Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
2016 ir socialinių tinklų marketingas – keli patarimai. Antra dalis

Metų galas jau čia pat, šampanas jau šaldomas, o aš tęsiu savo įžvalgas ateinantiems metams. Pirmą šio straipsnio dalį galite rasti čia.

Mobilūs įrenginiai – jau kasdienybė.

Jais kasdien naudojasi jau nebe vien tik jaunesni, naujovėms imlesni vartotojai ar technologijų entuziastai – 78% suaugusių Lietuvos Facebook vartotojų (80% 25-45 metų amžiaus grupėje) naudojasi Facebook’u ir mobiliuosiuose įrenginiuose. Tokios vartotojų grupės, kaip naujagimių mamos mobilius įrenginius naudoja jau netgi kaip pirminę prisijungimo prie socialinių tinklų ir apskritai, interneto, priemonę. Taigi, šis kanalas jau tikrai nebėra nišinis ir jam skiriamas dėmesys turėtų būti jei ne didesnis, tai bent jau toks pats. Tuo tarpu Facebook ir SalesBrain, JAV neuromarketingo agentūros atliktas tyrimas parodė, kad mobiliuosiuose įrenginiuose matomas turinys patraukia vartotojų dėmesį geriau nei TV reklama ir susilaukia daugiau pozityvių reakcijų:

Overall, people were more attentive and tended to feel more positively toward the information presented on a mobile phone than on a TV. With TV, people’s brains were more distracted and had to work harder to process the information.

Daugiau tyrimo rezultatų – Facebook IQ straipsnyje čia.

Taigi, turite susitaikyti ir prisitaikyti – mobilūs įrenginiai ir toliau vaidins labai svarbų vaidmenį jūsų ir vartotojų santykiuose. Naujų funkcijų, galimybių bendrauti tiesiogiai ir būdų prisistatyti savo vartotojams tuomet, kai jie ieško būtent jūsų produkto, ateinančiais metais bus labai daug – tereikia jas išnaudoti. Keli straipsniai apie jau dabar prieinamas arba greitai atsirasiančias funkcijas – čia ir čia.

 

Facebook Reactions – naujas galvos skausmas ir galimybės

Prieš kelis mėnesius, po Marko Z. užuominos, visi suskubo daryti išvadas, kad Facebook’as pagaliau pristatys Dislike mygtuką, tačiau greitai viskas aprimo, klaidingos prielaidos apie dislike mygtuką buvo paneigtos, ir Facebook’as pristatė Facebook reactions – Like mygtuko versijas, skirtas išreikšti skirtingoms emocijoms.

Kol kas reakcijų mygtukai testuojami tik dvejose šalyse – Airijoje ir Ispanijoje. Jos pasirinktos dėl to, kad jų vartotojai – vieni mažiausiai draugų užsienyje turintys Facebook’o gyventojai, taigi, ir sumaišties dėl keistų mygtukų paspaudimų po kitų šalių vartotojų įrašais kils mažiausiai. Nepaisant to, jau ir po kai kuriais Lietuvos puslapių įrašais atsiranda po vieną – kitą paspaustą „Like“ alternatyvą:

Ateinančiais metais „Reactions“ (arba jų alternatyva, jei testas Airijoje ir Ispanijoje parodys, kad dabartinė versija vartotojams nėra priimtiniausia) pasidarys prieinami visiems Facebook vartotojams ir leis jiems parodyti ir tokias emocijas, kaip pyktis. Būkite pasiruošę sulaukti piktų veidelių po savo neįdomiomis reklamomis. Tai taip pat paveiks ir jūsų organinį pasiekiamumą – kol kas Facebook’as reakcijų neskirsto į geras ir blogas, tačiau vos tik ši funkcija pasidarys nebe testinė, skirtingoms reakcijoms tikrai bus priskirtas ir skirtingas vertinimas – jos turės nevienodą poveikį kitų to paties puslapio įrašų organiniam pasiekiamumui, o tai tikrai trukdys daugiau negatyvių reakcijų sulaukiantiems puslapiams pasiekti savo vartotojus nemokamai.

 

Video toliau populiarės ir rodys geriausius rezultatus

Video turinys šiais metais taps higiena, nebe kažkoks vienkartinis ir brangus malonumas, kurį galime sau leisti tik išskirtiniais atvejais. Judantys paveikslėliai visada pritraukdavo daugiau žiūrovų dėmesio, o automatinis video grojimas naujienų srautuose video medžiagą padarė tarsi animuotų banerių alternatyvą. Spalio gale Facebook netgi pristatė galimybę sukurti video reklamą turint tik kelias nuotraukas ir nenaudojant jokių papildomų programų. Dabar pasiteisinimų, kodėl nenaudojate šios puikiai vartotojų dėmesį patraukiančios priemonės, turėsite dar mažiau.

