Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
9 prognozės apie socialinių tinklų marketingą Lietuvoje 2015-ais metais

Emarketer.com pranešė, kad maždaug 9 iš 10 JAV marketingo specialistų naudoja socialinių tinklų marketingą, todėl pats laikas pažvelgti, kokių pokyčių galime tikėtis Naujaisiais metais.

„Socialus marketingas“ pristato savo mintis, kokie turėtų būti socialinių tinklų marketingo trendai Lietuvoje 2015-ais metais. Apie kiekvieną jų dar daug ir išsamiai kalbėsime ateityje, o dabar – trumpa apžvalga:

1. Nesustabdoma “išmanizacija”

Planuojama, kad artimiausiu metu išmaniųjų įrenginių bus daugiau nei stacionarių bei nešiojamųjų kompiuterių. Tai reiškia, kad “antrasis ekranas” pamažu virsta “pirmuoju”. Todėl išmaniųjų įrenginių savininkai netrukus taps vienu svarbiausių socialinių tinklų marketingo targetų.
Neveltui Facebook’as jau seniai leidžia targetinti reklamas išmaniųjų įrenginių vartotojams, net leisdamas pasirinkti, ar rodyti tiems, kurie yra iOS, ar Android vartotojai, ar tiems, kurie šiuo metu naudojasi Wifi.

2. Pagrindinis tikslas – rezultatas

Jeigu anksčiau tikslai ir rezultatai buvo matuojami intuityviai, “like” paspaudimais ar dar kokiais nors keistais ir beverčiais duomenimis, kuo toliau, tuo labiau prekės ženklai norės realių skaičių, t.y. kaip pamatuoti realų socialinių tinklų efektyvumą.

3. Video įtaka

Jau net televizijų atstovai kalba apie tai, kad mes stebime didžiulius pokyčius jų rinkoje. Video kova įsibėgėja, joje dalyvauja ne tik televizijos, internetinės televizijos bei Youtube, bet ir Facebook’as, kuriame paskelbti video įrašai generuoja geriausią organinį pasiekiamumą, lyginant su kitomis komunikacijos formomis.
Be to, Facebook’as automatiškai groja video ir labai skatina video reklamą.

4. Reklamos

Organinis pasiekiamumas socialiniame tinkle Facebook artėja prie nulio. Šiuo metu pasaulinis organinio pasiekiamumo vidurkis yra maždaug 6%, jį didinti galima ir būtina, tačiau, kaip sako amerikiečiai, “nemokamų pietų metas baigėsi”. Jeigu nori, kad tavo įrašus pamatytų tikslinė auditorija, jeigu nori realių rezultatų – būk pasirengęs pirkti reklamą.
Šiuo metu Facebook’e yra galybė skirtingų reklamos formų. Visos jos yra tobulinamos, ieškoma naujų, efektyvesnių ir kokybiškesnių reklamos galimybių, todėl kiekvienas gali rasti tai, ko jam reikia.

5. Duomenų analizė

Vis daugiau ir daugiau dėmesio yra skiriama statistiniams rodikliams, jų analizei bei interpretacijoms. Netgi sakoma, kad šių laikų marketingo specialistas privalo “draugauti” su skaičiais. Faktas paprastas – tie, kas neskiria dėmesio analizei, niekada nepasieks fantastiškų rezultatų. Šaudymo į dangų ir tikėjimosi, kad „gal pasiseks“ era artėja prie pabaigos.

6. Kiti socialiniai tinklai?

Kaip visi puikiai žinome, Lietuvoje tokio socialinio tinklo kaip “Twitter” beveik nėra. Silpna situacija yra ir su Google+ bei Pinterest’u. Swarm’as irgi labai pasyvus, o apie kitus socialinius tinklus net nėra ką kalbėti. Vis dėlto daug vilčių teikia Instagram’as. Žadama, kad artimiausiu metu turėtų atsirasti reklamos galimybės ir tuomet šis socialinis tinklas prekės ženklams bus dar patrauklesnis.

7. Komunikacija: reikia tikslaus plano

Viename straipsnyje radau įdomią mintį, kad jeigu plano neturi surašęs, vadinasi, plano nėra. Iš tiesų, reikalingas labai tikslus, aiškus ir konkretus planas – ką ir kada darome, kad pasiektume rezultatą. Jeigu plano nėra – mes nežinome nei ką, nei kada, nei kodėl darome, kitaip sakant, taškome laiką ir pinigus.

