Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Ar Facebook’as žudo marketinginius sprendimus? (2/3)

Dabar jau visi žino – Facebook‘as pasikeitė. Prieš kelias savaites apžvelgiau kokia buvo susidariusi situacija verslo puslapių sektoriuje ir kodėl Facebook‘ui reikėjo keistis. Dabar, kai pokyčiai jau įvyko, norisi panagrinėti kitą, dar įdomesnę temą – kas vyksta su marketinginiais sprendimais populiariausiame pasaulio socialiniame tinkle.

Todėl pristatau antrąjį trilogijos tekstą apie tai, kas nutiko su puslapiais ir kodėl jie dabar bus kitokie nei buvo prieš tai?

Apie tai, kokie pakeitimai įvyko ir ką reikia žinoti, kad galėtumėte pritaikyti savo Facebook puslapį naujai sistemai, galite pasiskaityti mano kolegos Aidžio rašinyje.

 

2 dalis: Kaip marketingistai išnaudoja naujas Facebook galimybes?

 

Pirma emocija – išgąstis

Kai tik pasirodė informacija, kad Facebook‘as verslo puslapiams pasikeis, pasauliniai socialinių tinklų marketingo atstovai pradėjo nerimauti, jog jų mylimas ir dievinamas tinklas nusprendė sumažinti reklamos galimybes.

Tačiau netrukus šiam Techcrunch.com rašiniui atsirado daug prieštaravimų ir, kaip dažniausiai nutinka, po pirmosios kritikos bangos, marketingo specialistai pradėjo vieną po kito vardinti Facebook‘o atliktų pokyčių privalumus.

Taigi šio įrašo pagrindinė mintis – pasižiūrėti, kokias marketingines galimybes pasiūlė Facebook’as ir kaip jos yra išnaudojamos.

 

Privalumas nr. 1 – Cover picture

 

Pirmiausiai – „Cover Picture“, kurį mes išvertėme kaip „įvaizdinė nuotrauka“. Tai svarbiausias verslo puslapio akcentas – didžiulių išmatavimų nuotrauka, kurioje marketingo specialistai turi daugybę kūrybinės erdvės, mėginant parodyti savo fanams ir potencialiems gerbėjams didžiausius įmonės ar produkto pranašumus, prisistatyti ir pavergti dėmesį. Kadangi nebeliko galimybės riboti rodomą informaciją (fanams ir ne fanams), įvaizdinė nuotrauka tapo ypatingai svarbi.

Kad „Cover Picture“ būtų kontroliuojami, Facebook‘as įvedė keturis draudimus:
Jokių pardavimų (kainų ir nuolaidų, skatinimų pirkti), jokios kontaktinės informacijos (tam tikslui yra skiltis „Apie“), jokių skatinimų „like‘inti“, „share‘inti“ arba naudotis kitomis Facebook puslapyje esančiomis programomis ir jokio raginimo atlikti kažkokius veiksmus: „papasakok savo draugams“, „parsisiųsk čia“ ir pan.

Todėl išlieka aktualiausias klausimas – ką rodyti Cover Picture‘yje? Svarbiausia – integruoti savo firminį stilių, savo veiklą ir savo socialinį aktyvumą į vieną viską pasakančią nuotrauką. Tai turi būti Jūsų veidas, Jūsų pasididžiavimas, Jūsų išskirtinumas ir Jūsų jėga.

Pasižiūrėjome, kaip naująją funkciją išnaudojo Lietuvos ir užsienio Facebook puslapių lyderiai. Prie kiekvienos nuotraukos rasite komentarą, kad galėtumėte geriau suprasti, kas yra gerai, o kas – nelabai.

 

* * *

 

Neptūnas pagrindinei savo nuotraukai pasirinko sveikinimą su Šv. Velykomis. Galima sakyti, jog pasirinktas pakankamai nestandartinis sprendimas, nes tai tik nuotraukos fragmentas (pilną nuotrauką galima rasti šiek tiek žemiau). Lyderio pozicijas tarp Lietuvos mineralinių vandenų Facebook’e užimantis „Neptūnas“ gana dažnai atnaujina savo „cover picture“ ir tokiu būdu priverčia savo gerbėjus vis užsukti ir pasižiūrėti „ar nėra nieko naujo?“ Be to, tokiu būdu „Neptūnas“ reaguoja į jam svarbius įvykius.

