Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Reklama Facebook’e. (dar) keli patarimai.

Pastaruoju metu pastebiu labai sveikintiną tendenciją – vis daugiau įmonių pradeda domėtis naujomis reklamos galimybėmis ir po truputėlį atsisako uždaro, „banerinio“ požiūrio į reklamą internete. Vis dažniau šnekant su klientais nebereikia ilgai ir smulkmeniškai aiškinti, kas tie tinklaraščiai, socialiniai tinklai ir taip toliau. Labai džiugu matyti tokius pokyčius, tačiau, deja, kartais susiduriama su nauja problema – įmonės rinkodaristas(-ai), entuziastingai nusprendes „lįsti į WEB2.0“, puola karštligiškai kurti paskyras socialiniuose tinkluose, džiugiai paskelbia klientams nuo šiol rašąs tinklaraštį, etc., ir…skaudžiai nusivilia, po mėnesio bandymų nesulaukęs sprogimo – firmos puslapio lankytojų padvigubėjimo, atsiradimo google paieškos rezultatų pirmame puslapyje, pardavimų išaugimo ar panašiai.

Deja, viskas ne taip paprasta. Ir vien tik paskyrų, profilių ar tinklaraščių sukūrimas, pirmiausia neapmąstant, KODĖL, tikrai nepadės.

Šią savaitę buvusių kolegų iš ADVISION tinklaraštyje pasirodė labai neblogas straipsnis apie „social media“, ir WEB2.0 apskritai, pervertinimą, (su kai kuriais kategoriškiausiais teiginiais gal ir nesutikčiau, tačiau esminei idėjai, jei teisingai ją supratau, pritariu) kuriam tarsi paantrino Lino Sablovskio blog’o įrašas „Pasaulis prieš ir po social media atsiradimo“. Abu šie straipsniai užsimena apie vieną iš pagrindinių taisyklių, kurių nepaisydami klientai, nusprendę, kad „social media“ – tai visų jų problemų sprendimas, skaudžiai nusivilia: verta pradėti, tik pirmiausia GERAI pagalvojus apie TURINĮ.

Prieš kurį laiką jau trumpai rašiau apie tai viename savo įrašų, o šiandien norėčiau duoti jums kelis patarimus, kaip prekiniam ženklui sėkmingai bendrauti, „socializuotis“ ir būti pastebėtam Facebook.com socialiniame tinkle. Gal tiksliau – kaip pradėti, ir kokių klaidų vengti. Jau rašiau apie veiksmus, kurių galite imtis bendrai, bet pastaruoju metu pastebėjau kad įmonėms, bandančioms išnaudoti facebook, pagrindinė problema ir kylantys klausimai būna būtent dėl bendravimo su klientais, ir per gana trumpą laiką, atsakant į tuos klausimus, susikaupė keletas bendrinių, galbūt kažkam ir pasirodysiančių akivaizdžiais, pastebėjimų, kuriais ir norėčiau pasidalinti. Taigi, „papunkčiui“:) :

  • Svarbiausia, žinoma – įdomus turinys apskritai: savo Facebook puslapyje stenkitės rašyti tai, kas būtų įdomu ir jums patiems, kaip vartotojams. (Tik) jūsų naujienos nėra įdomus turinys. Nenuvertinkite savo klientų. Paieškokite rinkos naujienų, įdomybių, patarimų, kurie galbūt neatneš jums taip trokštamo srauto į jūsų svetainę, bet užtat padės kurti jūsų – savo srities specialistų – įvaizdį. Tiesiog pagalvokite, kas gali dominti statistinį jūsų klientą, kokia informacija gali jam padėti, ir padėkite jam ją rasti. Naudokite vaizdinį turinį – video, foto medžiagą. Tai pritraukia daugiau dėmesio, nei vien tik paprasti, tekstiniai įrašai.
  • Nešiukšlinkite. Vienas – du įrašai per dieną tikrai nėra per mažai. Juk jus nervina draugai, kas penkiolika minučių paskelbiantys naujausio testo rezultatus, keliantys po trylika nuorodų per dieną į „youtube“ klipus ir pan.? Jūsų klientai jaučiasi lygiai taip pat.

