Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
„Facebook Pages“ ir marketingas

FACEBOOK – KAS TAI?

www.Facebook.com – vienas iš daugelio socialinių tinklų. Jo konkurentai Lietuvoje – www.klase.lt, www.one.lt, www.frype.lt ir keli kiti. Tačiau socialaus marketingo tikslus geriausiai padeda įgyvendinti būtent šis, tarptautinis, beveik 140.000 vartotojų iš Lietuvos ir 200.000.000 vartotojų visame pasaulyje turintis socialinis tinklas. Tam pasitarnauja daugybė būtent verslo klientams skirtų funkcijų, papildomos programos, kurias gali kurti kiekvienas, ir t.t. Bet apie viską iš eilės:

Šiandien vartotojų iš Lietuvos auditorija šiame tinkle – dar palyginti nedidelė, tačiau matant jos augimo tempus, atsiradus nors ir mėgėjiškai, tačiau suprantamai išverstai į lietuvių kalbą Facebook versijai, nekreipti dėmesio į šio socialinio tinklo siūlomas galimybes būtų mažų mažiausiai neprotinga. Tuo labiau, kad bent jau kol kas dauguma (~80%) šios auditorijos narių – 18-35 metų, aukštąjį išsilavinimą jau turintys arba šiuo metu studijuojantys žmonės, besinaudojantys šiuo socialiniu tinklu labai aktyviai ir išnaudojantys daugumą jo teikiamų galimybių.

KAM NAUDOJAMA?

O tiksliau: kaip panaudoti Facebook Jūsų įmonės tikslams?

Galite naudotis daugybe įrankių, tačiau viena svarbiausių ir konkurentų kituose panašaus pobūdžio projektuose neturinčių funkcijų – Facebook Pages (puslapiai). Naudodamiesi Facebook Pages paslauga, Jūs galite susikurti savo įmonės puslapį Facebook socialiniame tinkle (nemokamai), jame publikuoti savo produkcijos nuotraukas, video klipus, informaciją apie akcijas, nuolaidas ir t.t., skelbti konkursus, suburti savo prekinio ženklo „fanų klubą“… Iš principo, galimybės beribės – viskas priklauso nuo Jūsų arba Jūsų reklamos agentūros fantazijos ir techninių galimybių. Keletas įdomesnių Facebook puslapių pavyzdžių (nesakau, kad jie geriausi. Tiesiog, “bendram vaizdui susidaryti”) – Victoria’s Secret (drabužiai moterims), Barackas Obama (JAV prezidentas), Adidas Originals (sportinė/laisvalaikio apranga), VOGUE (žurnalas apie madą). Lietuviškų komercinių Facebook puslapių kol kas dar nėra daug. Keletas pavyzdžių: Coffee Inn, InVino, Lietuvos Respublikos Vyriausybė (!), Kalnapilis ir kt. Galite kurti Facebook puslapį ne tik savo „brand’ui“, bet ir abstraktesniems dalykams, tokiems, kaip „alus„, „kava„, „atostogos„, „krepšinis“ ir panašiai.

NUO KO PRADĖTI?

Pirmas žingsnis – žinoma, puslapio sukūrimas. Prieš tai dar reikėtų pagalvoti, kokia informacija jame dalinsitės, kiek duomenų apie įmonę skelbsite, kas galėtų būti įdomu jūsų klientui ir kaip jūs galite jam tai suteikti – kūrybine (turinio) ir technine (jo pateikimo) prasmėmis.

Kaip pranešti savo būsimiems klientams apie naująjį Jūsų puslapį? Pirmiausia reikėtų pranešti apie jį savo draugams Facebook tinkle. Apsilankę Jūsų puslapyje, jie turės galimybę tapti jo gerbėjais („fanais“) ir apie tai pranešti savo draugams, kurie savo ruožtu apie jį praneš savo draugams,  ir taip toliau. Kad šis procesas įvyktų greičiau, verta pasidomėti dar viena Facebook teikiama paslauga – reklama pačio socialinio tinklo „viduje“. Ši reklama kainuoja labai nedaug (lyginant su tradicinių „banerių“ kainomis panašaus pobūdžio lietuviškuose puslapiuose – kad ir tame pačiame One.lt), o kad užtikrinti jos efektyvumą, galima pasirinkti, už ką mokėsite – ar už parodymų skaičių (CPM), ar už konkrečius lankytojus, paspaudusius Jūsų „baneriuką“(CPC). Taip pat galima rinktis, kam reklama bus rodoma – pasirinkti vartotojus pagal lytį, amžių, išsilavinimą, pomėgius ir t.t. Ši reklama, žinoma, galima ne tik Jūsų Facebook puslapiui – lygiai taip pat ji gali nukreipti vartotojus ir į Jūsų „tradicinį“ tinklalapį.

Čia viskas ir prasideda. Toliau, siekdami padidinti vartotojų aktyvumą savo Facebook puslapyje, galite:

Atsakinėti į vartotojams kylančius klausimus, reaguoti į nusiskundimus.
Skelbti įmonės naujienas neformalioje „aplinkoje“, šnekėti ne tik apie oficialias naujienas, bet ir apie darbuotojų asmeninius “pastebėjimus”, įdomius įvykius ir t.t. (Panašiai, kaip ir blog’e – skirtumas tik toks, kad Facebook’e komunikavimo tonas gali būti dar familiaresnis, o informacija, kurią skelbiate – ne tokia nuosekli; galima dažniau „piktnaudžiauti“ įdomiomis nuorodomis į kitus tinklalapius ir t.t.)
Ir svarbiausia – kurti lojalių Jūsų prekės ženklui vartotojų bendruomenę, žinančią, kad Jūsų „brand’as“ sugeba ne tik teikti statinę „pranešimo spaudai“ lygmens informaciją apie oficialias įmonės naujienas, bet ir lanksčiai bei suprantamai, „viename lygmenyje“ bendrauti su savo klientais. Toks puslapis – artimiausias įmonės „blog’o“ (tinklaraščio) atitikmuo (apie įmonių tinklaraščius, jų teigiamas ir neigiamas puses bei dažniausiai pasitaikančias klaidas skaitykite ateinančiuose šio blog’o įrašuose).


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

One response to “„Facebook Pages“ ir marketingas”

  1. […] daugiau žmonių sužinotų apie jūsų “buvimą” FB, tai yra (tikiuosi!), apie jūsų Facebook puslapį. Tai padaryti galima keliais […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/facebook-pages-ir-marketingas