Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Facebook reklama. Žingsnis po žingsnio.

Didėjant Facebook.com populiarumui, įmonės vis labiau gundosi reklamos šiame tinkle galimybėmis (turbūt visi tai pastebėjome), tuo labiau, kad pabandyti nieko nekainuoja (išskyrus laiką, žinoma). Tačiau pradedant reikėtų suvokti, kad reklama Facebook’e negali remtis tuo pačiu principu, kaip ir „tradicinė“ WEB reklama (priversk paspausti banerį, „užburk“ turiniu, „nuvesk“ iki pirkimo, NEXT!). Toks metodas, ypač pirmoji jo dalis – pastangos priversti vartotojus paspausti nuorodą – Facebook’e gali tiesiog juos suerzinti.

Todėl žemiau rasite trumpą „planelį“, kaip efektyviai bei efektingai „draugauti“ su vartotoju Facebook.com socialiniame tinkle. Kad ir kaip gaila, šio plano autorius – ne aš. Jį išverčiau, pridėdamas ar atimdamas tai, kas, mano nuomone, (ne)reikšminga (bent jau šiandien) mūsų rinkoje iš allfacebook.com rastos medžiagos.

Taigi, pirmas žingsnis: ŽINOMUMAS.

Pirmiausia, žinoma, reiktų, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie jūsų „buvimą“ FB, tai yra (tikiuosi!), apie jūsų Facebook puslapį. Tai padaryti galima keliais būdais:

a) Facebook reklama („baneriukai“):

Ganėtinai pigi komunikacijos priemonė (bent jau kol kas), o ir tikslinės auditorijos parinkimas darosi kasdien vis patogesnis. Dabar jau galima vartotojus skaidyti į grupes ne tik pagal lytį, amžių ar šalį, bet ir pagal tai, kokių kitų puslapių „fanais“ jie yra tapę, kokioms grupėms priklauso, netgi pagal gimtadienius!

b) „virusai“:

FB platforma – labai dėkinga terpė įvairių žaidimų, aplikacijų ir kitų „laiko stūmimo priemonių“ kūrimui. Tik nuo jūsų fantazijos priklauso, kokiu žaidimu, testuku ar virtualia dovana sugalvosite sudominti savo perspektyvius klientus ir priminti jiems apie savo prekinį ženklą.

Kitas būdas pasiekti „virusinę“ sklaidą – dalintis geru, įdomiu turiniu, kurį vartotojai norėtų „perduoti“ savo draugams. Lengva patarti, sunku įgyvendinti. Bet šitai temai skirsiu atskirą įrašą.

c) Esamas klientų ratas

Žinoma, niekada nepamirškite pranešti savo internetinio puslapio lankytojams, blog’o skaitytojams ir t.t. apie tai, kad dabar jus galima rasti ir FB. Taip lengviau surinksite „kritinę fanų masę“, kuri labai prisidės prie žinomumo apie jūsų prekės ženklo buvimą FB didėjimo.

Toliau. AIŠKI INFORMACIJA APIE JUS.

Vartotojas, atsitiktinai užklydęs į jūsų puslapį, turėtų labai lengvai rasti informaciją:

a) apie tai, kas jūs esate. Ne tik jūsų kompanija, bet ir tie, kurie joje dirba. Facebook pirmiausia jungia žmones. Nepamirškite ir pasinaudokite tuo.

b) apie tai, ką jūs norite parduoti. Sąžiningai, be gražbylysčių.

c) apie tai, kam jūs jau patinkate, t.y., kas jau tapo jūsų „fanais“. Kuo daugiau fanų bus jūsų puslapyje, tuo greičiau galėsite didinti jų skaičių. Todėl pradinė „kritinė masė“ ir yra tokia svarbi. Pakvieskite savo draugus, pažįstamus ir paraginkite juos „paskleisti informaciją“ savo draugų rate.

d) apie tai, kodėl jam naudinga prisijungti prie jūsų Facebook’e.