    Skirtumas tik vienas – jei savo draugus jie dar toleruoja, jūs po ketvirto įrašo per dvi valandas būsite be gailesčio „paslėpti“. Jei turite begalę naudingos informacijos, kuria tiesiog trokštate pasidalinti – išskirstykite ją į kelias dienas.
  • Laikas – taip pat labai svarbu. Kalbu apie paros metą. Stebėkite, kada jūsų įrašai pasiekia didžiausią auditoriją – pagal „Like/mėgstu“ paspaudimų, komentarų skaičių tai lengva įvertinti. Galbūt darbo pradžioje paskelbtas įrašas susilauks žymiai mažiau dėmesio, nei, pavyzdžiui pirmą valandą popiet? Nepamirškite – kuo daugiau (ir greičiau) jūsų įrašas susilauks komentarų, paspaudimų „patinka“, tuo didesnė tikimybė, kad savo pagrindiniuose languose nuorodas į jį pamatys ir dar prie jo neprisijungę jūsų gerbėjų draugai. O tai jau – nemokama reklama.
  • Naudokites „Insights“ funkcija. Kiekvienas Facebook puslapis turi savo statistikos skiltį, kurioje galite
    stebėti savo gerbėjų aktyvumą skirtingomis dienomis, jų pasiskirstymą pagal lytį, kalbą, amžių, geografiją, jų skaičiaus augimą ir t.t. Tai gali būti naudinga, jei mokėsite šią funkciją išnaudoti, stebėsite vartotojų aktyvumą ir skaičiaus augimą po skirtingų įrašų paskelbimo, skirtingų reklamėlių paleidimo ir, žinoma, darysite atitinkamas išvadas. Jeigu jūsų gerbėjai visiškai nereaguoja į, pavyzdžiui, paskebtas „dienos citatas“, galbūt jie nenori tokių pranešimų? Ir atvirkščiai – jei vos paskelbus pasipila „like“ paspaudimai ir padažnėja apsilankymų jūsų FB puslapyje, galbūt verta dienos citatas padaryti tradicija?
  • Nesitikėkite, kad jus dievins ir gerbėjai plūs į jūsų puslapį vien dėl to, kad jį sukūrėte ir laikas nuo laiko ką nors jame parašote. Pagalvokite ir apie specialius pasiūlymus, konkursus ar kitus papildomos vertės sukūrimo būdus. Žymiai lengviau tapti gerbėju puslapio, kuris siūlo išskirtinę nuolaidą savo gerbėjams. Apie tai jau rašiau ankstesniame savo įraše apie Facebook reklamą, tačiau, manau, pakartoti nepakenks – kol kas tai dar labai nemadingas dalykas.

Rezultatus, deja, pamatysite ne po mėnesio. Gal ir ne po dviejų. Sociali rinkodara – ar tai būtų elektroninė erdvė, ar klientų aptarnavimo tobulinimas – negali būti trumpalaikė. Čia puikiai tinka palyginimas su žmonių bendravimu – trumpalaikiai santykiai ilgalaikės naudos neatneša. Vienkartinį malonumą – taip, galbūt, bet norint, pasikartosiu, ilgalaikės naudos ir abipusio pasitenkinimo, pastangos turi būti pastovios.

Daug šių patarimų galima pritaikyti ir kitoms WEB2.0 priemonėms, tačiau kol kas Facebook tinkle matau daugiausiai „ant lėkštutės padėtų“ galimybių, kurias dar nedaug kas sugeba sėkmingai išnaudoti. Dauguma jas tik panaudoja, ir vėliau labai garsiai šaukia, kokia „beprasmė ir neveiksminga komunikacijos priemonė tas feisbukas“. O be reikalo – mano kuklia nuomone, tikrai verta investuoti šiek tiek resursų (juokingai mažai, lyginant su kai kuriomis kitomis panašius rezultatus galinčiomis pasiekti priemonėmis) ir pasinaudoti galimybe būti vieniems iš pirmųjų, efektyviai bendraujančių su savo klientais. Būti išties socialiais. Nes greitai tokios galimybės gali nebelikti – netikiu, kad taip sparčiai auganti auditorija (vartotojų skaičius iš Lietuvos šiame tinkle šiandien – jau 217.000. Lyginant su liepos pradžios duomenimis – 170.000 – augimas tikrai gana nemažas) ilgai liks nepastebėta. O tada jau bus sunkiau (ir brangiau!) išsiskirti ir sudominti…


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

One response to “Reklama Facebook’e. (dar) keli patarimai.”

  1. […] kalbame apie klaidas, daromas reklamuojantis Facebook’e ir kituose socialiniuose tinkluose, duodame patarimų, kaip jų išvengti ir, atrodo, nebėra temos, kuria nebūtume pareiškę savo kompetentingos […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/reklama-facebooke-dar-keli-patarimai