Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Tamsioji (Facebook marketingo) pusė #2. Kodėl taip stengiatės apgauti?

The real question is not whether social media can be used for advertising or not. It is whether you can use social media to build genuine relationships with customers instead of invading the social space with irritating users. Companies who flood the social space with irritating advertisements rather than real communication will not see the success. You have to get one on one and you have to be real. /nežinomas komentatorius/

Šis įrašas – apie apgavystes Facebook’e. Jau rašiau savo nuomonę apie taip vadinamus „ePartizanus“, kurie apsimetinėja vartotojais forumuose, užduoda klausimus, į kuriuos patys ir atsako, rašo pagyrimus savo kuruojamiems prekiniams ženklams ir taip įsivaizduoja kuriantys įvaizdį, didinantys žinomumą ir t.t.

Facebook’e paskutiniu metu taip pat vis daugėja FAKE user’ių, šnekančių visokias nesąmones apie B-SHAKE (ačiū, Lukrecija-BBDO, už vieną pirmųjų pavyzdžių, kaip nereikia komunikuoti socialiniame tinkle),

kiekvieną savaitgalį perkančių keliones iš Tez Tour,

ir taip toliau, toliau, toliau…

Vieno nesuprantu – kokia viso to PRASMĖ??? Kodėl aplink tiek daug gudruolių, kurie tiki, kad tik užmaskuota reklama veikia? Kad reikia įsibrauti kuo giliau į žmogaus asmeninę erdvę, ir tada po truputėlį pradėti mėtyt jam reklamines žinutes? Kad nereikia leisti vartotojui pasirinkti – nori jis ar nenori būti vieno ar kito prekinio ženklo draugu, fanu ar kaip bepavadinsi? Nesuprantu, nors tu ką.

Ir net nekalbant apie kažkokį padorumą ir t.t. – nejaugi tai iš tikrųjų VEIKIA?? Nejaugi visa ta energija, skiriama slapukavimui, maskavimuisi ir apgaudinėjimui, neatneštų daugiau naudos (arba ROI 🙂 ) ją panaudojus atviram, sąžiningam ir abipusiai vertingam dialogui su vartotojais (kurie to nori!) užmegzti?

P.S. beveik nesusijęs su šia tema, bet šiek tiek prajuokinęs „marketinginis veiksmas“:


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

4 responses to “Tamsioji (Facebook marketingo) pusė #2. Kodėl taip stengiatės apgauti?”

  1. ewal sako:

    labai šlykštus ėjimas. tokias šūdfirmes sąmonėje užtaginu „degradai“.

  2. konsultantas sako:

    Pavasarį, kai buvo buriama gerbėjų grupė „Idealus vyras“ galvojome, kokia gera ir originali asmeninė iniciatyva: mergytė interneto pagalba nori praplėsti pažinčių akiratį ir pabandyti atrasi „tą“ žmogų. Neilgai trukus žiūrime, kad tai tik alkoholinio gėrimo komunikacija. Paklausus Kotrynos, ką jinai mano apie šią apgaulę atsakymas buvo kažkoks panašus – „toks mano darbas“. Prastas darbas meluoti potencialiam vartotojui …

    Tą patį ankstyvą pavasarį Lukrecija-BBDO gavo minus karmos taškų už tai, kad žmogui norinčiam dirbti kompanijoje copywriter’iu, kuris atsiuntė e-paštu CV ir motyvacinį laišką neatsiuntė trumpo kelių žodžių laiškučio pvz.: „ačiū, svarstysime kandidatūrą ir jei pasirodysite tinkamas, Jums pranešime“.

  3. Aidis Dalikas sako:

    Aš tik niekaip nesuprantu, kodėl tokie klientai, kaip Ragutis ar tie patys Orlen, apie kuriuos irgi jau rašiau, nekreipia dėmesio į visiškai neveiksmingą savo prekinių ženklų komunikaciją/reklamą FB. Nežinau, kaip Orlen, bet Ragutis tikrai nemažus pinigus sumokėjo už šitą „strategiją“, o naudos praktiškai jokios.
    O dėl „autorės“ žodžių, radau tikslią citatą:))
    „Dovilė [Filmanavičiūtė] garsi ir tuo, kad feisbuke sugeba vienu metu palaikyti kelias gyvas paskyras. Ji – ir Kornelija Kaminaitė, ir Kotryna Miliūtė, ir Aušrinė Simanavičiūtė. „Ir dar pora vyrų. Neturiu, ko slėpti… Bet aš tų paskyrų nesieju su asmeniniu gyvenimu ar savo asmenybe. Tai darbas. Reklama“, tvirtino kūrėja.“
    http://www.uroboras.lt/2009/07/14/dovile-filmanaviciute-%E2%80%93-reportere-isejusi-ant-scenos/

    Na, bet iš kitos pusės – tikiuosi, kad tokios komunikacijos pavyzdžiai neišnyks. Gal net ir padaugėt galėtų jų. Nes tada kokybiška reklama bus lengviau pastebėta. Ir Įvertinta.

  4. […] „Kodėl aplink tiek daug gudruolių, kurie tiki, kad tik užmaskuota reklama veikia? Kad reikia įsibrauti kuo giliau į žmogaus asmeninę erdvę, ir tada po truputėlį pradėti mėtyt jam reklamines žinutes?“ […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/tamsioji-facebook-marketingo-puse-kodel-taip-stengiates-apgauti