Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
6 patarimai norintiems naudoti QR kodus savo komunikacijoje

Šiame straipsnyje – keli patarimai, norintiems naudoti QR kodus savo komunikacijoje, reklaminėje medžiagoje ir visur, kur tik širdis geidžia.

Visų pirma – kas gi tas QR kodas?

Į detales nesileisiu, jas galite rasti ten, kur joms ir vieta. Trumpai, QR kodas – tai toks keistas kvadratinis paveiksliukas, į kurį nukreipus savo mobilųjį įrenginį, turintį specialią programą, ir „nuskaičius“ šis atlieka tam tikrą komandą – nueina į internetinį puslapį, įsiveda kontaktinę informaciją ar netgi įjungia grotuvą. Žodžiu, tai – paveikslėlis, kuriame gali būti užkoduota daugybė įvairių informacijos rūšių. Pavyzdžiui, nuskanavus šį QR kodą:

pateksite į mūsų puslapį. Dažniausiai tai – patogesnis būdas vartotojui su mobiliuoju telefonu pateikti internetinį adresą. Vietoj to, kad vestų jį į savo telefono naršyklę, jis tiesiog nuskanuoja šį kodą, ir jo išmanusis padaro likusį darbą.

Turbūt dėl to marketingistai visame pasaulyje vienu metu buvo tarsi išprotėję dėl šių keistų paveikslėlių ir juos dėjo visur. Kur. Tik. Įmanoma. Turbūt ir Lietuvoje teko pamatyti ne vieną tokį paveiksliuką įterptą tarp laikraščio eilučių ar reklaminės skrajutės (ar net stendo!) kampe.

Tačiau pasitaiko labai daug atvejų, kai šis, kai kuriais atvejais tikrai naudingas, paveikslėlis ne tik nepadeda, bet ir sukelia juoką ar susierzinimą. Taigi – keli patarimai, kad to nebūtų:

1. Pirmiausia, ką turėtumėte suvokti – tai, kad ne visi jūsų vartotojai yra marketingistai, entuziastingai sekantys technologijų naujoves ir jomis besinaudojantys. Daugelis neturi QR kodų nuskaitymo programėlės savo telefonuose – pasirūpinkit, kad prie QR kodo, jei pateikiate tik jį, būtų bent jau keliais žodžiais parašyta, „ką su juo daryti“ – kokią programėlę atsisiųsti ir kaip ja naudotis. Jeigu to nenorite daryti, bent jau pasirūpinkite alternatyviu variantu – trumpa internetine nuoroda. O jeigu jūsų nuoroda per ilga, kad dėti ant reklaminio maketo – pvz., http://www.socialusmarketingas.lt/blogas/konkursai-facebooke-kokia-nauda/, galite ją sutrumpinti pasinaudodami nemokama tarnyba bit.ly – tuomet ji gali atrodyti taip: bit.ly/fbkonkursai.

2. Visiškai nenaudingas turinys.

Jei dedate QR kodą į savo reklaminę medžiagą, turbūt pagalvojate, kada ir kodėl žmonės jį skanuos, taip? Tuomet turėtų šauti mintis ir apie tai, kaip jie jausis, vietoj konkrečios informacijos radę turinį, nepritaikytą mobiliems telefonams? Vienas iš panašių pavyzdžių – Sushi Express siūloma atsisiųsti meniu. Nuskanavus šį kodą:

pasiūloma atsisiųsti restorano meniu į telefoną. Tai būtų puiku, tačiau meniu .pdf formatu „svoris“ – netoli 20MB. Daugeliui vartotojų, turinčių ribotą mėnesinę perduodamų duomenų „kvotą“, tai tikrai nepatiks. Tuo labiau, kad tą patį pdf failą, šiek tiek pasistengus, galima būtų labai stipriai sumažinti.

3. Dar apie turinį. Mobilūs puslapiai.

Dar viena problema, apie kurią kažkodėl labai retai susimąstoma – tai, kad mobiliajame telefone įprasti internetiniai puslapiai atrodo toli gražu ne idealiai. O nuskanavus QR kodą ir patekus į įprastinį informacija perkrautą įmonės puslapį (o dar blogiau – tiesiai į „homepage“, vietoj konkrečios informacijos), vartotojui teigiamų emocijų tikrai nekyla. Pagalvokite apie bent jau esminio turinio pateikimą mobiliems telefonams suprantama forma. Jeigu tai neįmanoma/per brangu – galbūt neverta ir išsidirbinėti su QR kodais?

4. Vieta. Mąstykit.

Dar vienas svarbus aspektas – tai, kur talpinate QR kodus. Pagalvokite, ar tikrai žmogus norės sustoti trečioje eismo juostoje, išlipti iš automobilio ir bandyti nuskanuoti jūsų QR kodą ant reklaminio stendo:

VDU reklaminis stendas gatvėje Kaune - QR code fail

5. QR kodo dydis.

Spaudoje QR kodo kraštinė turi būti ne mažesnė nei 2,5-3 cm. O jei norite, kad ir vartotojai su prastesnėmis kameromis sugebėtų juos nuskaityti – ir didesnė. Jeigu gaila tiek vietos paskirti QR kodui – gal neverta jo dėti visai?

6. QR kodo pateikimas.

QR kodas – gan lankstus daiktas. Galite keisti jo spalvą, integruoti į savo produkto dizainą – dalis jame pateiktų kvadratėlių (iki 30% bendrojo ploto) netgi gali būti „paaukoti“ gražesniam vaizdui sukurti. Mūsų atlikta mini apklausa parodė, kad didžioji dalis vartotojų greičiau skanuotų įdomiau pateiktą QR kodą, nei beveidį juodą kvadratą:

 

Na, o pabaigai – keli neblogi QR kodų panadojimo būdai, daugiau išsamios informacijos apie jų naudojimą bei labai daug nevykusių pavyzdžių. Žiūrėkit, mokykitės, juokitės, o jei prireiks pagalbos – visada galit kreiptis į mus. 

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “6 patarimai norintiems naudoti QR kodus savo komunikacijoje”

  1. pow sako:

    Gaila nepabandŽiau atsisiųsti to sushi express meniu, bet iš tiesų, jei jis net 20MB ir net neparuoštas telefonams, tai tikrai skaudu ir kvaila. Juk spausdinimas specialių meniu irgi kainavo. O kalbant apie Login, tai ten buvo tas nemokamas internetas…

  2. Aidis Dalikas sako:

    Pow – Login’e dar būtų pusė bėdos prie WiFi prisijungus nemokamo, bet tie QR kodai ir ant dėžučių išspausdinti, ir ant kitos medžiagos – žodžiu, nevienkartiniai buvo:)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/6-patarimai-norintiems-naudoti-qr-kodus-savo-komunikacijoje