Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Socialinių tinklų įtaka Lietuvoje sparčiai auga

Zastavki.com nuotr.

Kadaise buvo kalbama, jog Lietuva atsilieka nuo pažangiausių pasaulio valstybių technologine prasme maždaug dvejus metus. Tačiau globalizacija mažina atotrūkį, o neseniai „Socialaus marketingo“ atliktas tyrimas parodė, jog bent jau socialinių tinklų atžvilgiu, mūsų šalies gyventojai žengia koja kojon su labiausiai išsivysčiusiomis pasaulio šalimis.

Didžiausios Lietuvoje socialinių tinklų agentūros „Socialus marketingas“ atliktoje apklausoje sudalyvavo per 300 interneto vartotojų – įvairaus amžiaus ir socialinės padėties, turinčių paskyras socialiniuose tinkluose ir jų nesusikūrusių. Apie tyrimo rezultatus rašo dienraščio „Verslo žinių“ žurnalistė Rūta Balčiūnienė.

Design-milk.com nuotr.

Facebook‘as – neabejotinas lyderis

Mažiausiai vieną socialinį tinklą naudojantys lietuviai neabejotinu lyderiu išskyrė didžiausią ir įtakingiausią socialinį tinklą pasaulyje – Facebook. Šiuo metu Lietuvoje turime beveik 1,2 milijono Facebook vartotojų, o tai yra beveik 40 procentų visų šalies gyventojų.

Daugiau nei pusė apklausos dalyvių tvirtino, jog Facebook‘e jie seka savo draugus, įmones ar įžymybes, spaudžia „Like“ mygtuką, komentuoja, dalinasi įrašais bei kuria savo turinį. Vos 7% apklaustųjų tikino, kad jie Facebook‘e yra visiškai pasyvūs.

„Vartotojų skaičius lietuviškame Facebook‘e nenustoja augti. Lietuviai čia praleidžia vis daugiau laiko ir vis daugiau įmonių supranta, kad norėdami pasiekti savo tikslinę auditoriją, be Facebook‘o praktiškai nebeįmanoma apsieiti. Tokiu būdu šio tinklo įtaka įgauna vis svaresnę prasmę“, – populiariausią socialinį tinklą pasaulyje gyrė įmonės „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas.

Phb-consultant-crm.com nuotr.

Didžiausias galvosūkis – Google+

Beveik du trečdaliai (61,8%) apklausos dalyvių teigė, jog naudoja „Google+“ socialinį tinklą. Vis dėlto iš jų net 40% tikino, jog šiame socialiniame tinkle nieko neveikiantys, tik stebintys situaciją. 20% vartotojų nurodė, jog kuria turinį „Google+” socialiniame tinkle.

„Visi supranta ir laukia, kas atsitiks su šiuo socialiniu tinklu, – tęsė socialinių tinklų apžvalgą „Socialaus marketingo“ direktorius A. Žakas. – Aktyviausieji tikina, kad „Google+“ tinklo laukia aukso amžius, pats „Google“ visais įmanomais būdais mėgina prijungti prie tinklo visus „Google“ paslaugų vartotojus, o pesimistai jau seniai nurašė „Google+“ galimybes iššauti. Kaip gi bus iš tikrųjų – nežino niekas. Tačiau mano patarimas: stebėti, reaguoti ir esant reikalui – veikti“.

Mediameerkat.com

Linkedin – didžiausia pasaulio profesinė duomenų bazė

Trečioje vietoje tarp labiausiai naudojamų socialinių tinklų liko geriausia profesionalų duomenų baze pasaulyje laikomas „Linkedin“ tinklas. 53% apklausos dalyvių teigė turintys anketą šiame socialiniame tinkle.

„Linkedin“ socialinis tinklas suteikia galimybę kurti profesinius santykius, ieškoti žmonių pagal jų profesiją ir patirtį, ieškoti darbuotojų bei siūlyti darbą, susisiekti su įvairiausių kompanijų vadovais ar susirasti panašių požiūrių grupes. Šis socialinis tinklas buvo išrinktas vienu perspektyviausių, kuris Lietuvoje turėtų tapti dar įtakingesnis.

