Arijus ŽakasArijus Žakas
Atgal
Iš Facebook puslapio atsijungia fanai. Baisu ar džiugu?

Pastaruoju metu gana dažnai susiduriame su klausimu, kodėl iš puslapio atsijungia fanai. Ar tai yra labai baisu ir kažką reikia staigiai daryti, ar vis dėlto tai yra visai neblogai ir galime dėl to netgi pasidžiaugti?

Apskritai, visada esame linkę džiaugtis, kai atsiranda bent vienu puslapio gerbėju daugiau ir liūdėti, kai bent vienas gerbėjas mus palieka. Ar tokios emocijos yra teisingos ir pagrįstos mes panagrinėsime šioje trumpoje apžvalgoje.

Pradėkime nuo priežasčių, kodėl fanai spaudžia „unlike“ (nebedraugauti) mygtuką?

Maždaug 51% Facebook vartotojų paspaudžia „like“ (patinka) mygtuką, suprasdami ir tikėdamiesi sulaukti reklaminių žinučių. Tačiau 44% vartotojų atsijungia nuo puslapio, nes jis yra per daug įkyrus, o žinutės yra per dažnos. 43% atsijungiančių vartotojų nurodė, jog atsijungia nuo puslapio, nes pavargo nuo nuolatinės komercijos.

Per daug komercijos

Ar esate girdėję apie skirtumus tarp push ir pull marketingo? Push marketingo esmė yra tokia, kad reikia pertraukti bet kokią vartotojo vykdomą veiklą ir priversti jį įsisavinti reklamos informaciją bei atlikti tuos veiksmus, kurie yra sakomi (raktiniai žodžiai: pirk, gauk, akcija, nuolaida, kiekis ribotas, tik šiandien, tik dabar ir pan.). Tai yra TV, radijo reklamos, internetiniai baneriai ir pan. Tikriausiai gana nesunkiai išvardytumėte bent kelis tokio pobūdžio Facebook puslapius, kurių jau norėjote atsisakyti, o gal ir atsisakėte.

Pull marketingas – tai pastangos sudominti vartotoją, priversti jį domėtis, tačiau nekišti ir nebrukti tos informacijos, kuri jam yra nereikalinga. Pavyzdžiui, šį blogo įrašą skaitote tik todėl, kad jis jums yra iš tikrųjų svarbus ir naudingas. Mano tikslas – supažindinti jus su šia informacija. Tačiau tuo pačiu jūs susipažįstate su „Socialiu marketingu“ ir jeigu vieną dieną norėsite paslaugų, susijusių su socialiniais tinklais, tikrai žinosite, kur kreiptis.

Pamirštama 70/20/10 taisyklė

Galbūt teko girdėti taisyklę, kuri sako, kad iš 10 įrašų 7 turėtų būti apie tai, kas yra aktualu jūsų gerbėjams (jokiais būdais ne komercija). Du įrašai gali būti susiję ne tik su tuo, kas svarbu jūsų gerbėjams, bet ir jums patiems. O vienas įrašas gali būti gryna gryniausia komercija.

Pavyzdžiui, universiteto Facebook puslapis. 70% įrašų gali kalbėti apie studijas, dėstytojus, paskaitas, renginius ir pan. 20% įrašų gali kalbėti apie universiteto laimėjimus, partnerius, pripažinimą ir pan. 10% įrašų gali tiesiog raginti rinktis būtent šią mokymo įstaigą, siūlyti akcijas ir pan. 🙂

Neaktuali informacija

Dar viena svarbi priežastis, kodėl nuo puslapio atsijungia žmonės – skelbiama neaktuali informacija. Kai degalinė spausdina beždžionių nuotraukas, kai kavos brand’as deda Garfield’o nuotraukas, kai prekybos centras talpina nuogų kūdikių nuotraukas, kai kelionių organizatorius dalinasi graužtuko nuotraukomis, kai gėrimas įkelia 4 vienodus, pasikartojančius įrašus ir pan.

Niekada nepamirškite, kad kai žmonės prisijungia prie jūsų puslapio – jiems esate įdomus jūs, o ne šalutinė, nesusijusi, nereikalinga, nenaudinga informacija.

Facebook’as pats prasivalo

Periodiškai Facebook’as bando kovoti su netikrais (fake) vartotojais ir išsivalo nuo jų. Vidutiniškai skaičiuojama, kad maždaug 8% vartotojų yra netikri (besidubliuojantys, fake’ai, sukurti dalyvauti konkursuose ir pan.). Kuo didesnį puslapį valdote, tuo daugiau jame gali būti netikrų vartotojų. Be to, yra dalis vartotojų, kurie atsijungia nuo Facebook’o ir pašalina savo anketas.

Pavyzdžiui, vienas didžiausių globalių Facebook’o puslapių „Zynga’s Texas HoldEm Poker“ per vieną dieną neteko 96 tūkstančių fanų (iš maždaug 70 milijonų). Netekusi 0,1% fanų Zynga dėl to nė kiek nesusirūpino.

