Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Facebook ir jūsų prekinis ženklas. Puslapis ar grupė?

PAPILDYMAS 2010 07 07: Facebook marketingas puslapiuose / grupėse: labai išsamus straipsnelis anglų kalba, minintis kelis papildomus Facebook puslapių privalumus.

Apie tai, kuo Facebook puslapis skiriasi nuo įprastinio Facebook „profilio“, jau rašiau. Kaip ir rašiau apie tai, kodėl prekės ženklui bandyti reklamuotis Facebook‘e, kuriant sau vartotojo profilį – (kaip, pavyzdžiui, štai čia) – tiesiog nesąmonė. Tačiau paskutiniu metu sulaukiu itin daug klausimų, kuo Facebook puslapis skiriasi nuo grupės ir ką geriau rinktis vienu ar kitu atveju. Todėl nusprendžiau pabandyti visus esminius skirtumus surašyti aiškiai ir suprantamai, kad ateityje nebereikėtų kartotis:)

Taigi, pirmiausia – trumpai apie kiekvieną iš jų.

Facebook puslapiai.

Apie šią paslaugą jau ne kartą šnekėjau, todėl pasistengsiu nesikartoti. Facebook puslapis – tai prekės ženklo „atstovybė“ Facebooke. Jis labai panašus į įprastinį vartotojo profilį, tačiau turi kelias papildomas funkcijas, kurios labai praverčia siekiant „susidraugauti“ su kuo didesniu skaičiumi vartotojų. Svarbiausios:

„Gerbėjų“ duomenys. Puslapio administratorius gali matyti, kiek ir kokio amžiaus bei lyties vartotojų yra prisijungę, kurioje šalyje, mieste jų gyvena daugiausia ir kokia kalba jie kalba. Taip pat galima stebėti, kada vartotojų aktyvumas puslapyje (komentarai ir pan.) buvo didesnis ar mažesnis ir pagal tai koreguoti skelbiamos informacijos pobūdį.

FBML. Facebook Markup Language. Daug neišsiplėsiu pasakoti apie šią programavimo kalbą. Esmė – jos pagalba galima puslapį padaryti žymiai patrauklesnį ir tikrai išskirtinį. Keli pavyzdžiai: GAP, Adidas, Dell, Meganet. Yra netgi įmonių, kurios palaipsniui atsisako tradicinių puslapių ir perkelia savo „vizitinę kortelę“ dar arčiau vartotojo – į Facebook, tačiau lietuviams apie tai galvoti dar tikrai per anksti – net ir labiausiai į jaunimą orientuotas prekinis ženklas dar negali tikėtis, kad visi jo esami ir potencialūs klientai „yra Facebooke“.

Galimybė reklamuotis. Facebook puslapį  galima reklamuoti – pirkti reklamas, rodomas dešinėje portalo pusėje. Jose Facebook‘as iškart prideda „call to action“ – kvietimą tapti jūsų puslapio gerbėjais net nepaspaudus pačios reklamos:

Facebook grupės.

Facebook grupės – šiek tiek skirtingas nei Facebook puslapiai produktas. Esminis skirtumas – jos buvo sukurtos tam, kad padėtų bendraminčiams burtis į…grupes, ir taip palengvintų jų bendravimą. Kalbant apie prekinius ženklus, Facebooko grupes ir puslapius galima būtų palyginti atitinkamai su fanų klubais ir oficialiomis atstovybėmis „realiame pasaulyje“.

Kiekviena grupė turi administratorių – dažniausiai tai žmogus, kuris ją ir sukūrė – ir jo paskirtus „pareigūnus“ („officers“ ), kurie atlieka prižiūrėtojų vaidmenį, tačiau neturi visų administratoriaus teisių.

Facebook grupė taip pat gali būti atvira visiems, uždara – priimanti narius tik po administratoriaus patvirtinimo, arba „slapta“ – prieinama tik vartotojams, gavusiems pakvietimą.

Skirtumai.

Asmeniškumas. Facebook puslapis vartotojų yra suvokiamas kaip „asmuo“ – jo administratorius yra nematomas. Taip Facebook stengiasi priartinti prekinius ženklus prie vartotojų ir juos suasmeninti. Grupės administratorius tuo tarpu yra matomas, grupės pranešimai tapatinami su jo asmeniniais, todėl, prekinio ženklo atveju, atsiranda „tarpininkas“.

