Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kanų liūtai. Antra diena.

Antroji „Kanų liūtų“ diena praėjo, pirmieji apdovanojimai išdalinti, atidarymas atšvęstas, rosé išgertas. Arijus jau parašė apie laimėjusius darbus, kurie paliko jam didžiausią įspūdį, o aš norėčiau trumpai pasidalinti įžvalgomis, kurios man pasirodė svarbiausios:

1) Nežiūrėkit į viską taip rimtai. 

Kūryba – tai žaidimas. Kūrybiškumas negali gimti iš rimto, reglamentuoto ir susisteminto proceso. Pirmiausia turite atsipalaiduoti ir pažiūrėti į visą procesą paprasčiau, žaismingiau. Nebijoti suklysti, džiaugtis nesėkmėmis ir žaisti. Apie tai kalbėjo Jessica Walsh, New York’o dizaino studijos „Sagmeister and Walsh“ partnerė viename pirmųjų šios dienos pranešimų didžiojoje Kanų liūtų scenoje. Jessica išskyrė kelis elementus, kurie, jos manymu, yra svarbiausi kuriant tikrai įsimenančius darbus:

Pasitikėjimas. Tiesiog privalai pasitikėti savo jėgomis. Jeigu nemanai, kad pavyks, tau tikrai nepavyks.

Laikas. Turi turėti laiko bandyti, klysti ir atsitraukti nuo užduoties. Skubėdamas visada pasitenkini „ai, bus gerai“ sprendimais.

Atkaklumas. Geriausi sprendimai gimsta tuomet, kai jų autoriai turi pakankamai pasiryžimo ir atkaklumo nepasiduoti nesėkmėms ir ieškoti išeities iš, atrodytų, beviltiškų situacijų.

Erdvė. Reikia sugebėti atsitraukti nuo kasdienybės triukšmo. Jei bandote kūrybiškai išspręsti problemą, bet tuo pačiu metu pastoviai tikrini savo Facebook’ą ir el.pašto dėžutę – nieko nebus. Išjunk garsą, pamiršk aplinkinį pasaulį nors kelioms valandoms ir susikaupk.

Humoro jausmas. Nebijok pasijuokti iš savęs, aplinkinių ir svarbiausia, savo nesėkmių. Jei į viską žiūrėsi rimtai, žaidimui vietos nebeliks.

Žinoma, kiekvienas žaidimas turi turėti taisykles. Pradedant kūrybinį procesą, turi nusistatyti pagrindinius kriterijus, pagal kurį jį vertinsi, ir pagrindines taisykles, kuriomis vadovausies. Vienas iš man labiausiai įstrigusių Jessic’os pavyzdžių apie žaidimo taisykles buvo jos kompanijos darbas su Aizone – parduotuvių tinklu, kurių reklamas kurdami, jie nusibrėžė kelias esmines taisykles, kurių turėjo laikytis – reklamose nebus rodomi rūbai, kuriuos jie parduoda, ir viskas bus daroma naudojant tik juodą ir baltą spalvas. Vėliau taisyklė dėl spalvų buvo šiek tiek „praplėsta“:

 

2) Pirmiausia – idėja. 

Kiek kartų reklaminės kampanijos idėją pradėjote galvoti nuo to, kur ji bus rodoma? „Reikia idėjos Facebook’ui“, „Norim padaryti banerinę kampaniją“, „Turim biudžetą spaudai“… Visa tai – visiškai nereikalingi apribojimai, padarantys žaidimą žymiai sunkesnį. Atsisakykite jų ir pradėkite „iš toliau“ – nuo žinutės, kurią norite perduoti, nuo žmonių, su kuriais norite kalbėti ir nuo naudos, kurią jiems norite suteikti. Leiskite sau prabangą apie būdą, kuriuo tą žinutę perduosite, pagalvoti vėliau. Tik tokiu būdu atpalaiduosite save nuo bereikalingų apribojimų ir leisite savo vaizduotei parodyti jums geriausią sprendimą.

3) Duomenys gali būti patys geriausi kūrybiškumo katalizatoriai. 

Gerry Graf, Barton F. Graf 9000 steigėjas savo kalboje akcentavo – niekas nebeturi žiūrėti jūsų reklamų. Vartotojai nebėra jūsų įkaitai ir jų „pagauti“ nebeišeina. Turite kurti turinį, kurį jie NORĖS peržiūrėti, o tai padaryti galite tik sukurdami tai, kas padės jiems tapti geresniems, juos prajuokins ar suteiks jiems realios naudos (ne, ne nuolaidų). O duomenys, kurių neįsivaizduojami kiekiai dabar jau prieinami praktiškai kiekvienam, jums gali padėti tai padaryti naujais, kūrybiškais būdais.

Prieš pradėdami naują projektą, susirinkite visą informaciją, visus duomenis, kuriuos tik galite. Išanalizuokite savo klientus, jų elgesį, situaciją, jos išskirtinumą, problemą, jos sprendimo variantus – viską, ką tik galite. Surinkę ir suvokę visą informaciją, atsitraukite nuo jos, leiskite sau ją „suvirškinti“… ir rasite sprendimą.

Kaip iliustraciją Gerry pateikė labai nuotaikingą projektą, kurį jie įgyvendino AXE prekiniam ženklui. Sprendimas – tikrai paprastas, nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti ne taip. Dabartinės techninės galimybės leidžia tai įgyvendinti gana nesunkiai, o efektas vartotojui – unikalus ir visiškai individualus:

Tiek apie idėjas, kurios šiandien pasirodė verčiausios dėmesio. Žinoma, dešimtys seminarų, pranešėjų ir pokalbių su dalyviais iš viso pasaulio suteikia didžiulį kiekį informacijos, tačiau viską aprašyti prireiktų kelių savaičių, o aš, deja, jau skubu į trečiosios dienos pranešimus, tačiau prižadu po truputėlį dalintis informacija ir su jumis 🙂 O kad nepraleistumėt – sekite mūsų blogą, mūsų Facebook puslapį bei mus asmeniškai (Arijus Žakas ir Aidis Dalikas) ir gausite daugybę vertingo turinio iš 2015-ų metų Kanų liūtų!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/kanu-liutai-antra-diena