 

Radijo stotis M-1, kuri yra gana aktyvi Facebook’e ir labai agresyviai reklamuoja savo Facebook puslapį per radijo eterį, nusprendė pavasarį pasitikti su specialiai padaryta nuotrauka. Esminė „cover picture“ idėja – žinomiausi radijo laidų vedėjai bei M-1 šūkis „Gyvenkime linksmiau“. Gera idėja, gražiai išpildyta. Be to, Timeline’o formato Facebook’as privers M-1 puslapį šiek tiek susitvarkyti su informacijos srautais, nes paskutiniuoju metu pas juos vyravo absoliutus chaosas. Girdėjome, kad M-1 į savo reklamos pardavimo kategorijas yra įtraukęs ir žinutes ant savo sienos. Sakydami, kad šią informaciją pamatys net 200.000 fanų jie prašo (neoficialiais duomenimis) nuo 800 – 1100 litų už vieną įrašą (Jeigu netyčia susidomėtumėte tokiu pasiūlymu, susisiekite su mumis, paaiškinsime, kodėl šis pasiūlymas nėra labai geras).

 

Dar vienas gana populiarus sprendimas – kiekvieną mėnesį keisti „cover picture“ ir jį pritaikyti prie savo gerbėjų. Radijas ZIP FM pagrindinį savo Facebook puslapio akcentą paskyrė mėnesio fano rinkimams (esame matę ir žaidimus su kalendoriumi bei svarbiausių datų išskyrimu) – į įvaizdinę nuotrauką patenka aktyviausias ir labiausiai išsiskyręs mėnesio gerbėjas. Toks sprendimas skatina gerbėjus aktyvesniam įsitraukimui į puslapio veiklą ir siekiui patekti į pagrindinę puslapio nuotrauką. Toks sprendimas gali būti sėkmingas jaunesnės auditorijos puslapiuose.

 

Pigu.lt Facebook’e išsiskiria ne tik savo pavadinimu, bet ir „cover picture“. Beje, jie buvo vieni pirmųjų Lietuvos puslapių, kurie atsinaujino. Pigu.lt tikslas – prikaustyti dėmesį patraukliomis merginomis, tačiau ar sėkmingai komunikuojama pati esmė – pigi internetinė parduotuvė, kurioje galima rasti visas įmanomas prekes pačiomis patraukliausiomis kainomis – spręskite patys.

 

LNK televizija įvaizdinę nuotrauką išnaudojo reklamuodama vieną iš savo laidų – puikus sprendimas, nes pagrindinėje nuotraukoje matomi pažįstami, su LNK televizija siejami veidai bei Facebook’o taisyklių nepažeidžiantis raginimas žiūrėti laidą. Be to, į nuotrauką pastebimai įsikomponuoja LNK logotipas, kuris specialiai adaptuotas Velykoms.

 

Dar vienas gero „cover picture“ išnaudojimo pavyzdys – „Sportland“ reklaminė kampanija ir jos šūkis – „Koks tavo dydis?“. Įmonės logotipas patraukliai integruotas į pagrindinę nuotrauką. Komunikuojama jaunesnei auditorijai, kuriai toks klausimas ir pateikimo būdas turėtų būti suprantami ir priimtini. Beje, tai turbūt pirmoji Lietuvos Facebook kampanija, kuri turėjo specialų teasing’ą (reklaminės kampanijos pradžia, kai dar nebuvo aišku, kas vyksta, bet pamažu vyko pirmieji reklamavimo veiksmai) – jo metu buvo nuolat keičiamas ir „cover picture“, kuriame batų raištelis kiekvieną dieną vis ilgėjo ir galiausiai kampanijos starto dieną buvo parodytas pilnas maketas su viso ilgio raišteliu.

 

Bitė Lietuva į Facebook’ą atkeliavo labai neseniai, tačiau iškart pritaikė savo bendrą reklamos stilių ir komunikacijos toną. Kol kas sunku įvertinti veiksmų Facebook’e efektyvumą, nes neaišku kaip ir apie ką kalbės Bitės Facebook’as. Šiuo metu Bitė bendrauja labai vangiai, retai ir labiau naudoja Facebook’o kanalą savo reklamai. Tačiau tikėkimės, kad vėliau situacija pasikeis. Vaizdiškai pirmas žingsnis žengtas tvirtai, belieka susitvarkyti komunikaciją.

