Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Facebook – kaip telefonas

Skiriama tiems, kurie matuoja savo reklamos Facebook’e sėkmę „laikais“, share’ais ir kitais beprasmiais skaičiais. 

Įsivaizduokit. Įmonės marketingistas ateina pas direktorių ir sako: „girdėjau apie nerealų reklamos įrankį. TE-LE-FO-NAS vadinasi. Būtinai turim pirmi jį išbandyti. Skaičiau, kaip juo naudotis, viskas man aišku. Pradžiai reikia nusipirkti duombazytę numeriukų, ir tada skambinsim ir bendrausim su savo klientais. Kaip bendrausim? Nu, apie akcijas pranešim, kai naujų prekių gausim ir panašiai. Dar galima SMS siųsti – irgi skaičiau, kad labai geri rezultatai. Tie klientai, kuriem paskambinsim, savo draugams papasakos aišku apie mus, tie draugai jau gal patys pasiskambins. Duosim keletą prizų už naujų draugų numerius, klientai gal pasidalins. Žodžiu, viskas dėl glaudesnio ryšio. O duombazių tai radau internete, 1000 numerių (daugmaž visi iš Lietuvos) – 30 litų. Žiauriai pigu, kaip už potencialius klientus. Sėkmę matuosim pagal tai, kiek skambučių pavyks padaryti. Ne, pagal atsilieptus skambučius ir išklausytas žinutes matuoti neapsimoka, juk vis tiek, kai paskambinam, žmonės mato mūsų numerį savo telefonų ekranuose, net jei ir neatsiliepia. “

Kvailokai skamba, taip? Po keliasdešimties pirmųjų skambučių turbūt šis marketingistas supras, kad ne taip jau paprasta lįsti prie žmonių ir siūlyti savo paslaugas, taip? Idėja visiškai kvaila, taip?

Bet jūs tą patį darot beveik kasdien. Tik įrankis kitas – Facebook. Taip, Facebook, kaip ir visi kiti socialiniai tinklai, yra tik įrankis. Įrankis pasiekti potencialius klientus. Įrankis, leidžiantis jums pabandyti atsidurti savo klientų akiratyje. Tai – ne kažkokia panacėja, išsprendžianti visas problemas vien dėl to, kad atsiradote čia ir nusipirkote 10.000 fanų. Ne. Tikrai ne. NE.

„Bet gal…?“, klausiate jūs. Ne.

Kitas palyginimas. Įsivaizduokite elektroninę parduotuvę. Naują, dar neindeksuotą Google, ką tik sukurtą. Jos savininkas liūdi, kad kol kas parduotuvėje apsilankė tik 10 jo giminaičių. Ir nusprendžia užsipirkt lankytojų – kinietiškų robotukų – srautą. Ir iškart jo puslapio Google analytics pražysta – 10.000 lankytojų per dieną! Tačiau ar kažkas nuo to pasikeičia? Lygiai tas pats ir su Facebook puslapiu – 10.000 laikų jums nepadės, jei laikintojai net nežino, kad jūsų puslapio fanais yra.

 

Tai, kad jūsų marketingas – bevertis, yra ne Facebook’o, laikraščių, TV ar radijo problema. Kaltininkai – jūs. Bandydami „kažką“ padaryti, tiesiog deginat pinigus ir gaištat laiką.

Geriau pirmiausiai atsisėskit ir apgalvokit, kokius tikslus turi pasiekti jūsų verslas. Tada nuodugniai išsiaiškinkit, kaip iš tiesų Facebook puslapis gali padėti juos pasiekti, nuspręskit, kaip matuosit sėkmę (tik ne fanų skaičiumi. Jeigu apie tai dar galvojat – skaitykit įrašą iš naujo!).

Ir galiausiai – užsibrėžkite tikslus ir jų siekite.

Jeigu galvotumėt apie strategiją prieš skambindami savo klientams ir nedarytumėt nesąmonių, bijodami atvirkštinio, nei norimas, rezultato…nedarykit kvailysčių ir socialiniuose tinkluose. Juk tai, kad paskambinsit ir šnekėsit nesąmones dešimčiai tūkstančių nieko nesuprantančių žmonių nepadės parduoti daugiau negu pokalbis su šimtu susidomėjusių ir pozityviai į jus žiūrinčių klientų.

Tai, KAIP jūsų puslapyje atsirado gerbėjai – daug svarbiau nei tai, KIEK jų yra. 

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

3 responses to “Facebook – kaip telefonas”

  1. […] bet pirmasis šių metų įrašas (taip, vasario galas, o dar tik pirmasis:) ) – apie tai, apie ką šnekėjom visus praėjusius 2012-uosius. Deja, kol kas dar tenka […]

  2. […] neverta. Panašų palyginimą jau yra daręs Aidis ankstesniame mūsų blog’o įraše apie Facebook puslapių komunikacijos subtilybes. 7. Ar daug žinote dalykų, kurie būna pigūs ir kokybiški? Pavyzdžiui, pigus Lexus‘as, pigūs […]

  3. […] – kažkada rašiau, kad Facebook’ą galima būtų palyginti su telefonu. Jeigu sumokėjote X litų, kad gautumėte žmonių telefonų numerius, o dabar jie jums nebekelia […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/facebook-kaip-telefonas