Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Influenceriai 2018-aisiais. 2 grėsmės ir 2 galimybės.

Lietuvos marketingo specialistus gundo (santykinai) nauja įdomi sritis – “Influencerių“ marketingas. Big Data, Content ir kiti pasaulyje skambėję ir vis dar skambantys buzzzzzword’ai Lietuvoje tokio eskalavimo nesulaukė. Influencer’iai, tuo tarpu, panašu, kad bus superhitas ir laikysis konferencijų top’ų viršūnėse dar ilgai.

Kodėl? Dvi priežastys ir, tuo pačiu, grėsmės, į kurias reiktų atkreipti dėmesį: 

1) Paprastas startas. 

Tai galioja visiems naujiems ar apynaujiems trend’ams. Apie naujausias madas kalba visi, viršininkai apie tai jau yra girdėję, todėl žymiai lengviau rasti paaiškinimą, kodėl tai turime daryti ir mes. Jeigu kūrybingą duomenų panaudojimą ar lojalumo sistemų inovacijas ir on-offline integracijas sunku pradėti įgyvendinti dėl daugybės judančių dalių ir, aišku, dažniausiai – didelių biudžetų, tai šita banga prasurfinti gali kiekvienas. Paleidau paiešką, susirinkau penkiolika žmonių su >5000 followerių sąrašą, ir turiu microinfluencerių kampanijos strategiją. Įrašiau A.J., A.U. ir dar keletą inicialų į PowerPoint skaidrę – turim megainfluencerių kampaniją. Prekės ženklas net nesvarbus. Tinka visiems. Žinoma, jei žiūrim paviršutiniškai.

Čia ir kyla grėsmė.Gerai, kad sekame naujienas ir trend’us, išnaudojame naujausias galimybes. Tačiau labai svarbu kažkurioje vietoje sustoti ir pagalvoti – gal jau dabar reikia pagalvoti apie SAVO prekės ženklą, SAVO strategiją ir kaip į ją įsipaišo vieni ar kiti influencer’iai.

Ko iš jų tikiuosi, kuo jie gali būti naudingi mano prekės ženklui ir kuo jiems galiu naudingas būti aš? Kad netapti tiesiog viena iš n pakuočių įžymybės rankose jos instagramo sraute.

2) Labai sunku objektyviai pamatuoti. 

Analizuoti ir matuoti rezultatus – tikrai ne taip malonu, kaip kažką “kūrybinti”. Influencerių kuriamą naudą labai sunku objektyviai išmatuoti – kiek žmonių pamatė, kokiam kontekste jie tai pamatė (ypač kalbant apie daugiausiai sekėjų turinčius – kiek tų sekėjų juos seka, nes jie jiems patinka, o kiek – “hate followina”, panašiai, kaip jūs savo mokyklos laikų draugę – tik tam, kad pasidžiaugt, kaip ana sustorėjo ir kaip baisiai rengiasi), kiek tarp pamačiusiųjų buvo jūsų tikslinės auditorijos ir t.t.ir t.t.t.t.

Taigi, net ir geriausias analitikas negalės užtikrintai pasakyti, kad šitas veiksmas buvo vertas nulio ir jam skirtus pinigus geriau buvo išleisti įmonės vakarėliui.

Kadangi tikslių duomenų labai mažai, tai tikimybė, kad pinigai išleisti veltui, yra panaši į tikimybę, kad tai buvo geriausia jūsų investicija šiemet.

Čia – dar viena grėsmė. PRIVALOME rasti būdų pamatuoti rezultatus – galbūt ne tuo pačiu tikslumu ir ne tame pačiame kontekste, kaip pardavimus skatinančių reklamų, vedančių į produkto puslapį, tačiau prieš pradedant kažką daryti, turime žinoti, koks rezultatas turėtų būti siekiamas, kaip turėtų atrodyti sėkminga kampanija ir kokius rodiklius reikia sekti.

Kitaip galime grįžti į senasias gerasias Facebook marketingo užuomazgas su tokiais komentarais, kaip “nes 1000 palaikino, o vidutiniškai vienas turi 200 draugų, tai reiškia, kad 200.000 nemokamai pamatė!!!”, patys nelabai suprasdami, kas vis dėlto iš to.

Ir čia ateiname prie galimybių. Influencerius ir jų turimą galimybę kūrybiškai pasiekti tikrai didelius skaičius žmonių tikrai galima išnaudoti. Kaip? Turime (iš esmės, su daugybe tarpinių variantų, bet vistiek.) du pasirinkimus:

1) Mass-media modelis.

