Simona VilkaitėSimona Vilkaitė
Atgal
Į prizų medžioklę!

Šį kartą griežtai, bet apie vis dar aktualią temą ir nuolat girdimą pasakymą – „surenkim vieną kitą konkursą, padidinkime puslapio rezulatus ir padovanokim savo priziukus fanams”. Kitais žodžiais tariant apie medžioklę. Ne, čia ne jūsų prekės ženklo rezultatyvumo didinimo medžioklė. Čia atvirkščiai – medžioklė vartotojams, kuriems net neįdomus jūsų prekės ženklas, jiems įdomus prizas ir faktas – konkursas, kuriame jis dalyvauja.

„Bet, Simona, ar tikrai jau iš vis tie konkursai yra blogis?” – ne. Jie nėra blogis, jų kiekis yra blogis ir jų neapgalvojimas yra blogis. Paprašykit paspausti LIKE ir pažadėkit prizą. O dabar paprašykit padaryti nuotrauką su jūsų prekės ženklu, įkelti ją į komentarus. Rezultatai? Akivaizdžiai skirtingi.

Tad nehiperbolizuojant konkursų kaip konkretaus blogio ir baisaus žodžio Facebook erdvėje pagalvokite apie tipinę situaciją. Surengtas konkursas, kurio metu prašoma parašyti eilėraštuką apie prekės ženklą. Klausimai:

  • Ar dovanosite dovanas tik dėl to, kad savo prekės ženklu papuoštos atributikos, savo sandelyje, turite per daug?
  • Ar dovanosite dovanas, nes norite, kad puslapio rezultatai būtų geresni?
  • Ar dovanos tikrai sustiprins draugystę?
  • Ar iš eilėraštuko po to turėsite naudos…?

Dažniausi atsakymai:

  • Taip, dovanosiu, nes turiu per daug atributikos.
  • Taip, dovanosiu, nes noriu geresnių rezultatų.
  • Taip, dovanosiu, nes sustiprinsiu draugystę.
  • Pasidžiaugsiu ataskaitoje, kiek daug gerų žodžių apie mūsų prekės ženklą pasako žmonės.

Kodėl šio konkurso sumanymas ir atsakymai nėra geri, kitaip tariant, kodėl jie yra tobulintini:

Turėdami per daug atributikos siekiate pigaus rezultatų pagerinimo, kuris pridaro žalos jūsų prekės ženklui – prie konkurso prisijungia žmonės, kuriems jūs esat neįdomūs, įdomus tik prizas. Draugystės nesustiprinsite, eilėraščiai rašomi ir prie kitų prekės ženklų įrašų. True story.

Kodėl taip kategoriškai? Nes žemiau pateikiam pavyzdį, kuris yra tik vienas iš daugelio. Taip, tai vienos iš vartotojų sukurtas foto albumas, kuriame ji dėkoja prekės ženklams už dovanas. Dėkoja ir pamiršta, eina prie kito konkurso. Čia lyg darbas, kurį vartotojai dirba. Smagu? Jiems taip, prekės ženklams ne. Todėl dar kartelį prisiminkime – konkursai vardan konkursų yra blogis, o pasakymą „į prizų medžioklę” pamėginkite keisti „į geresnių rezultatų ir artimesnio santykio su vartotojais medžioklę!” (be pigių konkursų, žinoma).

 

Ir taip visai pabaigai, sušvelninant situaciją:

  • Ne tokie rezultatyvūs, bet įdomūs konkursai yra tie, kurie paskatina sukurti turinio jūsų prekės ženklui – foto, video, tekstai, kuriuos po to realiai galėsit naudoti ne tik ataskaitose, bet ir komunikacijoje;
  • Taip pat ne tokie rezultatyvūs, bet komunikacijai naudingi konkursai yra ieškant prekės ženklų ambasadorių ar pasiūlant jiems sudalyvauti jūsų prekės ženklo rengiamose fotosesijose ar filmavimuose;
  • Pigesni konkursai, kur nereikia daug mąstyti gali būti naudingi – jei šį REKLAMINĮ plotą perleisite savo partneriams ir tiekėjams. Pavyzdžiui – jūsų parduotuvėje parduodamos kojinės perka konkursinį plotą jūsų profilyje ir dovanoja vartotojams dovanėles. Taip, galit monetizuoti savo asmeninę prekės ženklo erdvę.

Gero darbo su prekės ženklais, kolegos, beje, „dalyvavimas konkurse irgi darbas”:

 

 

 

 

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/i-prizu-medziokle