Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Susimąstyk, kokią informaciją skleidi, nes tai gali sužlugdyti gyvenimą!

Nuotraukos šaltinis: Viralblog.com

Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad viešai prieinama informacija asmeniniuose socialinių tinklų profiliuose gali turėti milžiniškos įtakos mūsų gyvenimams.

Viename iš savo blogų rašiau, kad dažnai bendraujant apie socialinius tinklus su vyresnio amžiaus vyrais, į klausimą „kodėl nesinaudojate socialiniais tinklais“? gaunu atsakymą, jog „jeigu skelbsiu informaciją apie save, tai kai būsiu išvykęs, mano butą apvogs, nes vagys tiksliai žinos, kada manęs nėra namie“. Tokiais atvejais visada nuraminu pašnekovus, sakydamas, kad jeigu labai vagys norės jus apvogti – jie tikrai tai padarys ir socialiniai tinklai jiems nei padės, nei trukdys.

Nors ne taip seniai būtent socialiniai tinklai padėjo išaiškinti vagystę. Amerikoje vagis įlindo į namus, apvogė juos ir prieš išeidamas prisijungė prie savo Facebook’o. Vienintelė bėdelė – jis pamiršo atsijungti nuo savo paskyros.

Nuotraukos šaltinis: Ieplexus.jpg

Bet šįkart ne apie tai. Neseniai JAV atliktas tyrimas atskleidė intriguojančią informaciją, apie kurią rašo AllFacebook.com. 57 procentai studentų netiki, jog jų Facebook paskyrose skelbiama informacija gali būti nederama. Tuo tarpu net 69 procentai darbdavių teigia, jog yra atmetę kandidatus į darbą dėl turinio, kurį rado jų viešai prieinamose socialinių tinklų paskyrose.

Pateikiu įdomiausius tyrimo rezultatus:
* 71% studentų tiki, jog jų Facebook profiliai turi arba turi labai daug įtakos įsidarbinimui
* 55% studentų niekada netrynė ir nenuėmė žymės nuo netinkamų nuotraukų ar įrašų, kuriuose buvo pažymėti
* 80% studentų jaustųsi užtikrintai arba labai užtikrintai, jeigu potencialus darbdavys tikrintų jų profilius
* 57% studentų pasitiki privatumo nustatymais ir nemato poreikio stebėti savo profilį bei atlikti reikiamų korekcijų

Nuotraukos šaltinis: Blogging4jobs.com

Kitas tyrimas, kurį atliko įmonė „Jobvite“ parodė, kad potencialūs darbdaviai dažniausiai tikrina tris socialinius tinklus. Tyrimo rezultatai byloja, kad net 94% kandidatų turėjo praeiti Linkedin „testą“, 65% – Facebook „atranką“ ir kiek daugiau nei 50% – Twitter analizę (tiesa, šis punktas mums nelabai galioja, nes Twitter’io Lietuvoje beveik nėra).

Kitas tos pačios įmonės atliktas tyrimas parodė, jog net 42% darbdavių atsižvelgia į informaciją, kurią randa kandidato socialiniuose tinkluose. Ypatingai teigiamai darbdaviai vertina savanorystę ir labdaringus projektus, o ypatingai neigiamai veikia informacija, susijusi su svaigalų vartojimu, seksualinio pobūdžio įrašai, nešvankybės, gramatinės klaidos bei įrašai apie ginklus bei alkoholio vartojimą.

Trumpai tariant, viskas, ką skelbiate savo socialinių tinklų profiliuose turi didžiulę įtaką. Kiekvieną kartą skelbiant informaciją, būtina pamąstyti, kodėl tai darote ir koks yra jūsų tikslas. Jokiais būdais nenoriu pasakyti, kad skelbiama informacija sutrukdys pasiekti rezultatą. Atvirkščiai! Teisinga informacija padės padaryti reikiamą įspūdį ir pritraukti norimą dėmesį. Viskas priklauso tik nuo jūsų, nes jūsų socialinių tinklų paskyros – tai vizitinė kortelė ir įvaizdis, kurią matys ir savaip interpretuos visiškai nepažįstami žmonės.