„LinkedIn pretenduoja tapti didžiausia pasaulyje profesine vartotojų duomenų baze. Žinodami ne tik detalią vartotojų profesinio gyvenimo istoriją, bet ir jų tarpusavio ryšius, LinkedIn planuoja plėstis ne tik darbuotojų ir darbo paieškos srityse, kur jau dabar vaidina didelį vaidmenį, tačiau ir žengti ir į CRM (ryšių su klientais valdymo) ir kitų sistemų teritorijas. Tačiau Lietuvoje šio tinklo galimybės kol kas išnaudojamos gana primityviai“, – savo įžvalgomis pasidalino „Socialaus marketingo“ kūrybos vadovas Aidis Dalikas.

Welovedates.com nuotr.

Twitter‘is – nepritapo, nauja trendas – Instagram‘as

Vienas populiariausių pasaulyje socialinių tinklų „Twitter“ Lietuvoje nerado savo vartotojų. 50% apklausos dalyvių nurodė, kad turi anketą šiame socialiniame tinkle, tačiau tik 20% iš jų yra aktyvūs socialinio tinklo vartotojai, visi kiti – tik stebi situaciją ir nieko nedaro.

„Twitter Lietuvoje nepritapo dėl uždaro lietuvių būdo ir nenoro „demonstruotis“ nepažįstamiems. Norą pasižiūrėti, kaip gyvena klasiokai ar pirmoji meilė, parodyti save, o tiksliau, geriausias savo gyvenimo akimirkas, jiems užtenka Facebook’o. Todėl poreikio kurtis paskyros šiame tinkle lietuviai nepajuto“, – ryškiausias nesėkmingos „Twitter‘io“ adaptacijos priežastis įvardijo A. Dalikas.

Perspektyviausiu socialiniu tinklu Lietuvoje turėtume laikyti sparčiai populiarėjantį nuotraukų tobulinimo ir dalinimosi socialinį tinklą „Instagram“. Šiuo metu socialinis tinklas, kurį „Facebook‘as“ prieš metus nusipirko už 1 milijardą JAV dolerių, jau turi per 130 milijonų vartotojų visame pasaulyje.

Tikslaus lietuvių skaičiaus šiame socialiniame tinkle pamatuoti kol kas nėra galimybės, tačiau kas trečias apklausos dalyvis nurodė naudojantis „Instagram“ socialinį tinklą, o iš jų 80% yra aktyvūs socialinio tinklo naudotojai.

„Instagram‘ą galima būtų išskirti kaip itin svarbų prekės ženklams, kurie socialinius tinklus nori išnaudoti ne tik turinio „transliavimui“, bet ir vartotojų įtraukimui į glaudesnį ryšį su jais. Galimybė pažymėti nuotraukas (angl. #Hashtag) ir po to ieškoti būtent tam tikros kategorijos darbų leidžia vartotojui nesunkiai ir be papildomų pastangų parodyti savo palankumą prekiniam ženklui“, – naujų panaudojimo būdų sparčiai populiarėjančiam socialiniam tinklui rado „Socialaus marketingo“ kūrybos vadovas A. Dalikas.

Tarp apklaustųjų, populiarumu neišsiskyrė Rusijoje ypatingai populiarūs socialiniai tinklai „Vkontakte“ ir „Odnoklassniki“. Lietuvišką „Pinterest“ socialinio tinklo atitikmenį „Loveit.lt“ naudoja vos 3% apklausos dalyvių, o kadaise aukso amžių išgyvenusio One.lt savo asmenines anketas turi viso labo 19% respondentų, iš kurių tik 3% tikino, jog yra aktyvūs.

Speaksomething78.skyrock.com nuotr.

