Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
3 „NE“ apie jūsų Facebook puslapio pasiekiamumą.

Šnekant su įvairaus lygio ir kompetencijos rinkodaros žmonėmis, pastebėjau kelis dalykus, kurie, nors atrodo savaime suprantami mums, anaiptol nėra tokie aiškūs didžiajai daliai su Facebook marketingu prasidedančių marketingistų. Šis straipsnis turėtų bent jau keliems jų šiek tiek geriau suvokti, į ką reikėtų kreipti dėmesį, o kokius mitus geriau pamiršti. Taigi – trys faktai, kurių galbūt nežinojote.

1. Fanų skaičius – ne svarbiausias rodiklis. Jūsų pranešimus mato tik maža jų dalis. 

Jeigu vis dar tikite pasakom apie „kuo daugiau fanų turi, tuo daugiau žmonių mato tavo reklamą“ – labai klystat. Vidutiniškai Facebook puslapių įrašai pamatomi tik apie 16% jų gerbėjų. Jų skaičius itin sumažėjo, Facebook’ui atnaujinus savo EdgeRank algoritmą ir suteikus daugiau ir paprastesnių galimybių vartotojams pranešti apie jiems nepatinkantį turinį.

Tai, kiek žmonių pamatys jūsų įrašą, dabar nulemiama laiko, kuriuo jį paskelbiate, įrašo rūšies, to, kaip jis atrodo lyginant su kitų puslapių įrašais ir daugybės kitų elementų, kurių Facebook’as tiesiai šviesiai neatskleidžia, mišinys. Tačiau svarbiausia, žinoma – vartotojų reakcija. Jeigu žmonės slėps jūsų įrašus – bus blogai. Jeigu komentuos ir spaus patinka – bus gerai. Vartotojų reakcija, žinoma, svarbiausia. Tačiau.

2. Daug like’ų susilaukiantys įrašai – ne visada gerai.

Prieštarauju pats sau? Ne. Problema tame, kad įmonės marketingistas arba jo nusamdytas konsultantas/reklamos ar PR agentūra, norėdami parodyti gerus rezultatus ir suvokdami pirmąjį punktą, pradeda aklai vaikytis vartotojų pripažinimo. Tai dažniausiai priveda prie absurdiškiausių įrašų, konkursėlių „spausk patinka ir dalintis“ ir kitų nesąmonių.

Problema ta, kad tai darydami, jūs pasidarote tik eiliniai Facebook’o spameriai, laukiantys like’ų ir komentarų, ir pasiruošę dėl jų bet ką padaryti. Nebėra jokio išskirtinumo, neaišku, kuo jūsų prekės ženklas skiriasi nuo konkurentų prekės ženklo, post’inančio tokią pačią nuotrauką penkiolika minučių vėliau. Facebook komunikacija praranda savo prasmę, nes šnekama tik tam, kad sulaukti populiarumo. Bet žmonės jūsų produktų nepradės pirkti vien dėl to, kad sulauks iš jūsų trijų anekdotų per savaitę. Anekdotai jiems patiks, bet to, kad juos pasakojot jūs, jie paprasčiausiai net nepastebės.

Tai – lyg bandymas parduoti daugiau šaldytuvų, visiems į jų parduotuvę užsukusiems siūlant laimėti kailinius. Taip, parduotuvės lankomumas padidės stipriai. Taip, apsilankys daug žmonių, kurie apžiūrės jūsų prekes. Tačiau didesnė jų dauguma nori kailinių. Nemokamai. Šaldytuvo jie pirkti nenori. Taigi – ar tikrai verta leisti laika ir pinigus organizuojant būtent tokią akciją?

3. Nuotraukos – galbūt nebe pats geriausias būdas pasiekti kuo daugiau žmonių.

Paskutinėmis dienomis pastebėjome įdomią tendenciją: paprasti įrašai (status update) sulaukia žymiai didesnio Organinio Pasiekiamumo (Organic Reach), nei visos kitos įrašų rūšys. Tai reiškia, kad Facebook’as juos parodo žymiai didesniam kiekiui žmonių. Daugiau apie šį keistą faktą galite paskaityti čia.

Šia galimybe būtinai reiktų pasinaudoti ir paeksperimentuoti rašyti status update’us – galbūt taip jūsų žinutė kai kuriais atvejais gali būti pateikta visiškai ne prasčiau, nei su papildomom iliustracijom? Tik būkit atidūs – stebėkit ne tik Organinį pasiekiamumą, bet ir tai, kiek vartotojų sureagavo į jūsų įrašą – nuo to priklauso virusinis pasiekiamumas, kuris taip pat svarbus.

Žodžiu, jeigu jau rašot įrašą be nuotraukos, nepamirškit, kad jo turinys turi būti tikrai aktualus jūsų puslapio gerbėjams.

 

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

4 responses to “3 „NE“ apie jūsų Facebook puslapio pasiekiamumą.”

  1. […] Socialus marketingas pastabos apie efektyvią komunikaciją socialiniuose tinkluose   […]

  2. Gintare K. sako:

    Pagirtinas įrašas, dėkui.

  3. Paulius G. sako:

    Dėkui už informaciją, bandysim daugiau padaryti įrašų su tik status update.

  4. Tomas sako:

    Ačiū už straipsnį. Reikės išbandyti šiuos teiginius praktiškai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/3-ne-apie-jusu-facebook-puslapio-pasiekiamuma