Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Facebook’ą masiškai palieka vartotojai, Zuckenbergas pasislėpė nuo akcininkų!

Kartais perskaičius kai kurių straipsnių antraštes, pradedi galvoti, kad žurnalistika nelabai kuo skiriasi nuo astrologijos. Tik astrologinės prognozės būna labiau moksliškai pagrįstos. Toks jausmas mane apėmė, perskaičius dar vieną iš daugelio apokaliptinių paskutinių kelių dienų straipsnių apie tai, kaip Facebook’as tampa nebeįdomus paaugliams, kurie masiškai iš jo bėga – lrytas.lt rastą „Facebook – tik seniams: paaugliai kraustosi į kitus socialinius tinklus“.

Londono universitetinio koledžo atliktas tyrimas parodė, kad 16–18 metų amžiaus grupėje „Facebook“ visiškai neteko populiarumo ir yra pasmerkta.

 

Straipsnis remiasi, arba tiksliau yra „The Guardian“ skelbto rašinėlio Facebook ‘dead and buried to teens’, research finds  laisvas vertimas. Angliškoji jo versija dar mini ir tokius pasitikėjimą keliančius terminus kaip „…Comprehensive European research…“, „…Researching the Facebook use of 16-18 year olds in eight EU countries…“ ir t.t. Nekalbėsiu apie tai, kaip iš „Comprehensive European research“ galima nukeliauti iki „Londono universitetinio koledžo tyrimo“. Čia jau aukštasis pilotažas. Bet šaknys – dar įdomesnės.

Iš tiesų, anksčiau yra buvę panašių spekuliacijų ir įvairių tyrimų, kurie rodo, kad paauglių tarpe Facebook vartojimas kinta, atsiranda kitų, „kietesnių“ socialinių tinklų, ką pripažįsta ir patys Facebook vadovai (tai normalu, kiekvienas kanalas – TV, radijas, internetas, etc. – laikui bėgant keičiasi kartu su vartotojų įpročiais, Facebook ne išimtis), tačiau apie masiškai Facebook paliekančius žmones niekad nebuvo kalbama, todėl toks teiginys man pasirodė gan keistas ir sukėlė norą šiek tiek plačiau juo pasidomėti.

Taigi, keli faktai apie mokslinį tyrimą, „atskleidusį“, kad Facebook’e tuoj nebeliks jaunesnių nei 18 metų vartotojų.

1. Jo autorius – rimtas mokslininkas, šiuo metu su kolegomis atliekantis „Pasaulinį socialinės medijos poveikio tyrimą“, kuris tęsiasi 15 mėnesių ir apima 8 pasaulio šalis, kuriose gyvenantys tyrėjai renka informaciją apie socialinę mediją, jos vartojimo ypatumus ir poveikį. Iki jo pabaigos dar liko  apie 6 mėnesiai.

2. Šis mokslininkas, kaip tyrimo dalį, vykdė pokalbius su paaugliais, gyvenančiais dviejuose UK kaimeliuose (netoli 100 respondentų). Tų pokalbių rezultatas – asmeninė tyrėjo išvada, kad jaunesniems paaugliams Facebook’as nėra toks „cool“ kaip kai kurie kiti socialiniai tinklai ar komunikacijos įrankiai – Instagram, Snapchat,  Twitter, WhatsApp ir t.t.

3. Šiais rezultatais mokslininkas pasidalino su žurnalistu, parašiusiu straipsnį „Facebook’s so uncool, but it’s morphing into a different beast“, kurio pagrindinė idėja – norėdamas išlikti patrauklus paaugliams, Facebook’as turi reaguoti į besikeičiantį socialinių tinklų „kraštovaizdį“.

4. Štai čia puikusis The Guardian pagavo frazę „dead and buried“ ir, prie jos pridėjęs jau aukščiau paminėtus „rimto tyrimo“ apibūdinimus, išspausdino straipsnelį, iš esmės teigiantį, kad Facebook’e greitai liks tik jūsų močiutė.

5. 6. 7. 8. …. – kartojasi 4 punktas, keičiasi tik leidinio pavadinimas, o antraštės tampa vis skambesnės.

9. Mokslininkas priverstas aiškintis, kad jokio tvirto statistinio pagrindo tokiems teiginiams nėra, o apie paauglių migravimą ar bėgimą kažkur kitur net nebuvo kalbama – tik apie besikeičiantį požiūrį ir platėjantį pasirinkimą.

Reziumuojant – vaikai iš Facebook’o dar niekur nebėga. Jie randa daug kitų platformų, kurios kiekviena duoda kažką naujo ir naudingo jų skaitmeniniam gyvenimui, tačiau tuo pačiu ir nekonkuruoja viena su kita – papildyti vieniems kitus yra žymiai naudingiau, nei stengtis konkuruoti su milijardą vartotojų ir didžiulį finansinį palaikymą turinčiu socialiniu tinklu. Na, o kai kurie žurnalistai kartais tingi paskaityti daugiau nei vieną straipsnelį ta pačia tema ir paieškoti informacijos šaltinio.

Labai gaila, kad rimtą tyrimą vykdančios organizacijos vieno iš narių pamąstymas pavirsta sensacija, kuriai po to skiriama tiek nepelnytai daug dėmesio, kai tuo tarpu pats tyrimas, kuriam skiriama tikrai daug lėšų ir žmogiškųjų resursų, ir kurio rezultatai turėtų būti tikrai labai įdomūs, nesulaukia nė kruopelytės to žiniasklaidos susidomėjimo. Naujaisiais metais norėtųsi visiems palinkėti mažiau pasiduoti masinei psichozei ir labiau domėtis tuo, ką skaitome. Ir dar svarbiau – tuo, apie ką rašome.

Na, o jei norėsit pasitikrinti, kiek paauglių dar liko lietuviškajame Facebook’e – visada galit užsukti čia 🙂

Linksmų švenčių!

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

One response to “Facebook’ą masiškai palieka vartotojai, Zuckenbergas pasislėpė nuo akcininkų!”

  1. […] iš pradžių Facebook‘as buvo „vaikų žaidimas“, tada pasidarė tinklu, kuriame “greitai liks tik trisdešimtmečiai” o dabar tapo „nieko nepasiekiančiu, neefektyviu“ reklamos […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/facebooka-masiskai-palieka-vartotojai-zuckenbergas-pasislepe-nuo-akcininku