Keli pastebėjimai iš Facebook ir jų partnerių atliktų tyrimų:

  • Tiesiogiai į Facebook keliami video (ne nuorodos į, pavyzdžiui, YouTube patalpintą turinį) sulaukia iki 4 kartų didesnio vartotojų įsitraukimo.
  • Video savo turinio strategijoje naudoja jau daugiau nei 80% Facebook puslapių – 38% pirmiausiai renkasi  tiesioginį įkėlimą į Facebook.
  • 70% video peržiūrų Facebook’e įvyksta mobiliuosiuose įrenginiuose (!!!)
  • Norint padidinti video peržiūrų iki galo skaičių, verta pagalvoti apie subtitrus arba kitaip pateiktą tekstą, paaiškinantį, kas šiuo metu vyksta. Taip galite padidinti peržiūrų iki galo skaičių net 40%. Automatiškai grojantys naujienų sraute video, kol vartotojas nepaspaudžia „play“, būna begarsiai, todėl trumpas paaiškinimas, ką vartotojas matys toliau, padeda išlaikyti jo dėmesį. Kelis tokių video pavyzdžius galite rasti ir šiame mano įraše. 
  • 50% žmonių geriau atsimena video įraše matytą informaciją, nei paprastą tekstinį įrašą
  • 60% verčiau pasižiūrėtų trumpą video, nei skaitytų tekstą
  • 70% vartotojų pozityviai vertina prekės ženklus, kurie kuria įdomų video turinį
  • 90% teigia, kad video turinys apie juos dominantį produktą labai padeda apsisprendimo procese

Daugiau informacijos galite rasti čia, čia ir dar čia.

 

360 laipsnių video – beveik virtuali realybė – ateinančiais metais pasidarys dar populiaresni. Iki šiol jie asocijavosi su virtualios realybės akiniais, kažkuo brangiu ir prieinamu tik pačius didžiausius biudžetus ir įspūdingiausius vaizdus galintiems sau leisti prekės ženklams, tačiau tobulėjant video technikai, o Facebook’ui ir YouTube’ui suteikiant puikią platformą tokių video sklaidai, ateinančiais metais jų pamatysime daug daugiau. Puikus būdas parodyti savo renginį, parduotuvę ar kavinę šiek tiek kitaip – patraukliau ir interaktyviau.

O pasigardžiavimui – dar vienas Google šedevras. Tokio turinio kiekvienas smulkus verslas sukurti paprastai dar negalės, bet kiekvienas toks pavyzdys toliau pratina ir supažindina vartotojus su 360 video privalumais:

 

Live video – čia ir dabar. Prieš kurį laiką garsenybių (Celebrity, Public Figure) profiliams pristatyta galimybė – tiesioginės transliacijos – nuo 2015 metų pabaigos bus prieinamos ir patvirtintiems (verified) prekės ženklų profiliams. Lietuvoje tai pirmiausiai išnaudos tokie puslapiai, kaip Delfi, Omnitel ir kiti didžiausieji, tačiau greitai, puslapio patvirtinimo (verification) galimybėms atsiradus ir mažesniems puslapiams, tiesiogines transliacijas Facebook’e galėsime sutikti labai dažnai. Kol joms ruošiatės, tikrai verta pasiskaityti keletą Facebook patarimų Live transliacijas planuojantiems, ir, žinoma, jeigu nekantraujate jau dabar pabandyti pabendrauti su gerbėjais gyvai – galite išbandyti šią funkciją YouTube.

 

Tiek minčių šiame įraše. Savo eilės dar laukia trečiasis, Instagram’ui dedikuotas, straipsnis, bet jį greičiausiai publikuosim jau kitais metais, todėl linkiu linksmai sutikti Naujuosius, sėkmingai dirbti ir tobulėti ateinančiais metais, ir, žinoma, tradiciškai – jei nenorite praleisti visų Socialaus marketingo įrašų ir naujienų – nepamirškite tapti mūsų gerbėjais Facebook’e  ir spauskite „Follow“ po šiuo straipsniu! Iki greito pasimatymo!

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/2016-ir-socialiniu-tinklu-marketingas-keli-patarimai-antra-dalis