Pirkti fanai susipranta

Esame pastebėję lietuviškų puslapių, kurie vieną dieną priauga 5000 naujų vartotojų, o kitą dieną sumažėja 3000 vartotojų. Taip nutinka dėl to, kad puslapis padarė vieną ryškiausių Facebook klaidų ir nusipirko fanų. Kadangi tokiems „naujiems fanams“ dažniausiai bus neįdomu, apie ką kalba puslapis, prie kurio jie buvo prijungti visiškai to nenorėdami ir nežinodami, didelė tikimybė, kad jie atsijungs. Galbūt ne iš karto, gali būti, kad atsijunginės pamažu.

Dar viena kategorija žmonių – kurie ateina į puslapį, tampa jo fanu, sudalyvauja kokiame nors konkurse ir po to pasišalina. Tačiau dėl jų nerimauti neverta – juk mums reikia draugų, o ne prizų medžiotojų!

Per mažai įrašų

Daugybės JAV atliktų apklausų metu paaiškėjo, kad yra dalis vartotojų, kurie atsijungia nuo pasyvių puslapių. Priežastis – žmonės nenori būti mirštančio puslapio dalimi. Todėl 4-5 įrašai per savaitę turėtų būti normalu.

„Socialaus marketingo“ nuomonė apie atsijungiančius fanus

Fanų judėjimas yra normalus reiškinys, kurio nereikia bijoti. Visiškai natūralu, kad dalis vartotojų prisijungia ir dalis vartotojų atsijungia. Tiesiog reikėtų atkreipti dėmesį į kelis niuansus:

1. Jeigu fanų atsijungia daugiau nei prisijungia naujų – pamėginkite pamąstyti, kurios iš aukščiau išvardintų priežasčių jums tiktų.
2. Jeigu nesusitvarkote su fanų judėjimu, apsvarstykite nedidelių biudžetų Facebook reklamos galimybes, nes vien tik iš turinio fanų skaičius auga pakankamai lėtai. Ypač jei dar tik pradedate savo „Facebook gyvenimą“ ar dažnokai šnekate apie komerciją.
3. Jeigu iš puslapio per dieną atsijungia ne daugiau kaip 0,1% nuo bendro fanų skaičiaus – pergyventi nėra dėl ko.
4. Nepamirškite, kad jūsų įrašus organiškai pamato maždaug 15% puslapio fanų, todėl jeigu iš puslapio atsijungia tie, kuriems esate neįdomūs – tai reiškia, kad jie užleidžia vietą tiems, kuriems esate įdomūs. O juk svarbiausia – tikri draugai ir tikra draugystė!

Na, o jeigu jums reikalinga papildoma pagalba, tikiuosi, jog žinote, kur kreiptis!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

5 responses to “Iš Facebook puslapio atsijungia fanai. Baisu ar džiugu?”

  1. Gediminas T sako:

    Pastaruoju metu labai komercializuotas tas facebookas. Daug brukama nepageidaujamos reklamos, tad nėr ko stebėtis, kad dalis fanų tiesiog išsiregistruoja.

    • WB sako:

      Pritariu Gediminui ir šio straipsnio autoriui, nes labai daug puslapių tiesiog nesupranta, kad Facebook skirtas megzti ryšiams, o ne kaip dar vienas pardavimo kanalas. Juk daug lengviau ir paprasčiau skatinti pirkti, nei ieškoti naudingos informacijos, kuri gali būti kam nors naudinga.

  2. maria sako:

    Joa, is kitos puses – puslapiu Facebooke valdytojams labai sunku pajausti, ko nori zmones, ypac pacioje pradzioje ir ypac, jei FB marketingas vykdomas uzsienio rinkose.
    Turbut sunkiausia ir yra isjudinti puslapi pacioje pradzioje, kol dar zmoniu kiekis nedidelis ir dazniausiai sudarytas is paties admin draugu ir pazistamu ir kai idedami postai pasiekia max 5 zmones, is kuriu, zinoma, nei vienas nereaguoja.
    Zmones, o kokia jusu nuomone apie reklama FB tam, kad isigyti nauju fanu? Nes tiesiog neisivaizduoju kaip pritraukt nauju zmoniu savo projektui Airijoje..

  3. maria sako:

    p.s. atrodo, kad viskas, kas veikia Lietuvoje, neveikia uzsienyje :/

  4. Donatas sako:

    Teisingos mintys, reikia tik turėti kantrybės ir patestuoti kas geriausiai veikia. Tačiau bene svarbiausia, kad marketingas turi suteikti naudą visų pirma pačiam vartotojui ir kuo daugiau naudos. Tada ir žmonės lieka laimingi ir idėjos, kuriomis dalinamasi socialiniuose tinkluose tampa priimtinos. Tiesiog nereikia niekuomet žmonių užversti eiliniu spamu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/is-facebook-puslapio-atsijungia-fanai-baisu-ar-dziugu