Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Ar ne laikas pasižiūrėti į savo Facebook puslapio statistiką?

Pradžiai – trumpa įžanga. Neturintys laiko – keletą pastraipų galit praskipinti:

Taip, taip. Aš ir vėl apie Facebook puslapio statistiką. Insights. „Kaip galit save vadinti ekspertais, jei kalbate apie tokius akivaizdžius dalykus!?“ pradės purkštauti tūlas heiteris. Ir nevadinu savęs taip. Kiti vadina. Ir vadina būtent dėl to, kad kalbu ne norėdamas pasirodyti, kiek daug informacijos žinau apie būsimus reklamos formatus arba techninius sprendimus, kurių paprastas marketingistas panaudoti šiandien neturės jokių galimybių.

Kalbu apie tai, kur matau spragas. Ir jei 73% Lietuvos marketingistų paklausti, koks jų Facebook strategijos sėkmės KPI, atsako „fanų skaičius“, vadinasi, turiu kalbėti apie tai ir keisti jų požiūrį.

Galima iki užkimimo aiškinti hipsteriškais falcetukais, kad tai „so last week“, bet realybė kiek kitokia. Tai, kad papasakosiu apie naujausias produktų xml’o sukėlimo galimybes ir dinaminį retargetingą, custom audience’us iš video views’ų ir Facebook Marketing API panaudojimą real-time bidding’ui bus labai naudinga keliems procentams vartotojų, kuriems tą informaciją jau turbūt esu papasakojęs tête-à-tête.

Absoliučiai daugumai dar reikia daug paprastesnių, į basic’us orientuotų ir lengvai įgyvendinamų patarimų. Net ir tie, kurie laiko save šiek tiek prakutusiais, dažnai turi spragų netikėčiausiose vietose. Taigi, spoko – paskaitykit prieš purkštaudami, o jei „aš viską jau žinau“, tai paplokit sau per petį ir toliau sekit naujienas. Nepakenks 😉 Blogiausia, kas gali atsitikti – pasijusit šiek tiek geriau, nes jūs „šitą tai jau seniai žinojot“.

Nu va. Galiu ir įkvėpti dabar. Grįžtam prie temos.

Rimtai – gal vertėtų žvilgterėti?

Kiek kartų per savaitę kuriate naujus įrašus? Kai turit kažką svarbaus – akciją, nuolaidą, atidarymą ar pan. – būtinai papostinat apie tai Facebook’e, teisingai? O papostinę ar pasižiūrit, kaip tam įrašui sekėsi?

Rašau apie tai, nes vis dar labai dažnai susiduriu ne tik su prekės ženklais, norinčiais „nu, kokių penkių tūkstančių fanų gal?“, bet ir su tokiais žmonėmis, kurie, turėdami tam tikrą kiekį prekės ženklo gerbėjų Facebook’e, kasdien transliuoja po įrašą ir nesuka sau galvos dėl to, kas vyksta po to.

Restoranai tvarkingai kas rytą įdeda dienos pietus, parduotuvės – naujausias akcijas, reklamos agentūros – paskutinius savo darbus, ir ramiai laukia kitos dienos. Kai labai pasigenda patiktukų ir šieriukų po įrašais, paskelbia konkursėlį, kuris ten susirenka po kelis šimtus patiktukų ir šieriukų. Ir toliau sau postina.

Vis dar valdo tas pats naujienlaiškinis mentalitetas blogąja prasme – kai susirenkama kontaktų ir tada jie spaminami be atvangos. Tik Facebook’as savo vartotojais rūpinasi dar geriau nei Gmail’as, ir jei tokio puslapio administratorius pasižiūri į savo įrašų pasiekiamumą, pamato, kad geriausiu atveju iš kelių ar keliolikos tūkstančių fanų jis pasiekia porą šimtų. Visi kiti jau seniai pamiršo, kad jis egzistuoja.

Kad būtų paprasčiau, pateiksiu kelis pavyzdžius. Turėkite galvoje, kad šis puslapis turi apie 14.000 gerbėjų. Čia – kelių paskutinių jo įrašų pasiekiamumo ir įsitraukimo rodikliai:

Šio prekės ženklo vadybininkai investuoja į kuriamą socialinių tinklų turinį – skiria laiko strategijai, galvoja, apie ką komunikuoti, nes „reikia bent vieno įrašo kasdien“, samdo freelance’rį dizainerį, kuris bent minimaliai apdirba stock’ines nuotraukas arba paruošia spec. vizualą paskutinei akcijai ir t.t. Taigi, išlaidų socialinių tinklų komunikacijai prekės ženklas turi.

Kas dar blogiau – šis prekės ženklas gan nemažai investuoja į Facebook reklamas. Tik ne tokias, kurios padėtų jo įrašams pasiekti daugiau žmonių. Ne, šis prekės ženklas perka „Page Like“ reklamas ir desperatiškai augina savo gerbėjų skaičių. Toliau. Nes jo konkurentai turi daugiau.

Dabar pagalvokim apie analogišką situaciją su kita media priemone. Jei žinotumėte, kad jūsų reklama pasieks 500-800 žmonių, ar daug investuotumėte į jos kūrimą? Kas būtų svarbiau – ar daug žinučių, pasiekiančių po kelis šimtus žmonių, kurių pasirinkti jūs negalite, ar viena žinutė, kurią perskaitys visa jūsų tikslinė auditorija? Kokią reikšmę teiktumėte žurnalui, skelbiančiam, kad jo tiražas – 14.000 egzempliorių, jei žinotumėt, kad jį vis tiek geriausiu atveju skaitys tik keli šimtai žmonių, o likę numeriai keliaus į spaustuvės konteinerį? Ir kiek jums galvos skausmo keltų faktas, kad jūsų konkurentas reklamuojasi žurnale, turinčiame 50.000 tiražą ir 600 skaitytojų? Ar tikrai veržtumėtės „ten irgi būti“?

