Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kaip „užauginti“ savo Facebook strategiją. Targeting’as. 2018-ųjų versija.

Šiais metais vienas džiugiausių pasikeitimų klausimuose apie Facebook’ą – „kaip daryti X“ sumažėjimas ir „kaip komunikuoti efektyviau“ tipo klausimų ženklus augimas. Labai gera matyti rinkos brendimą, o kad jį paskatinti – trumpas pasikartojimas apie vieną svarbiausių Facebook’o privalumų, kurio, deja, dar ir dabar neišnaudojame iki galo:

Atsiradus Facebook’ui, daugelis prekės ženklų juo naudojosi labai ribotai, mokėsi iš savo klaidų (kai kurie net ir iš jų nesugebėjo pasimokyti),
ir bandė kažkaip “nemokamai” išnaudoti šį kanalą – tiksliau, nemokėdami grynaisiais, o vietoje to investuodami daugybę savo darbuotojų laiko.

Susikaupus kritinei masei vartotojų ir konkurentų, besinaudojančių Facebook’u, daugelis susigriebė ir nusprendė šiek tiek rimčiau užsiimti šia reklamos sklaidos priemone. Tą pastebime ir savo mokymų dalyvių skaičiaus augime, ir jų bazinių žinių pokyčiuose – jei prieš keturis metus buvo tikrai daug “visiškai žalių” vartotojų, tai kuo toliau, tuo jų skaičius mažėja, o bazinį supratimą apie pačią platformą turi beveik kiekvienas – vietoj pasakojimo, kur ką paspausti, galime daug daugiau laiko skirti subtilybėms ir įdomesniems sprendimams.

Tas pats ir su reklamos išlaidomis – prieš keletą metų dar turėjome didelę dalį marketingistų, kurie FB komunikaciją traktavo tik kaip būdą palaikyti kontaktą su pačiais ištikimiausiais fanais – prekės ženklo gerbėjais. Tam papildomų reklaminių biudžetų dažnai nereikėdavo, arba užtekdavo simbolinių, dažniausiai naudojamų tam, kad tą fanų skaičių kaip įmanoma greičiau padidinti (ne visada protingais būdais, deja). Tuo tarpu dabar, pamatę, kaip auga FB vartojimas, o kartu su juo – ir srautas į konkurentų, šiek tiek atsakingiau žiūrinčių į šio kanalo galimybes, tinklapius ar parduotuves – prekių ženklai susigriebia ir pradeda Facebook’o nebeišskirti iš bendro srauto kaip “nice to have”, bet didelės įtakos neturinčio kanalo. Žodžiu, turim aiškų, mitais nebeapipintą, suprantamą ir adekvačiai traktuojamą kanalą.

Tačiau kartu su tokiu požiūrio pasikeitimu, atsiranda ir keletas grėsmių. Apie vieną iš jų ir noriu čia trumpai pakalbėti.

Esminė problema, Facebook’ui tapus “mainstream’iniu” kanalu vis dažniau badanti akis – jo pagrindinio išskirtinumo prieš didžiąją dalį kitų media priemonių neišnaudojimas. Tas išskirtinumas – galimybė target’inti skirtingus vartotojus taip tiksliai, kaip niekas kitas internete kol kas nesugeba. Daugelis prekių ženklų dabar pradeda Facebook’ą traktuoti kaip TV ar spaudos reklamą ir savo brief’uose apsiriboja “moterys 20-50 metų“ stiliaus apibrėžimais. Tai labai stipriai sumenkina galimybes pasiekti konkrečius vartotojus (vietoj “visos Lietuvos”), kurios ir turėtų būti pagrindinis Facebook reklamos privalumas.

Suprantama, kad dideliam prekės ženklui, kuris turėtų tikti didžiajai daliai vartotojų (maisto produktui, kino filmui visai šeimai, vidutinės klasės automobiliui ir t.t.), nėra galimybės apriboti savo komunikaciją tik mažai jų daliai. Tačiau to ir nereikia daryti. Kaip kalbu ir savo knygoje – Facebook privalumus geriausiai išnaudoja tas marketingo vadovas, kuris į savo auditoriją pasižiūri ne kaip į didelę minią žmonių, kuriuos vienija tik lytis ir amžiaus rėžis “nuo studento iki pensininko”, bet kaip į didelę minią žmonių, sudarytą iš kelių ar netgi keliolikos skirtingų interesų, pomėgių ar įpročių vienijamų grupelių.

Kiekvienai iš jų greičiausiai rūpi šiek tiek skirtingos mūsų prekių ar paslaugų savybės. Jaunai, dirbančiai ir namų ir darbo atsakomybėmis žongliruojančiai mamai apeliuoja skirtingi privalumai nei seniai vaikus užauginusiai ir laiką kelionėse po parodas ir kultūrinius renginius leidžiančiai brandžiai moteriai.

Būtent tai ir turėtų būti mūsų pagridinis tikslas ateinančiais metais – suvokti, kokie skirtingi žmonės gali domėtis mūsų prekės ženklu ir kaip juos galime identifikuoti. Tai padarius, Facebook gali būti pati geriausia priemonė pasiekti tuos žmones ir efektyviai ištransliuoti būtent jiems pritaikytas žinutes.

Čia galime savo auditoriją pjaustyti ir tuomet nuspręsti, kokias žinutes ir kada jiems parodysime. Žinutė apie išpardavimą visiems tėčiams, šiuo metu stovintiems kamščiuose – prašom. Priminimas apie tą patį išpardavimą pirmąją žinutę jau mačiusiems kitą dieną per pietus – jokių problemų. Visiškai kitos prekės ir vizualai tiems, kurie neturi šeimos – žinoma. Skirtingi vizualai aktyvų gyvenimo būdą megstantiems avantiūristams ir sėsliems, saugumą pirmiausiai vertinantiems intravertams – tai aišku.

Galimybė pamatuoti, kiek iš tų tėčių, avantiūristų ir intravertų galiausiai atėjo į mūsų parduotuvę AKROPOLYJE ir ką jie ten nusipirko – taip, ir tai Facebook’as gali jums suteikti.

Viskas, ko reikia – tai šiek tiek laiko, praleisto gilinantis į turimas galimybes ir tuomet – šiek tiek fantazijos, sprendžiant, kaip jas geriausiai išnaudoti. Aišku, nepakenktų ir geri partneriai, būtent tai padedantys prekės ženklams daryti nuo pat Facebook’o atsiradimo Lietuvoje. Jeigu galvojate, kad tokių partnerių 2018-aisiais reikėtų – toli ieškoti nebereikia 😃

Kitame įraše pakalbėsiu apie mažiau jo didenybę Turinį. Jeigu nenorite jo praleisti – sekite mane Facebook’e ir LinkedIn’e, ir svarbiausia – nepamirškite tapti Socialaus Marketingo gerbėjais.


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/kaip-uzauginti-savo-facebook-strategija-targetingas-2018-uju-versija