 

Bendra reklaminė kampanija gerai atsispindi ir Ežio Facebook puslapyje. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad Ežys yra vienas iš nedaugelio Lietuvos Facebook puslapių, kuris pasistengė pilnai integruoti savo profilio nuotrauką (logotipą). Matome, kad įvaizdinė nuotrauka kartu su logotipu sudaro vientisą piešinuką – du pirštus, laikančius Ežio kortelę. Kai logotipas naudojamas be „cover picture“, vaizdas nesusigadina. Beje, dar vienas pastebėjimas – „cover picture“ reikia stengtis naudoti kuo mažiau teksto, nes, kaip rodo ir šis pavyzdys, Facebook’as jį šiek tiek išblukina ir tekstas atrodo gana pigiai.

 

* * *

 

Kadangi norisi pakalbėti ne tik apie gerus sprendimus, bet ir paliesti prastesnius variantus, išrinkome tris pakankamai didelius Lietuvos Facebook verslo puslapius ir pasižiūrėjome, kas juose yra negerai.

 

Lrytas.lt pagrindinėje nuotraukoje komunikuoja konkursą, kuriame skatina tapti puslapio gerbėju ir žada už tai padovanoti iPad’ą. Šalia yra ir dar vienas skatinamasis „Like“ mygtukas (visa tai, ką draudžia Facebook’as). Ši nuotrauka nesuteikia jokios informacijos, neišnaudojama galimybė prisistatyti ir sudominti, o žaidimo taisyklės bei iPad’o dovanojimo procedūra niekur nepaaiškinta.

 

Radijo stotis Power Hit Radio Lithuania reklamuoja TV3 televizijos laidą „Šok ir lieknėk“. Suprantama, kad „Power Hit Radio“ ir TV3 tai viena žiniasklaidos grupė, tačiau jeigu esu radijo gerbėjas ir atėjęs į savo mėgiamą puslapį pamatau visiškai neaiškius žmones ir televizijos reklamą, jaučiuosi mažų mažiausiai keistai. Be to, visiškai neišnaudotos galimybės pristatyti save. Galima tik pafantazuoti, kaip atrodytų, jeigu „Arvi kalakutai“ savo profilyje įdėtų „cover picture“ su „Arvi fertis“ įmone (krovinių ekspedijavimas geležinkeliu), o „Radijo centro“ įvaizdinė nuotrauka reklamuotų savo „valdytoją“ trąšų gamintoją „Achemą“.

 

Dar vienas labai keistai nustebinęs puslapis – „Apple Lietuva„, kurio logotipas skelbia „Authorised Distributor“ ir turi 24,5 tūkstančio gerbėjų. Šis puslapis ne tik nesusitvarkė savo puslapio, bet skelbia žinią, jog jis persikėlė į kitą Facebook puslapį. Tuomet kam reikalingas šis? Arba naudoji jį ir stengies išspausti maksimalią naudą, arba uždarai puslapį, kad niekas jo nematytų. Jeigu taip pasielgtų Microsoft ar Android puslapiai dar nebūtų taip baisu, bet kai taip pasielgia „Apple“…

 

* * *

 

Kad galėtume bent šiek tiek palyginti lietuviškus puslapius su pasaulinėmis tendencijomis, pasirinkome kelis pripažintus Facebook’o puslapių lyderius, į kuriuos lygiuojasi marketingo specialistai. Šie puslapiai apie numatomus Facebook atnaujinimus žinojo iš anksto, todėl turėjo pakankamai laiko jiems pasirengti.

 

Fanta puslapis buvo bene pirmasis, kuris pasiūlė pilną logotipo ir „cover picture“ integraciją. Jeigu išimtume logotipą, paveiksliukas prarastų prasmę, o jeigu logotipas naudojamas atskirai – vaizdo jis negadina. Fanta puslapis perteikia bendrą prekės ženklo komunikacijos toną bei firminį stilių.

 

Old Spice išlaiko savo reklaminę koncepciją ir kuria agresyvų, išsiskiriantį ir gerai pastebimą Facebook profilį. Old Spice logotipo vietoje naudojamas vienas iš reklamų „The Man Your Man Could Smell Like“ herojų. Tai vienas originaliausių logotipo panaudojimo būtų. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad įvaizdinė nuotrauka taip pat derinasi su „logotipu“.

 

Dar vienas Facebook gigantas – Subway. Vargu, ar šis „cover picture“ reikalauja kokio nors papildomo komentaro. Tiesiog geras, teisingas, malonus išpildymas.

