Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Ar tikrai jūsų reklama (Google, FB, Instagram…) neefektyvi?

Dar vienas pasipiktinimas. Šįkart tai – rezultatas kelių pokalbių apie reklamos efektyvumą. Efektyvumą, kuris užsakomas pas tuos, kurie rūpinasi vartotojo keliu iki užsakovo durų, ir negali pakeisti, ką jis ras jas atidaręs. Efektyvumą, kuris, nepaisant šių aplinkybių, matuojamas TIK pagal tai, ką vartotojas tas „duris“ atidaręs nuveikė – pirko, domėjosi, leido laiką, žaidė žaidimus ir t.t.

Todėl jaučiu norą pasikartoti apie tai, kas, atrodo, turėtų būti higiena.

Akivaizdu, bet, deja, vis dar labai aktualu:

Prieš leisdami pirmą eurą Google AdWords, Faecbook reklamai, retargetingui GDN’e ar YouTube preroll’ams – pagalvokite, ar pas jus viskas tvarkoj bent jau šiuose mano paviršutiniškai paminėtuose punktuose:

a) www svetainė. Ok, jei jos neturit ir visa informacija – jūsų Facebook’e, Linkedin’e ar Google saugyklose. Bet. Jeigu jau nusprendėt susikurti svetainę, o dar labiau – jei norite ten vesti žmones, vykdote įvaizdines reklamines kampanijas – susitvarkykit informaciją, atnaujinkit vaizdą ir pasirūpinkit, kad apsilankęs ten žmogus gautų naudos. Jei parduodate produktus ar paslaugas – pabandykite juos nusipirkti patys, patikrinkite, ar visi žingsniai logiški ir niekur nėra kvailų, neapgalvotų klaidų, kurios vartotojus erzins. Apie tai galima būtų (ir reikėtų) kalbėti labai daug. Deja, daugelis ne tik nekalbate, neklausote, bet ir siunčiate savo klientus į žiauriai nepatogias, anti-intuityvias svetaines, kurios tiesiog prašo, kad jie iš ten bėgtų. O po to pykstate, kad „reklama neveikia“…

b) mobili tos svetainės versija!!! Labai neseniai teko paieškoti informacijos apie nekilnojamo turto projektus Vilniuje. Iš pradžių bandžiau tai daryti mobiliojo telefono naršyklėje, bet po pirmų trijų įvaizdinių, gražių ir puikiai nupieštų svetainių, kuriose negalėjau visiškai nieko padaryti – nei žmoniškai pasižiūrėti siūlomų butų sąrašus, nei jų kainas, nei, galų gale, palikti savo informaciją vadybininkui, teko pasiduoti. Jeigu jums nesvarbu mobilūs vartotojai, jeigu galvojate, kad žmonės gali sau leisti prabangą browsinti po jūsų projektus tik sėdėdami prie kompiuterio (kas yra visiškai nesąmonė – ypač pirminėse stadijose, kai nieko labai konkretaus neieškoma, tik domimasi rinka – bet tarkim), tai bent jau nerodykite man savo gražiųjų reklamų mobiliajame įrenginyje! Dabar ir Facebook’e, ir internetiniuose Lietuvos ir užsienio puslapiuose vis matau jūsų banerius. Dar baisiau – jei jį kartą paspaudžiau, kažkodėl mane retarget’inat ir sekiojat po visą mobilų internetą. Koks tikslas, jei jūsų mobili svetainė beviltiška?

c) aptarnavimo kokybė – greitis, mandagumas, kompetencija. Kas iš to, kad transliuojat po įrašą per dieną, jei į žinutes atsakote per savaitę? Emailai, FB, LinkedIn, Instagram žinutės – visa tai turi būti tokia pati higiena, kaip ir telefono ragelio kėlimas (na, jei klientams nekeliat ir ragelio, tuomet sveikinu – jūsų prekės tikrai nerealios, jei jie vis tiek sugeba jų norėti). Apsibrėžti, per kiek laiko atsakote į kiekvieną žinutę, apie tai informuoti (arba pranešimu savo puslapyje, arba auto-reply žinute kiekvienam parašiusiam) privalote jau šiandien. Ir, žinoma, kitame laido gale klientas neturėtų susitikti su „džiaukis, kad išvis pristatėm“ veikėjais. Nesvarbu, ar jums šiandien gera diena, ar susipykot su antra puse – klientai to neturėtų pajusti.

d) jūsų paslaugos ir produktai. Super akivaizdu. Jeigu užsisakėt konteinerį kiniškų bezdėlūškių, jas įbrukot ir stebitės, kodėl retargetingas pirkėjams neveikia – niekas negrįžta ir neperka vėl – deja, tai greičiausiai ne reklamos kanalo ar vizualo problema. Lygiai kaip negaliu (arba nenoriu) suprasti kavinių, kurios investuoja didelius pinigus į vizualinius atnaujinimus, interjero pertvarkymus ir super patiekalų fotosesijas, tačiau užsisakius atneša tau tą patį marmalą iš nuolaidinio indelio, kaip ir prieš 10 metų, ir piktinasi, kad „tiek investavom, o klientų nėra. Turbūt krizė“, taip pat nesuprantu, kaip, pardavinėjant prastos kokybės prekes ir paslaugas internetu, už blogas konversijas ar pakartotinių pirkimų nebuvimą vis dar kaltiname „prastą reklamos tekstą“ arba, dar geriau, visą YouTube’ą, Instagramą ar Facebook’ą.

O po to, kai būsite tikri, kad žmogus, atėjęs į jūsų svetainę, tikrai ras, ko ieško, beieškodamas nepuls į depresiją, užsimanęs nusipirkti nebus „pasiųstas“ blogos nuotaikos KAC darbuotojo, o gavęs prekę nenorės visam pasauliui šaukti, kokie jūs apgavikai – va tada reikėtų susirūpinti, ar reklama, kuri tik atveda žmogų iki jūsų durų, tikrai efektyvi.

Sėkmės matuojant efektyvumą 🙂 Ir aišku, nepamirškit sekti Socialaus marketingo Facebook’o, Instagram’oLinkedIn’o ir, jeigu patinku, mano asmeninio profilio – taip nepraleisit nei vieno mūsų įrašo.

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/ar-tikrai-jusu-reklama-google-fb-instagram-neefektyvi