Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Ne į temą. Apie (e)žiniasklaidos ateitį.
Prieš kelias dienas, eilinį kartą važiuodamas į Vilnių, Žinių radijo laidoje „Žiniasklaidos anatomija“ nugirdau įdomų pokalbį apie naujienų portalus, laikraščius, mobilias aplikacijas ir ateitį – o tiksliau, kaip keisis mūsų „žinių vartojimo“ įpročiai netolimoje ateityje ir kokias perspektyvas įžvelgia ponai Račas, Paršonis ir Ulevičius. Labai įdomi laida – nors girdėjau ją ne visą, tikrai žadu, ramesnį pusvalandį radęs, perklausyti sąžiningai.
Tačiau iš to, ką spėjau išgirsti, kilo viena mintis.

Artūras Račas pabrėžė, kad internetiniai naujienų portalai, laikraščių „online“ atstovybės – praktiškai visi nepelningi ir daro daugiau žalos (atima pajamas) tradicinėms žiniasklaidos priemonėms, nei teikia naudos. Kad vartotojai nesutinka mokėti už turinį, nesinaudos mokamomis išmaniųjų telefonų aplikacijomis, nes tiesiog yra pernelyg pripratę prie nemokamai gaunamos informacijos.
Man tuo tarpu atrodo, kad vartotojai pernelyg priprato prie šiukšlyno ir beprasmių naujienų srauto, kad norėtų už tai mokėti.
Ar gali būti taip, kad naujienų portalų didžiausia bėda ir dabartinis „neįgalumas“ apmokestinti turinį kyla iš to, kad jie per daug ir per ilgai orientavosi i „paspaudimus“ – t.y., visomis priemonėmis bandė privilioti KUO DIDESNĮ lankytojų srautą. To rezultatas – iš tiesų pritrauktas didelis srautas auditorijos, mėgstančios pažiūrėti į nuogus užpakalius, pavarvinti seilę į 10 gražiausių pasaulio automobilių ar paskaityti, kas daugiausiai lietuvoje pavogė. Pakariauti komentaruose. Pasiskųsti, koks blogas Kubilius ir t.t.
Tačiau ši auditorija už turinį niekada nemokės – arba negali, arba nenori.
O vartotojai, ieškantys kokybiško turinio, dabar jau priprato jo ieškoti filtruodami krūvą nesamonių ir zigzagais lakstydami nuo šokinėjančių reklamų.
Nenuostabu, kad toks puikus derinys – abejotinos kokybės turinys, tarp kurio turi ieškoti „perliukų“ ir reklamų kruša kiekvienąkart atvėrus naują puslapį – padėjo pasiekti tokį tašką, kad dabar portalai turėtų daug padirbėti, kad jų skaitytojai tai pamirštų ir sutiktų (norėtų!) mokėti už straipsnius – tam reiktų kryptingai dirbti keičiant jų lūkesčius, kurį laiką ir tikrai nuostolingai.
Tačiau jei, kaip laidos pašnekovai teigė, dauguma naujienų portalų jau dabar dirba nuostolingai ir gyvena iš tradicinių žiniasklaidos priemonių – gal vertėtų pradėti? Koncentruotis ne į dar didesnio banerio pagaminimą ar mygtuko „išjungti reklamą“ subtilų užmaskavimą neprasilenkiant su taisyklėmis, o į būdą sukurti ir pateikti tokį turinį, už kurį žmonės norėtų mokėti. Paprasta. Ant popieriaus, žinoma. Bet kas paneigs, kad pabandyti verta?
Jei jau dabar „šakės“, tai gal blogiau nebūtų?

Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

3 responses to “Ne į temą. Apie (e)žiniasklaidos ateitį.”

  1. Dainius sako:

    Labai tiesą parašei apie apmokestinimą ir turinio kokybę. Todėl ateina laikas tų žmonių, kurie moka/gali išfiltruoti visą šlamštą ir pateikti tik vartotojui aktualų turinį.

  2. scania sako:

    Kur kas lengviau atbukinti skaitytoją geltonu turiniu, nei pritraukti rimtą skaitytoją, kuris žino, ko nori ir sutiktų mokėti.
    O kodėl tie nepelningi portalai yra? Kodėl juos išlaiko?
    Užtat, kad jiems dingus, jų vietą užims kiti.
    O kaip tai atsilieps popierinei žiniasklaidai, kai internete jų vardai dings ar bus nustelbti kitų?
    Kita vertus, paklausinėkit žmonių, kurio laikraščio būtų gaila, jei bankrutuotų, ir kodėl.

  3. Matote, žiniasklaida yra toks reikalas, kuris negali važiuoti grynai tik ant verslo principų. Deja, Lietuvos žiniasklaida ant jų jau nuvažiavo. Žiniasklaida turi galvoti kaip parduoti KOKYBIŠKĄ produktą, o mūsiškiai galvoja tik KAIP parduoti.
    Žiniasklaidos misija + socialiai atsakingas verslas = pelninga žiniasklaida.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/ne-i-tema-apie-eziniasklaidos-ateiti