Dar kelis gražius „cover picture“ išpildymus galite pamatyti paspaudę čia.

 

Privalumas nr. 2 – Profilio nuotrauka

 

Facebook‘as profilio nuotraukai priskyrė standartinį, statinį ir nesikeičiantį dydį. Vieta, kurioje dažniausiai matysime įmonės logotipą, visada bus kvadrato formos ir automatiškai mažės priklausomai nuo to, kaip jį naudosite. Sprendimas patogus tuo, kad profilio nuotrauka privalės būti tvarkinga, visi turės vienodas galimybes ją tvarkyti ir, be viso to, atsirado galimybė išcentruoti vaizdą.

 

Privalumas nr. 3 – Žinutės

 

Tikriausiai pastebėjote, kad Facebook‘as pagaliau leido siųsti žinutes verslo puslapiams. Tai reiškia, kad kiekvienas Jūsų gerbėjas gali atsiųsti užklausimą, o Jūs galėsite jam atsakyti neišeinant iš savo puslapio.

 

Privalumas nr. 4 – įmonės istorija

 

Naujasis Facebook‘o principas – Timeline – suteikia galimybę nupasakoti visą įmonės istoriją, pateikiant pačius įdomiausius įmonės istorijos momentus bei parodant istorines nuotraukas. Yra daugybė gerų pavyzdžių, kurie išnaudojo šią funkciją.

 

"Lietuvos krepšinis" išnaudojo funkciją pateikdamas ryškiausius Lietuvos krepšinio istorijos fragmentus

 

Privalumas nr. 5 – pakitęs meniu

 

Ankstesnis meniu, kurį pastebėdavome kairėje pusėje po profilio nuotrauka buvo gana netvarkingas, o kai jame atsirasdavo daugiau punktų, jis automatiškai slėpdavo tą informaciją, kurią pats panorėdavo.

Dabar Facebook‘e startuoja naujasis meniu, kurio pagalba galima pasirinkti 4 svarbiausius skirtukus ir juos transliuoti prioritetine tvarka. Iš viso galima pridėti iki 12 skirtukų. Kokią informaciją talpinsite programose ir kaip jos veiks – kiekvieno marketingisto fantazijos reikalas.

Dar vienas gana aktualus klausimas, kurį užduoda Facebook’e dirbantys marketingistai – kaip priversti žmones paspausti aplikaciją, kuri nepatenka tarp keturių pačių populiariausių pozicijų. Tačiau čia ir slypi pats marketingo grožis – rasti būdų, kaip sudominti savo gerbėjus.

 

Privalumas nr. 6 – pasikeitęs „įėjimo tinklalapis“

 

Buvome įpratę, kad įėjus į šiek tiek labiau prižiūrimą Facebook verslo puslapį, pirmiausiai atsidarydavo landing page‘as (įėjimo tinklalapis), kuris versdavo mus tapti puslapio gerbėjais (sakydamas, kad kol netapsite gerbėju, tol nematysite didžiosios dalies informacijos). Dabar galimybės ateiti į puslapį ir matyti kokią nors užsklandą nebeliko, tačiau tai nereiškia, kad negalima kurti skirtukų ir juos sėkmingai panaudoti.

Mes savo klientams siūlome landing page‘us naudoti kaip puslapį, į kurį veda reklamos bei kaip puslapį, kuriame galima pristatyti visą savo Facebook veiklą. Šie puslapiai ypatingai tinka aplikacijoms, konkursams, žaidimams, akcijų reklamoms, registracijos formoms ir t.t. ir pan.

 

JAU GREITAI – 3 dalis: Kokia kryptimi juda Facebook‘o verslo puslapiai ir kokia situacija turėtų būti ateityje?


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Ar Facebook’as žudo marketinginius sprendimus? (2/3)”

  1. […] Jau apie tai kalbėjome, bet verta pasikartoti. Turite didžiulį banerį savo fb puslapio viršuje. Ir kam jį panaudojate? Dar kartą parodyti savo logotipą, kaip alfa.lt ar VARLĖ ? […]

  2. […] sprendimus” dalyje analizavau, kaip sekasi lietuviškiems Facebook puslapiams komunikuoti. Antroje dalyje kalbėjau apie tai, kaip marketingo ir komunikacijos specialistai išnaudoja atsinaujinusį […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/ar-facebookas-zudo-marketinginus-sprendimus-23