Išskirtinės nuolaidos, specialūs pasiūlymai – paprasčiausias būdas pradėti.

„ĮTRAUKIANTIS“ TURINYS

Facebook puslapis – jūsų tribūna. Stenkitės, kad tai, ką iš jos komunikuojate, įtrauktų, sudomintų kuo daugiau žmonių. Ar pasiekiate tikslą, matysite iš vartotojų, komentuojančių jūsų pranešimus, spaudžiančių „patinka“, besidalinančių jūsų paskelbtu turiniu skaičiaus, kurio kitimą galite stebėti neseniai atsiradusiuose „apžvalgos puslapiuose“:

Žinoma, labiausiai įtraukiantis (bet ir daugiausiai resursų reikalaujantis) turinys – aplikacijos.

KVIETIMAS VEIKTI

Arba „call to action“. Kvietimas įsigyti jūsų produktą, užsiregistruoti elektroniniam naujienlaiškiui ar išbandyti jūsų programą. Deja, jis negali dominuoti jūsų FB puslapyje. Sukūrus šiokį tokį santykį su vartotoju, įtraukus jį į „pokalbį su brand’u“, galite suteikti jam galimybę įsigyti jūsų prekes, pasinaudoti jūsų pasiūlymu ir panašiai. Tačiau tai negali būti jūsų bendravimo tikslas. Kaip jau sakiau anksčiau, pirmame plane turėtų būti jūsų siekis susidraugauti su klientu, o jūsų ketinimai jo atžvilgiu turėtų būti kuo skaidresni – jokio apsimetinėjimo.

———————

Toliau reikėtų nepavargstant kartoti trečią žingsnį, t.y., nepamiršti kuo dažniau pateikti savo „fanams“ įdomaus, įtraukiančio turinio. Facebook marketingas – klasikinis santykių, arba jos „derivatyvo“ – socialios – rinkodaros pavyzdys. Svarbiausia, norint sėkmingai panaudoti šią platformą, yra bendravimas, ilgalaikis ryšys su vartotoju ir, žinoma, iš to kylantis pasitikėjimas, kuris vėliau „konvertuosis“ į pardavimus. Jei ieškote vienkartinių klientų, Facebook reklama – tikrai ne jums. Tačiau jei norite kurti socialaus marketingo strategiją, lojalių klientų bazę ir užmegzti su jais pastovų kontaktą (kaip su savo draugais) – lengviau to nepadarysite niekur kitur internete.

Tikiu, kad šis mano įrašas suteiks dar daugiau aiškumo, nuo ko ir kaip pradėti kurti savo Facebook marketingo kampaniją. Jei atsiranda klausimų ar kritikos – visada jų laukiu komentaruose arba adresu aidis(eta)happyday.lt. O ateityje panašių straipsnelių bus ir daugiau, todėl jei patiko, nepamirškite užsiprenumeruoti RSS 😉


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

4 responses to “Facebook reklama. Žingsnis po žingsnio.”

  1. […] nepradėsiu – skaudi man šita tema, ir nors kol kas jaučiuosi kaip kovodamas su vėjo malūnais, bet savo šviečiamąją misiją tęsiu:) Džiugu, kad, kaip matau, […]

  2. […] tapti gerbėju puslapio, kuris siūlo išskirtinę nuolaidą savo gerbėjams. Apie tai jau rašiau ankstesniame savo įraše apie Facebook reklamą, tačiau, manau, pakartoti nepakenks – kol kas tai dar labai nemadingas […]

  3. Labai geras straipsnis. Informatyvus ir aktualus

  4. mhm sako:

    Geri patarimai, kaip tik svarsčiau kaip gauti vadinamųjų fanų, visgi apsistosiu ties „baltaisiais“ metodais ir pirksiu reklamą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/facebook-reklama-zingsnis-po-zingsnio