Organinis pasiekiamumas Facebook’e dramatiškai krenta. Vieniems prekės ženklams greičiau, kitiems – lėčiau, o greičiausiai jo netenka tie prekės ženklai, kurių įrašai sulaukia mažo vartotojų dėmesio. Kuo mažiau dėmesio, tuo mažesnis pasiekiamumas. Kuo mažesnis pasiekiamumas, tuo mažiau dėmesio. Matot užburtą ratą? O žinot, ką reikia daryti?

Investuoti protingai.

Užtenka mėtyti pinigus. Pamirškit Facebook puslapio gerbėjų skaičių. Pamirškit patiktukus ir šieriukus po jūsų įrašais – taip, jie labai gerai, bet tik tuomet, kai žmonėms iš tiesų patinka jūsų turinys ir jie juo nori dalintis, o ne tada, kai jie robotiškai spaudinėja mygtukus penkiasdešimtą kartą per dieną nes nori laimėti jūsų ar dar šimto kitų tokių pačių kaip jūs prizus. Jeigu nenorit pernelyg gilintis į Facebook puslapio statistikos subtilybes, atsiminkit tris rodiklius:

1) Jūsų tikslinė auditorija. Jūsų. Tikslinė. Auditorija. Išsiaiškinkit, kas jie tokie. Išsiaiškinkit, ką jie mėgsta, kur gyvena. Jei negalit to padaryti labai tiksliai, pradėkit nuo siauriausios įmanomos auditorijos (tai gali būti ir „moterys nuo 20 iki 60“ – viskas gerai, pradėti nuo kažko reikia) ir tuomet analizuokite ją toliau – stebėkite, kokie vartotojai jūsų Facebook puslapyje aktyviausi ir ieškokite bendrų vardiklių. Tuomet siaurinkite, skaidykite į segmentus ir galvokite, kas tiems segmentams įdomiau.

2) Jūsų pasiekta auditorija. Skaičius žmonių, kuriuos pasiekėte su savo įrašu, turi būti kuo panašesnis į jūsų tikslinės auditorijos (1) dydį. Ir, kas dar svarbiau – tai turi būti tie patys žmonės. Negalite sakyti, kad jūsų targetas – 18-25 metų merginos, ir po to džiaugtis pasiekę 100.000 Facebook’e esančių 13-17 metų mergaičių.

Ne, jūs turite pasiekti būtent tuos žmones, kurių jums reikia, ne bele ką. Tam, kad pasiekti šio tikslo, jūs privalėsite naudoti Facebook reklamą ir Post Targeting’ą. Post Targetingas (apie kurį rašėm jau prieš 3 metus!!!) jums padės organiškai pasiekti tik tuos puslapio fanus, kurie jums svarbūs, o reklama – tai padaryti daug didesniu mąsteliu.

3) Pasiektų vartotojų įsitraukimas. Svarbiausia dalis ir aiškiausias rodiklis, parodysiantis, ar jūs pjaunat pro šoną, ar vilties dar yra. Prie kiekvieno įrašo statistinių rodiklių matote bendrą paspaudimų skaičių ir jų išskirstymą pagal rūšį:

Jūsų tikslas – kuo didesnė tikslinė auditorija, kuo didesnis pasiektų vartotojų iš šios auditorijos skaičius, ir kuo didesnis pasiektų vartotojų įsitraukimas. Viskas.

Kol šie ratai ir jų artėjimas vienas prie kito nebus svarbiausi rodikliai, į kuriuos jūs kreipsite dėmesį, tol jūs darysite feisbuką neteisingai. Taip, yra daugybė kitų rodiklių, daugybė aspektų, kuriuos reikia suprasti ir įvaldyti. Įrašų dizainas, turinys, strateginis komunikacijos planas, statistikos stebėjimas ir plano koregavimas pagal statistikos rodiklius – visi jie vienodai svarbūs. Tačiau visi jie bus beverčiai, jei neįsisąmoninsit šių trijų punktų svarbos ir nepamąstysit apie tai, ar jūsų įrašai skamba tyruose.

Iki pasimatymo kituose įrašuose. Nepažadu, kad jie bus aktualūs visiems, ir iš anksto labai sveikinu tuos, kurie jau žino, ką, kada ir kaip daryti. Bet kol Lietuvos Facebook’e matysime kreivoką komunikaciją ir prekės ženklus, kurie (geriausiu atveju) dalį jai skirimų pinigų iššvaisto – tol stengsimės jiems padėti.

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

2 responses to “Ar ne laikas pasižiūrėti į savo Facebook puslapio statistiką?”

  1. Martynas sako:

    Sveiki,

    ką daryti jei yra kelios, visiškai skirtingos tikslinės auditorijos orientuotos į skirtingus įmonės aspektus?

    Sąlyginai tai turėtų maišytis ar ne? 🙂

  2. Tokiais atvejais reklamas, žinoma, reikėtų planuoti atitinkamai tik toms auditorijoms, o puslapio įrašus, kad ir organinis pasiekiamumas nenukentėtų, galima būtų naudoti įrašų „targetingą“: http://www.socialusmarketingas.lt/nauja-facebook-funkcija-irasu-targetingas/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/ar-ne-laikas-pasiziureti-i-savo-facebook-puslapio-statistika