8. Žinių trūkumo kompensavimas

Manau, kad maždaug vieną kartą per savaitę Facebook’as pateikia kokį nors prasmingesnį pasikeitimą ir turbūt kiekvieną dieną atlieka nedidelių korekcijų. Todėl sekti įvykius ir neatsilikti nuo pokyčių yra super sudėtinga. Norint žinoti, kas įvyko naujo, reikia arba visą laiką sekti naujienas, arba periodiškai mokytis (žiūrėti webinarus, lankytis mokymuose ir t.t.).

9. Nebijokite agentūrų

Prieš kelerius metus vienas populiariausių darbo pasiūlymų pasaulyje buvo “social media manager”. Lietuvoje – socialinių tinklų marketingu dažniausiai rūpinasi marketingo arba komunikacijos skyrius (kartais sekretorės arba administratorės). Tačiau pastaruoju metu tendencija tokia, kad įmonės vis dažniau dirba su socialinių tinklų marketingo agentūromis, kurios padeda efektyviau išnaudoti visas galimybes, kuriose yra pakankamai žmonių, atsakingų už naujausių trendų stebėjimą, nuolatinę komunikaciją, dizainą, reklamų kūrimą, analizę ir, kas svarbiausia, realius rezultatus.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

11 responses to “9 prognozės apie socialinių tinklų marketingą Lietuvoje 2015-ais metais”

  1. Arnoldas sako:

    Informatyvus straipsnelis.

  2. jb sako:

    Instagram’as tikrai įsibėgėja, buvo netikėta, bet rezultatai yra, ir palyginus kainą/matomumą, daug daug lenkia Facebook.
    Šiaip tikrai naudingas straipsnis, įžvalgų apie vietinę situaciją taip mažai, o užsienio šaltinių info ne visada pritaikoma čia. Tai prašom tęsti 🙂

  3. Antanas sako:

    Nuostabiai sudėliotas content marketing straipsnis. Skaitosi lengvai, gražus vizualas, informatyvu, niekas nebrukama, ir net pateisinama reklama 9 ir 10 punktuose, nes ji tampa tampa tokia naturali, kad net lauki, kada apie tai bus parašyta.

    Šaunus įrašas Arijau!

    • Antanai, džiaugiuosi, kad patiko. Teoriškai, kiekvienas įrašas ar kiekvienas veiksmas yra tam tikra prasme reklama, tačiau sąžininga yra kalbėti apie tai, apie ką mąstai ir ką įsivaizduoji esant teisinga pozicija.

  4. Arnas sako:

    Emarketer.com pranešė, kad maždaug 9 iš 10 JAV marketingo specialistų naudoja socialinių tinklų marketingą, todėl pats laikas pažvelgti, kokių pokyčių galime tikėtis Naujaisiais metais.
    Jei naudotų 8 iš 10, tuomet pažvelgti nereikėtų? Oj įžanga..

    • Arnai, būtent tą ir norėjau pasakyti, kad jeigu naudotų 8 iš 10, šio blogo įrašo tikriausiai nebūtų. Labai dėkoju už tai, kad atkreipėt dėmesį į pačią svarbiausią šio įrašo vietą.

  5. Aurimas sako:

    Negaliu kalbėt už kitus – bet organinio pasiekiamumo kritimo tokio didelio nepastebėjau. Yra profilių kur jis buna ir 30 ir net 70 ir didesnis. Tik pastebėjau, kad tai dažniausiai tie profiliai, kuriems nebuvo naudojamos didelės reklamos lėšos, o nariai susirinko savaime ir susidomėjamas tuo kas skelbiama išlieka.

    • Na, todėl ir sakome, kad globalus pasaulinis vidurkis yra maždaug 6%. Pas kažką didesnis, pas kažką mažesnis. Nemažai priklauso nuo puslapio dydžio, fanų ir daugelio kitų niuansų. Tačiau net jeigu turite 1000 pasekėjų ir išleidę įrašą pasiekiate 300 žmonių, nesu tikras, ar bendrai paėmus tai yra labai geras rezultatas.

      • Aurimas sako:

        Va dėl dydžio neparašiau nes ir pats stebėjau tokia tendensiją – 1000 narių turint daug paprasčiau pasiekti 30 proc. nei turint 17 000 – tada gal but 6 proc. darosi panašu į teisybę.

        Tiesiog tas 6 proc. pasirodė labai keistas – nes, patirtim pagristas skaičius kol kas – 15 proc. ir gerokai daugiau.

        Aišku, kad neaišku kaip bus 2015 🙂 Kaip keisis įrašų vertinimas ir t.t.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/arteja-2015-ieji-9-prognozes-apie-socialiniu-tinklu-marketinga