Socialiniai tinklai neskirti naujoms pažintims

Didžiausia motyvacija prisijungti prie socialinio tinklo, anot „Socialaus marketingo“ atliktos apklausos, – gauti ir skleisti informaciją bei padėti darbui ar verslui. Pakankamai svarbus argumentas naudotis socialiniu tinklu yra priklausyti tam tikroms grupėms ar bendruomenėms, kurios vykdo veiklą tame socialiniame tinkle.

Taip pat svarbu, kad socialiniuose tinkluose galima rasti žmonių, su kuriais bendrauti pavyksta itin retai, galima gauti naujienų, susijusių su dominančiomis įmonėmis bei įžymiais žmonėmis ir palaikyti ryšį su draugais.

Ženkliai mažiau žmonių socialinius tinklus naudoja tam, kad regztų naujas pažintis.

„Labai džiaugiuosi, kad socialinių tinklų vartotojai kiekvieną dieną tampa vis labiau išprusę, gudresni ir išmanesni. Lietuvoje socialiniai tinklai gyvuoja gana neseniai, todėl mes dar mokomės, kaip panaudoti šiuos tinklus efektyviai. Net ir prekiniai ženklai, kurie anksčiau mėgino žūtbūt susirinkti tūkstančius fanų, dabar jau suprantama, kad svarbu ne tik kiekis, bet ir kokybė. O kokybiškas turinys sukuria pridėtinę vertę vartotojams“, – socialinių tinklų tobulėjimu džiaugėsi „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas.

Techvoize.com nuotr.

Nenaudoja socialinių tinklų, nes neįdomu

Sprendimą nesilankyti socialiniuose tinkluose, žmonės dažniausiai palydi komentaru „neįdomu“. Toks buvo populiariausias atsakymo variantas įvykdytoje apklausoje.

Kita priežastis – tai niekaip nepadeda asmeniniam gyvenimui arba karjerai. Nemaža dalis vartotojų į tam tikrus socialinius tinklus nesijungia, nes ten neturi su kuo bendrauti arba paprasčiausiai neturi tam laiko. Penktadalį žmonių erzina reklama socialiniuose tinkluose.

82% apklausos dalyvių tiki, kad ateityje socialinių tinklų įtaka didės.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

7 responses to “Socialinių tinklų įtaka Lietuvoje sparčiai auga”

  1. Netikiu, kad twttr nepritapo sako:

    Jums būtų neprošal pašniukštinėti ar Twitter dar ne ant bangos tarp paauglių Lietuvoje. Be to, 300 apklaustųjų Jums nesuteiks aiškaus vaizdo. Man žymiai svariau atrodo Piper Jaffray neperseniausiai atlikta 8.6k paauglių apklausa. | http://bloom.bg/1fkeUKJ | https://twitter.com/Liepsningas/status/390858003852709889

    • Antanas sako:

      O Piper Jaffray savo apklausą atliko Lietuvoj?
      Nes meginau surasti kokius nors skaičius apie Twitter vartotojų skaičių lietuvoje tai rodos gerokai prasciau einasi nei G+

  2. Netikiu, kad twttr nepritapo sako:

    Į Lietuva ši banga dar neatėjo, bet JAV, JK paaugliai ir jaunuoliai naudoja Twitter kartu su Instagram. | http://www.emarketer.com/Article/Twitter-Better-Than-Facebook-Targeting-Teens/1010336#Vruztr23MR7FUMUs.99

  3. Netikiu, kad twttr nepritapo sako:

    Mano manymu, Twitter ir Instagram turi ateitį, o Facebook jau atgyveno. | http://instagram.com/lexusinstafilm | http://bit.ly/IGLexus | http://instagram.com/michaelkors

  4. Netikiu, kad twttr nepritapo sako:

    Instagram: Popular Yet Underestimated | http://www.l2thinktank.com/research/instagram-2014

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/socialiniu-tinklu-itaka-lietuvoje-sparciai-auga