Kaip ir garsūs aktoriai ar sportininkai gali pridėti svorio prekės ženklui, taip ir didieji influencer’iai gali padėti jums sustiprinti jūsų reklaminę žinutę. Iš esmės, influencer’ių reklama niekuo nesiskiria nuo garsaus žmogaus veido naudojimo įmonės reklamoje. Galbūt tik tuo, kad dabar garsusis veidas turi dar ir savo auditoriją, kuri jo klauso socialiniuose tinkluose.

Ir dar tuo, kad būdami neatsargūs ir nepadarę namų darbų galite pataikyti ant tokio serijinio influencerio, kuris pirmadienį prisiekia, kad eina į prekybos centrą X, o trečiadienį jau dalinasi Instagram’o Istorija iš jo konkurentų bandelių skyriaus su prierašu “OMG mano mėgstamiausios dar nesu kitų valgęs”.

Taigi, padarius namų darbus ir išvengus galimai nemalonių scenarijų, tinkamas influenceris tikrai gali padėti sustiprinti kituose kanaluose (TV, social, radijuje ir t.t.t.) skleidžiamą žinutę.

2) Nišinis, labai ribotą kiekį pasiekiantis, bet daug labiau į jūsų produktą orientuotas ir kūrybiškesnio sprendimo ieškantis būdas.

Čia valdo micro-influenceriai. Tikri, įdomūs žmonės, turintys (kol kas) nedaug sekėjų ir draugų socialiniuose tinkluose gali labai padėti jūsų prekės ženklui. Yra tik vienas BET.

Dažnas prekės ženklas juos bando išnaudoti ekonominiais tikslais – t.y., vietoj vieno MEGA influencerio nupirkti daug MICRO influencerių, kurie dar neturi tokio didelio apetito ir tokiu būdu “gauti tą pačią sklaidą už pigiau”. Toks požiūris ne tik klaidingas, bet ir degina jūsų pinigus.

Klaidingas todėl, kad jūs neturit jokių iki galo patikimų priemonių patikrinti auditorijų persidengimą, ir negalit būti tikri, kad tie patys 10.000 žmonių, sekančių OnąX nėra ir AnabelėsY sekėjai, taip sumažindami jūsų planuojamą pasiekiamumą ir padidindami dažnį dvigubai.

O degina pinigus – todėl, kad akivaizdu, jog turėdamas kelis ar keliolika skirtingų, unikalių, ekspresyvių ir kūrybingų žmonių, kurie kuria įdomų ir aktualų savo sekėjams turinį (ką liudija augantis jų sekėjų ratas) reikėtų pirmiausia galvoti ne apie kiekybę – kiek žmonių juos seka – o apie KOkybę – t.y., kaip šie žmonės galėtų kūrybiškai pasižiūrėti į jūsų prekes, rasti jiems labiausiai patinkančias savybes ir jas akcentuoti savo įrašuose.

Kitaip tariant – vietoj brangių sklaidos priemonių gauti nebrangius kūrybininkus, meno vadovus, kopiraiterius ir media planuotojus. Kurti turinį kartu su jais, o ne versti juos transliuoti jūsų sugalvotas žinutes.

Taigi, reziumuojant šį mano vidinį už ir prieš – naudokit influencer’ius. Į valias. Tik būkit geri, pasistenkit, kad jūsų motyvacija neapsiribotų “nes taip visi daro”. Pamatuokit, pasirinkit sau naudingiausius žmones, pagalvokit, kaip galit panaudoti ne tik jų galimybę pasiekti daugiau žmonių, bet ir jų kūrybinį makiažo darymo/automobilių restauravimo/kavos puodelių fotografavimo/etc. potencialą.

Jūs juk kūrybiškiausia Lietuvos verslo pasaulio grandis. Nebijokit išsiskirti ir sprendimų priimti juos išties įvertinę ir apskaičiavę.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

One response to “Influenceriai 2018-aisiais. 2 grėsmės ir 2 galimybės.”

  1. Lina sako:

    Įdomus straipsnis, ačiū! Tema labai aktuali ir netgi atsiranda įrankių/paslaugų tiekėjų, kurie micro influencerius suranda už mus ir perima visą procesą. Influencerių teorijoje teigiama, kad svarbu ne tik influencerių ekspertizė, žinios reklamuojamoje srityje, bet ir suderinamumas su auditorija, kad tai, ką influenceris reklamuoja, turėtų tą pačią target audience kaip ir influenceris. Ką manot šiuo klausimu? Ar lengva būtų tai pamatuoti? Ar apsimoka taikytis ir į tikslines auditorijas, o ne tik pačius influencerius?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/influenceriai-2018-aisiais-2-gresmes-ir-2-galimybes