Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Turinys mirė, tegyvuoja kontekstas!

Trumpas ir „prie reikalo“ įrašas apie dalyką, kurį dažnai pamirštame.

Kiekvienais metais Kanų Liūtuose jaučiu bendrą tendenciją, kuri skamba daugumoje pranešimų. Prieš keturis metus buvo big data, tuomet data ir creativity, tuomet content, o šiais metais, jei turėčiau visą festivalį apibūdinti vienu žodžiu, tas žodis būtų CONTEXT. Būdamas ten, girdėjau daug skambių palyginimų:

  • If content is King, then context is King Kong
  • If context is King, then context is Emperor
  • Ir, aišku, bent keletą pranešėjų, deklaravusių, kad tiesiog, Context Is the NEW King!

Skambios frazės, aišku, labai tinka straipsnių antraštėms, bet kodėl būtent kontekstui turėtume skirti tiek daug dėmesio?

Pirmiausia – dėl to, kad esame nepelnytai jį pamiršę. Labai daug dėmesio skiriame turiniui. Turinys turi būti įdomus ir įtraukiantis, unikalus, originalus ir visoks kitoks. Tačiau kas lemia tą įsitraukimą?

Turime suprasti, kad šiandien mūsų kuriamas turinys atsiduria (jei išties stengiamės pasiekti ir bendrauti su savo auditorija) ir TV, ir spaudoje, ir socialiniuose tinkluose, kurie vienas nuo kito skiriasi kaip diena ir naktis, ir interneto baneriuose, ir reklamoje paieškos sistemose, ir mūsų pačių internetiniuose puslapiuose, ir daugybėje kitų vietų. Kiekvienoje šių vietų mes pasiekiame šiek tiek skirtingą auditoriją, šiek tiek skirtingu metu. Žinoma, kad ir auditorijos lūkesčiai kiekvienu atveju būna šiek tiek skirtingi. Ir būtent tai mes labiausiai pamirštame. O pamiršdami – deginame pinigus neefektyviai reklamai.

To galėtume labai nesunkiai išvengti. Aišku, NEmąstyti apie kontekstą, kuriame mūsų sukurtas turinys bus transliuojamas, būtų žymiai paprasčiau. Turinio adaptavimas skirtingiems kanalams apsiribotų vizualų dydžio keitimu ir failų konvertavimu į tinkamus formatus. Tačiau papildomos pastangos ir laiko sąnaudos labai greitai atsiperka, kai vartotojų įsitraukimas pradeda augti dešimtis kartų.

Todėl kitą kartą, kai planuosite reklamines kampanijas, pirmiausiai pagalvokite ne apie TURINĮ, bet KONTEKSTĄ, kuriame tas turinys bus transliuojamas:

  • Kontekstą, kai kalbame apie laiką – ar Instagram’u jūsų klientai naudojasi rytais, ar vėlai naktį?
  • Kontekstą, kai kalbame apie kanalą – ar jūsų auditorija tikrai labai mėgstą Snapchat’ą? O jūsų TV reklama tikrai bus įdomi Facebook vartotojams?
  • Kontekstą, kai kalbame apie auditorijos įpročius ir pomėgius – ar jūsų turinys išsiskirs iš jūsų vartotojams įprastų Naujienų srautų? Kokį turinį jie mato kasdien ir kaip JO KONTEKSTE atrodysite jūs?
  • Kontekstą, kai kalbame apie vartotojų elgesį – juk vartotojas, kuris šiandien jau lankėsi jūsų puslapyje ir jame praleido penkias minutes, skiriasi nuo vartotojo, kuris dar nėra jame buvęs?

Jei apie tai pagalvosite – garantuoju, kad bus žymiai lengviau sudominti ir ĮTRAUKTI savo vartotojus. O pasistengti reikėtų – juk konkuruojate ne tik su dar keliais tūkstančiais prekių ženklų, bet ir su visais savo kliento draugais, giminaičiais ir bendradarbiais, kuriančiais turinį ten pat, kur tai darote jūs.

Sėkmės, ir aišku, nepamirškit sekti Socialaus marketingo Facebook’o, Instagram’o LinkedIn’o ir, jeigu patinku, mano asmeninio profilio – taip nepraleisit nei vieno mūsų įrašo.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Turinys mirė, tegyvuoja kontekstas!”

  1. Ignas sako:

    Ar teisingai suprantu, kad kuriant turinį reikia atsižvelgti įmkuo daugiau veiksnių, o, kai juos apgalvoji, tada sėsti ir dar pagalvoti ir tik tada imtis darbų. Tada tai bus labai tikslu, bet ar toks gilinimasis nėra per didelė prabanga?
    Kad gilintis reikia tiek į tekstinį turinį, tiek į vizualius dalykus ar apskritai mąstyti bent panašiai kaip klientas – sutinku ir palaikau.

  2. Teisingai – per daug gilintis ir užsianalizuoti tiek, kad apimtų „analysis paralysis“ tikrai nereikia. Visada sveika pasižiūrėti vienu-dviem žingsniais toliau, rasti bent keletą skirtumų tarp savo pirminės auditorijos vartotojų ir pagalvoti apie tai, kas apeliuotų ne visai masei, bet 2-3-4 vartotojų grupėms, kurios ją sudaro. Nesvarbu, kokie būtų skiriamieji jų bruožai – ar vartojami įrenginiai, ar amžius, ar pomėgiai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

http://www.socialusmarketingas.lt/turinys-mire-tegyvuoja-kontekstas