau persmeigia ant savo sienos tai, ką pamato pas kitus, nei tai, ką patys randa internete. Paspaudus ant patikusių paveikslėlių Pinterest svetainėje, parodomas originalus šaltinis, todėl radus skaniai atrodančios vištienos nuotrauką yra didelė tikimybė, kad nuoroda esanti po ja nuves į puslapį, kuriame rasite ir šio patiekalo receptą.

Kaip ir kiekviename socialiniame tinkle, šiame taip pat yra vietos pasireikšti ne tik individualiems žmonėms, bet ir verslams. Mes, žinoma, bandome į šį socialinį tinklalapį žiūrėti būtent iš verslo perspektyvos.

Kodėl verslui gerai įsikurti Pinterest tinkle?

Tai dar viena vieta, kurioje gali reklamuoti savo produkciją – nemokamai. Iškart perspėju, jog čia nereikia tiesiogiai suprasti žodžio reklamuoti, gal net teisingiau būtų pasakyti skleisti verslo idėjas, filosofiją, požiūrį ir nuostatas. Tinklalapyje atsiveria naujos perspektyvos ir į reklamą reikia pažvelgti plačiau. Pinterest etiketo nuostatos skelbia, kad ši platforma neskirta asmeninėms reklamoms, jie nenori būti panašūs į Facebook ar Twitter, todėl prekiniai ženklai turi naudotis tinklalapiu šiek tiek kitaip. Pasak pačių Pinterest įkūrėjų, šiame tinkle siekiama iš įvaizdžio  Ei, pažiūrėkit koks aš nuostabus“ pereiti į „Ar šis dalykėlis, kurį jūs dabar matote, ne nuostabus?“ ir neapsunkinti tinklalapio tiesiog prekinių ženklų logotipais, čia turi vyrauti gražūs dalykai, kuriais žmonės norės dalintis ir kurie privers juos šypsotis. Atsiveria galimybė vizualiai perteikti verslo idėjas, nuostatas: jei jūs esate restoranas, tiekiantis sveiką maistą, galima dalintis nuotraukomis su vietovėmis, kuriose auga produktai iš kurių pagaminamas maistas. Taip pat galima sukurti lentą, kurioje vyraus vaizdai atspindintys restorano filosofiją, ar muziką, kuri groja restorane. Svarbu, kad tai būtų gražu ir vartotojams kiltų noras „dalintis“ – persisegti tai ant savo lentos. Taip pradėsite aplink savo prekės ženklą burti žmonių – sekėjų – kuriems įdomu jūsų prekės ženklui artimi dalykai, ratą.

Medžiagą galima pridėti iš internetinių portalų ar įkelti patiems. – tai dar vienas pliusas, nes jei turite savo internetinį tinklalapį, jame esančius paveikslėlius galite prisegti prie savo Pinterest paskyros lentos. Tuomet po paveikslėliu matysis nuoroda, iš kur jis prisegtas.Vartotojai, jei jiems patiks vaizdas, kurį mato, pamatys ir jūsų įmonės tinklalapį. Įsimins jos vardą. Kiek anksčiau jau minėjau pavyzdį su vištiena ir receptu, kada paprasta, skani nuotrauka gali paskatinti vartotoją ieškoti daugiau informacijos.

Savo vizualią veiklą galite grupuoti. Galima išskaidyti kiekvienos lentos turinį. Vieną panaudoti verslo filosofijai skleisti, kitą pademonstruoti įmonės darbo aplinkai, dar kitą produkcijai ir t.t. Taip vartotojai lengviau atsirinks ir atras, kas jiems patinka.

Vartotojai gali sekti įmonės veiklą – tapti sekėjais. Taip jų sraute visuomet atsiras tai, ką įmonė prisega ir kuo dalinasi. Vartotojai, savo ruožtu, patikusias nuotraukas gali persisegti ant savo lentos. Kuo daugiau persegimų, tuo paveiksėlis populiaresnis – tuo labiau matomas puslapis iš kurio paimta nuotrauka. Virusinis efektas, kurio visi taip trokšta.

Beje, tiesiai iš savo Facebook puslapio pininti negalite. Tačiau, jei jame turite tikrai gražių ir įdomių vartotojams nuotraukų ir nenorite visų jų saugoti atgal į kompiuterį tik tam, kad jas įkeltumėte į Pinterest.com, galite pasinaudoti labai patogiu Facebook puslapių skirtuku Pinvolve, paverčiančiu jūsų Facebook puslapį į gražią Pinterest’o lentą ir  leidžiančiu jums ir jūsų draugams Facebook puslapių turiniu lengvai dalintis savo Pinterest paskyrose:

Pinvolve - facebook puslapio skirtukas Pinterest mėgėjams

 

Vartotojai apie Pinterest atsiliepia taip:  „Lyg kiekvieną dieną gautum po naują, tau patinkantį, žurnalą į savo pašto dėžutę“. Aš irgi kiekvieną dieną ten praleidžiu vis daugiau ir daugiau laiko. Na taip… juk aš mergina, man patinka „ganyti“ akis į gražius dalykėlius.

O čia – vienas iš sėkmingesnių bandymų Pinterest panaudoti reklamai:

 

Keli faktai:

  • Nuo 2012 metų pradžios Pinterest vartotojų skaičius išaugo 145%.
  • JAV jis ypatingai populiarus, Pinterest vartotojų augimo rodikliai čia yra geresni nei Facebook ar Twiter tais pačiais jų gyvenimo tarpsniais.
  • Savo puslapyje Facebook‘e Pinterest turi jau beveik du milijonus gerbėjų, kurių absoliuti dauguma – moterys.
  • Vartotojai šiame tinkle per mėnesį praleidžia vidutiniškai apie 100 minučių – šiuo rodikliu jis nusileidžia tik Facebook ir Tumblr tinklalapiams.

 

Laikas išbandyti?

 

 

 

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

7 responses to “Nauja priklausomybė – Pinterest socialinis tinklapis”

  1. Ruta sako:

    Straipnis idomus tai noreciau juo pasidalinti per savo twitter account, o bet taciau nera paprastos knopkes „tweet it“…

  2. Ignas sako:

    Ruta, dedu tavo komentarui DIDELI LIKE’a!

  3. Aidis sako:

    Rūta – gera pastaba iš retai pasitaikančios Twitter vartotojos:) Labai jau pripratom prie FB ir Twitterį visiškai apleidom. Bet gal reiks tikrai tweet it mygtuką bent jau įsidėt….:)

  4. […] Apie Pinterest ir jo galimybes esam rašę ir mes, kai jis tik žengė pirmus žingsnius į Lietuvą. […]

  5. […] Pinterest veikimo principą bei pagrindinius faktus jau buvo rašyta čia, todėl šį kartą verta gilintis labiau į tai, kuo jis yra ypatingas, kokio tipo įmonės bei […]

  6. jurga sako:

    Kiek tai populiaru Lietuvoje? Jeigu klientui siūlytume tokį įrakį, jo pirmas klausimas būtų – kaip ten atvesti mano pirkėjus? Tai kaipgi juos ten atvesti?

  7. Aldas sako:

    Puikus ir išsamus straipsnis. Gaila, kad Lietuvoje Pinterest nėra toks populiarus kaip vedaknygė. Nors pasak straipsnio autoriaus tai dar viena galimybė palikti pėdas internete.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/nauja-priklausomybe-pinterest-socialinis-tinklapis