Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Facebook marketingas. Laikas pasikartoti #2 arba Facebook draudžia konkursus!
Jau rašėme apie neveikiančius facebook konkursus ir jų teikiamą NEnaudą prekės ženklams.
Atėjo laikas ir pasikartoti, šiek tiek praplečiant galimų pasekmių ratą. Todėl pradėsiu šį įrašą nuo kelių ištraukų iš Facebook Puslapių naudojimosi taisyklių:
i.    Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or a Page App.
Naudodami Facebook puslapio sieną konkursų organizavimui pažeidžiame šią taisyklę. Nesvarbu, koks konkursas, jis turėtų būti aiškiai išskirtas atskiroje Facebook puslapio skiltyje – skirtuke. Jame turėtų būti ne tik konkurso prizų ir sąlygų aprašymai, bet ir aiškios taisyklės, apibrėžiančios jūsų ir jūsų klientų – konkurso dalyvių – santykį:
ii.    Promotions on Facebook must include the following:
a.    A complete release of Facebook by each entrant or participant.
b.    Acknowledgment that the promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook.
c.    Disclosure that the participant is providing information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook.
Konkurso pagrindinė sąlyga negali būti puslapio „palaikinimas“, nuotraukos ar įrašo komentaras ar pasidalinimas:
iii.    You must not condition registration or entry upon the user taking any action using any Facebook features or functionality other than liking a Page, checking in to a Place, or connecting to your app. For example, you must not condition registration or entry upon the user liking a Wall post, or commenting or uploading a photo on a Wall.
iv.    You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
Facebook funkcijos negali būti naudojamos kaip konkurso balsavimo priemonė (pvz., nuotraukai surinkti daugiausiai „patinka“)
v.    You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.
Pažeidus šias taisykles, teoriškai jūsų puslapis gali būti pašalintas iš Facebook be didelių ceremonijų:
We reserve the right to reject or remove Pages for any reason.
Sakau „teoriškai“, nes kol kas Facebook dėl jiems vieniems žinomų priežasčių – atlaidumo, supratimo ar tiesiog kontrolės mechanizmo tokiam didžiuliam Facebook puslapių kiekiu neturėjimo – nesinaudoja savo galiomis ir netrina puslapių (ir ačiū Dievui – Lietuvoje turbūt vienaip ar kitaip taisykles pažeidę yra 99 procentai prekės ženklų puslapių).
Tačiau tik laiko klausimas, kada tai pasidarys rimta problema. Todėl tikrai vertėtų suklusti, tuo labiau, kad problemos sprendimas nėra labai sudėtingas ar brangus.

 

O dabar – apie kitą monetos pusę. Kodėl, organizuojant konkursus Facebook puslapyje, ir nesilaikant šių taisyklių, ne tik padarome formalų nusižengimą, bet ir kenkiame sau?

 

Vienas žodis – Statistika.

 

Juk bendraudami su savo puslapio gerbėjais norėtumėte matyti, koks turinys jiems labiausiai patinka, į kokio pobūdžio įrašus jie reaguoja audringiausiai, ką komentuoja, kuo dalinasi su draugais – žodžiu, matyti, kada ne tik su savim šnekate? Tai padaryti gan nesunkiai galite stebėdami Facebook puslapių „Insights“ skiltį – ten ganėtinai aiškiai pateikiama visa su jūsų įrašais ir gerbėjų įsitraukimu susijusi informacija.
Tačiau ji visiškai nenaudinga, jei dažnai savo puslapio sienoje vykdote visokius „patinka/dalinkis“ ir panašius menkaverčius konkursėlius.
Puslapis, kurio turiniu vartotojai visiškai nesidomi, paskelbia „paspausk patinka ir laimėk skrudintuvą“ konkursėlį, kuris sutraukia kelis tūkstančius prizų medžiotojų, ir jį administruojantis marketingistas gali drąsiai eiti pas viršininką, girdamasis, kad puslapio „reach’as“ šį mėnesį buvo rekordinis.

 

Nors iš tiesų „reach’as“, kurį sugeneravo ta pseudoakcija – visiškai nenaudingas. O visi kiti įrašai skambėjo tyruose.

 

Tokiu būdu tiesiog užmiegama ant klaidingos statistikos laurų ir užkertamas kelias bet kokiam tobulėjimui. Tuo tarpu darant konkursus atskirose, tam skirtose, zonose, būtų galima ne tik matyti tikslų tų konkursų pasiektą rezultatą – dalyvių skaičių, elgesį, pakartotinius apsilankymus, apsilankymus jūsų puslapyje ir t.t., ir pan. (matavimo rėžių vienintelis apribojimas – jūsų fantazija). Būtų galima žymiai aiškiau suvokti savo komunikacijos Facebook puslapyje efektyvumą ir – dar svarbiau – turėti galimybę ją TOBULINTI.

 

Taigi – pamąstykite. Ne tik apie tai, kad Facebook konkursų taisyklių pažeidinėjimas gali turėti skaudžių pasekmių – greičiausiai to nebus, arba turėsite šansą pasitaisyti, prieš jūsų puslapiui dingstant ir į užmarštį nusinešant visą jūsų sunkų darbą kviečiant draugus ir pažįstamus prie jo prisijungti.
Pamąstykite ir apie tai, kad kaulydami vartotojų bereikšmių paspaudimų tik užkertate sau kelią pamatyti tai, kas iš tiesų duoda naudos jūsų prekės ženklui ir eilinį kartą vaikotės visiškai bereikšmių skaičiukų…

Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

5 responses to “Facebook marketingas. Laikas pasikartoti #2 arba Facebook draudžia konkursus!”

  1. Šarūnas sako:

    Pagaliau pasaket, ką seniai galvojau;) Taip ir nujaučiau, kad konkursai tik trukdo normaliai bendrauti su pastoviais(tikrais) gerbėjais.

  2. Tomas sako:

    Taip pat negalima skelbti laimetojo viesai ant sienos.

  3. Šarūnai – iš esmės konkursai tikrai nėra blogai – mažos dovanėlės labai stiprina draugystę:)
    Tik reikia juos bandyti organizuoti taip, kad ir taisyklių per daug nepažeidinėtume, ir statistikos negadintume.

  4. Tomas sako:

    Tarp kitko issamesnis straipsnis, ir 4-5 remarkai apie facebook taisyklems nenusizengiantiems contestams.

    http://socialmouths.com/blog/2012/09/04/facebook-contests-mistakes/

  5. Klaudijus sako:

    FB taisyklės draudžia konkursuose versti/skatinti spausti „Like“ ir pan., o reklamos taisyklės tokių draudimų neturi? Labai pigiai atrodo, kai vietoj to, kad sugalvotų ką nors įdomesnio kaip pritraukti vartotojus, firmelės (kitaip jų nepavadinsi) siūlo spausti Like’us ir mainais kažką gauti. Patirtis sako, kad tokie gavėjai lojalūs maždaug 5 minutes.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/facebook-marketingas-laikas-pasikartoti-2-arba-facebook-draudzia-konkursus