Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Jūsų verslas – koks jis?

Kvailas klausimas, ar ne? Bet užduoti jį kartais labai verta. Pirmiausia sau, po to klientams… Atsakymas gali Jus nustebinti. O jei tiksliau – atsakymų nesutapimai. Nes tai, kas Jums atrodo savaime aišku, klientui gali net nešauti į galvą…

Daug įmonių vadovų šio klausimo sau užduoti nesivargina, o savo įmonės įvaizdžiui (taigi, ir atsakymui į aukščiau užduotą klausimą) kurti apsiriboja akivaizdžiais marketingo sprendimais – „reikia logotipo, firminio stiliaus (firminių blankų ir „vizitkių“ – kad būtų pigiau)“ ir… ir viskas. Visa tai padaroma vadovaujantis paprastu išskaičiavimu – kas pigiau, tas ir geriau.

Dar kartas nuo karto reiktų prakomunikuoti savo įmonės vardą nuperkant ploto kokiame nors populiaresniame leidinyje, gal pasireklamuoti lauko stenduose ir, kas dabar labai madinga – paleisti „partizaninio marketingo kampaniją“, kuri suvokiama kaip DAUG pardavimo agentų nusamdymas (aišku, jei įmonės specifika tai leidžia ir to reikalauja), spaminimas interneto forumuose, ir t.t., ir pan. Visa kita perkeliama ant pardavėjų pečių. Tiesioginiai pardavimai „valdo“. Viską lemia pažintys, viską valdo ryšiai ir „tiesioginis bendravimas su klientais“.

Tokie vadovai yra teisūs.

Jie teisūs, sakydami, kad „marketingas – tai tik gudrus žodis“. Jie teisūs, rašydami darbo skelbimus, kuriuose ieškomų marketingo vadybininkų darbo apibūdinimas dažniausiai būna „naujų klientų paieška ir ryšių su esamais klientais palaikymas“. Jie teisūs, galvodami, kad jų pačių suvokimas apie savo verslą niekuo nesiskiria nuo klientų suvokimo – tokių klientų tikrai yra. Jie teisūs, sakydami, kad investuoti į rinkodarą neapsimoka. Nes Jų prekės yra per geros, kad jas reklamuoti. Nes reklama – tai blogų prekės ar produkto savybių maskavimas ir gerų išryškinimas. Apgavystė, kitaip tariant. Jie teisūs.

Jie teisūs, nes tokių, kaip jie, yra daug. Daugybė jų konkurentų mąsto taip pat.

Bet kartais pagalvoju – o kas atsitinka, kai atsiranda VIENAS stiprus, tokias pat prekes siūlantis, tokias pačias paslaugas teikiantis konkurentas, kuris nusprendžia nebežaisti pagal senąsias taisykles, kad ir kaip banaliai tai skambėtų? Kai VIENAS konkurentas nusprendžia sukurti tokį prekės ženklą, kuris ne tik „yra“, bet ir neša subtiliai perteiktą žinutę klientui, kai VIENAS konkurentas susivokia, kad reklaminis šūkis – tai ne tik ploto po logotipu išnaudojimas ir tik jam vienam žinomų tiesų pakartojimas, o dar ir galinga priemonė pirmam kontaktui su klientu užmegzti, susidomėjimui jo įmone sukurti? Kai VIENAS konkurentas nusprendžia, kad reklama – tai ne pardavimas „trys už dviejų kainą“ (kad ir kaip tai veiksminga bebūtų, gal jis nebenori to „trečio“ atiduoti veltui?), o papildomos emocinės vertės sukūrimas? Kad protinga, sociali rinkodara gali užtikrinti pastovų ryšį su klientu, spręsti jo problemas, sukurti pasitikėjimą ir draugystę, ir galiausiai – generuoti pardavimus „pati iš savęs“, nepadedama drastiškų kainos karpymų?

Tada jie nusprendžia, kad laikas keistis. Ir – siurprizas! – yra priversti užduoti sau klausimą: „O tai KOKS tas mūsų verslas?“


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

One response to “Jūsų verslas – koks jis?”

  1. […] apie tai, kas jūs esate. Ne tik jūsų kompanija, bet ir tie, kurie joje dirba. Facebook pirmiausia jungia žmones. Nepamirškite ir pasinaudokite […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/socialus-marketingas-jusu-verslas-koks-jis