Google. Facebook puslapiai labai gerai nuskaitomi Google paieškos robotukų ir, teisingai panaudojus, gali labai padėti kompanijai pakilti paieškos rezultatuose. Grupės, deja, Google neįdomios.

Bendravimas su vartotojais. Facebook puslapio „sienoje“ parašytą informaciją savo „namų puslapiuose“ mato visi prie jo prisijungę „gerbėjai“ (išskyrus tuos, kurie patys pasirenka ją „paslėpti“).Tuo tarpu norėdami pamatyti naujausią grupės informaciją, vartotojai turi patys nueiti į grupės puslapį. Grupės administratoriai gali siųsti jos nariams žinutes, kurias pastarieji mato savo „Inbox‘e“ (jei grupėje – ne daugiau 5000 narių). Tuo tarpu Facebook puslapio siunčiama informacija atsiranda vartotojų pašto dėžutės „notifications“ skiltyje. („gerbėjų“ skaičius – nesvarbu) Ji sulaukia mažiau dėmesio, tačiau tokios žinutės mažiau erzina vartotojus, pripratusius „Inbox‘e“ matyti tik savo draugų pranešimus.

Kontrolė. Grupių administratoriai turi daugiau galimybių kontroliuoti, kas prie jų prisijungia. Puslapių „fanais“ gali tapti bet kas – vienintelis galimas apribojimas – amžius ir geografinė padėtis.

FBML, arba „personifikacija“. Puslapiai, kaip jau minėjau, gali būti „pagražinami“ įterpiant savo turinį, kuris gali būti iš esmės bet koks – netgi elektroninė parduotuvė FB puslapio viduje yra nesudėtingai įgyvendinamas projektas.

Reziume.

Grupės, kaip jau minėjau, geriau tinka „klubams“ – uždaroms ar atviresnėms bendraminčių grupelėms, kurias vienija bendras tikslas, pomėgis ar užsiėmimas. Tuo tarpu Facebook puslapiai – žymiai patogesnis pasirinkimas prekės ženklams, norintiems pasiekti kuo daugiau vartotojų, palaikyti su jais pastovų ryšį ir užmegzti draugiškus santykius.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

7 responses to “Facebook ir jūsų prekinis ženklas. Puslapis ar grupė?”

  1. Vytautas sako:

    Dar vienas svarbus skirtumas – puslapiuose galima užsisakyti sienos atnaujinimų RSS srautą (į jį pateks tik administratoriaus įrašai). Grupėse tokios galimybės nėra.

  2. Labai ačiū Vytautai – buvau pamiršęs šitą funkciją.

  3. Sieras sako:

    Puslapiui sukurto pavadinimo jau nebegalima pakeisti( jeigu imone atidarys puslapi, surinks fanus, o veliau jos pavadinimas pasikeis, vienintele iseiti kurti nauja puslapi arba palikti puslapi su senu pavadinimu. Grupes pavadinima gali keisti nors ir kas diena, nebent turi 5000+gerbeju tada si funkcija draudziama.

  4. Paulius sako:

    Noreciau pastebeti, kad tam tikroms paslaugu grupems profilyje esanti reklama generuoja geresnius pardavimus nei puslapis ar grupe (teiginys paremtas bandymais palaikyti vienodai reklama profilyje, puslapyje ir grupeje). Priezastis – profilio draugai atrodo „artimesni“ draugai, nei profilio fanai.

    • Profilyje esanti 5000 draugų limitas ganėtinai apriboja. Bet taip, kai kurioms prekėms labiau tinka didesnio ar mažesnio lygio spam’as – tarkim, viagra iš kinijos geriausiai parsiduoda totaliai spaminant didžiulius kiekius vartotojų. Facebook puslapis generuotų tikrai mažus pardavimus:)
      O jei kalbant apie vestuvių paslaugas – manau, kad apievestuves.lt šiuo klausimu tikrai nesutiktų. Bet, kol įmanoma ir yra, kas klauso – spamink į sveikatą:)

  5. Asta sako:

    Sveiki, ar galima iš grupę pakeisti į puslapį>?

Komentuoti: Vytautas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/facebook-ir-jusu-prekinis-zenklas-facebook-puslapis-ar-facebook-grupe