Pabaigai, noriu papasakoti vieną istoriją, kaip darbo ieškojo mūsų draugas Adomas, kuris praėjusią vasarą „Socialiame marketinge“ atliko praktiką. Vaikinas norėjo įsidarbinti Indijos įmonėje „Mindvalley“, todėl aplikuodamas į šią įmonę, nusiuntė savo CV bei motyvacinį laišką. Tikėdamasis, kad potencialūs darbdaviai užsuks į Adomo socialinių tinklų profilį, jis surengė jiems tikrą detektyvinį žaidimą. Užėję į jo profilį Facebook’e, potencialūs darbdaviai rado štai tokį cover picture:

Paspaudę ant nuorodos, jie pamatė tokį tekstą: „Hello, Mindvalley! You can learn more about my passions and experience at http://pinterest.com/adomasb/adomas-4-mindvalley/ OR for more detailed information go to http://adomas4mindvalley.tumblr.com/. I really look forward to hearing from you!“

Vaikinas buvo paruošęs ir Linkedin anketą, todėl įdirbis buvo išskirtinis. Jeigu teisingai prisimenu, įsidarbinti konkrečioje įmonėje nepavyko, nes konkursas buvo tiesiog milžiniškas, tačiau pastangos nenuėjo veltui ir netrukus Adomas išvyko į išsvajotąją Indiją, tik kitą kompaniją!

* * *

Todėl draugai ir draugės, ponai ir ponios, broliai ir sesės – kiekvieną kartą keldami informaciją į savo socialinių tinklų paskyras, labai gerai apsvarstykite visas galimybes ir pagalvokite, kokią įtaką jums ir jūsų gyvenimui gali turėti kiekvienas įrašas. Nes kiekvienas veiksmas gali ir padėti, ir pakenkti – viskas priklauso tik nuo jūsų!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Susimąstyk, kokią informaciją skleidi, nes tai gali sužlugdyti gyvenimą!”

  1. PingPong sako:

    Įdomi wannabe darbuotojo taktika, atakuoti savo būsimą darbdavį visais kanalais, bet mano nuomone to jau per daug, įmonei gali pasirodyti, kad ji yra kontroliuojama t.y. nuspėjant jos veiksmus (ieškant info apie kandidatą) gali sukelti nepasitenkinimą.

    p.s. Arijau, kiekviename savo pranešime pasakojate kaip yra svarbu komunikuoti su savo sekėjais. Savo facebook profilyje reklamuojate socialiusmarketingas paslaugas, informacija „cover picture“ yra visiškai pasenusi – vis dar kviečiate į konferenciją kurią organizavote Spalio 11d.
    Shame 😉

  2. PingPong, sakyčiau ne tai, kad gėda, o tiesiog baisu, kaip čia taip galima, kad aš nesusitvarkau savo asmeninio cover picture. Jeigu tikrai įdomu, man jis labai patinka ir, nepaisant to, kad renginys jau praėjo, aš nenorėjau jo keisti, nors mano aplinkos žmonės ne vieną kartą ragino tai padaryti 🙂

    Be to, neseniai pakeitus ofisą nagrinėjome vieną įdomią temą. Kol gyvenome kituose ofisuose, stengdavomės maksimaliai juos įsirengti, apstatyti, padaryti jaukiais ir gražiais. Tačiau tai reikalauja nežmoniško kiekio laiko. Todėl šįkart dar nepriėjome prie ofiso „jaukinimo“ procedūros. Ir priežastis paprasta – tiesiog pagal prioritetus daug svarbiau yra dirbti kokybiškai nei gražiai atrodyti 🙂 nes kaip ten sako – sutinka pagal išvaizdą, palydi pagal protą 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/susimastyk-kokia-informacija-skleidi-nes-tai-gali-smarkiai-pakenkti