Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kanų Liūtai prasidėjo!

Šiandien startavo 62-asis Kanų Liūtų festivalis. Festivalis, kurio pagrindinis tikslas – surinkti kūrybiškiausius reklamos pasaulio žmones į vieną vietą, supažindinti juos su įsimintiniausiomis, įdomiausiomis reklaminėmis kampanijomis ir apdovanoti pačius efektyviausius ir didžiausią poveikį turėjusius sprendimus. Šiais metais mes – ir vėl čia, pasiruošę papasakoti apie viską ir jums.

Pagrindinis šių „Kanų liūtų“ akcentas – inovacijos. Jau ir prieš dvejus metus, ir praėjusiais metais vis didesnis dėmesys buvo skiriamas ne tiesiog kūrybiškiems sprendimams, bet inovacijoms ir tam, kaip prekės ženklams geriau integruoti savo kampanijas, įtraukiant visus reklamos kanalus, pasiekiant savo vartotojus ten, kur jie yra, o ne ten, kur prekės ženklas įsivaizduoja, kad jie turėtų būti. Todėl nenuostabu, kad ir šiemet vienas pirmųjų pranešimų buvo apie tai, kaip keičiasi ir per ateinančius 10 metų keisis socialiniai tinklai, ir ką prekės ženklams reikėtų daryti, kad juos išnaudojant pasiekti savo vartotojus ir juos sudominti.

Pranešimą didžiojoje Kanų liūtų scenoje skaitęs Peter Kim, Cheil Worldwide CDO, pabrėžė, kaip stipriai viskas evoliucionavo nuo 2005-ųjų, kai YouTube buvo įkeltas pirmasis video, Facebook’as turėjo 7 milijonus vartotojų studentų ir mąstė, kaip padaryti, kad baigę universitetus jie ir toliau naudotųsi šiuo socialiniu tinklu, o Twitteris dar buvo tik drąsi idėja. Nuo to laiko viskas pasikeitė drastiškai, todėl prekės ženklams labai svarbu keistis kartu. O to daugelis dar nesupranta ir komunikuodami su vartotojais naudoja senas taktikas – internetą į kampaniją „integruoja“ sukurdami polapį, socialinius tinklus – ant plakato uždėdami #hashtag’ą ir, pasižymėję, kad labai gerai integravo „modernias komunikacijos priemones“ stebisi, kodėl jos neveikia.

Tuo tarpu kita gera/bloga naujiena – tai, kad ne tik reikia spėti prisitaikyti prie jau pasikeitusių taisyklių ir kurti į vartotoją orientuotas reklamines kampanijas (į vartotojĄ, ne vartotojŲ grupę „nuo 20 iki 35“), bet ir jau turime pradėti galvoti, kaip mūsų marketingo ir komunikacijos veiksmai atrodys ateityje, kuri jau čia. Vartotojai dabar turi tokias technines galimybes, apie kurias negalėjome net pagalvoti prieš 10 metų – super greitą ryšį, super pigius duomenis (arba visai nemokamus, kaip Google Photos atveju) ir didžiulį kiekį informacijos, kurį gauna kasdien. Todėl prekės ženklam, norintiems patekti į jų akiratį, teks stipriai pakovoti.

Pirmiausia, turėsime pamiršti „nemokamus pietus“. Socialiniai tinklai reklamdaviams taiko programinėje įrangoje labai populiarų „freemium“ modelį – iš pradžių naudojiesi nemokamai, vėliau nemokamai jau gauni tik pagrindines funkcijas, o už „pagerinimus“ turi susimokėti. Taigi, nemokamas bandomasis laikotarpis jau baigėsi, ir tie, kurie nori išnaudoti visas interneto galimybes, turi suprasti, kad turės už tai susimokėti. Na, o tie, kurie to daryti nenorės, vis dar galės juos naudoti, bet kuo toliau, tuo labiau kalbėsis su savimi, nes jų vartotojai paprasčiausiai jų neišgirs.

Technologijoms taip sparčiai tobulėjant, vartotojai jau ne tik teoriškai, bet ir praktiškai labai paprastai gali kurti turinį patys. Todėl prekės ženklams labai svarbu ne tik stebėti, kas vyksta ir kaip jų produktai naudojami įvairių blogerių, vlogerių, socialinių tinklų žvaigždučių ir kitų naujosios technologijų eros įžymybių, bet ir prisijungti, skatinti ir bendradarbiauti su jais patiems.

Peržiūrėdami šį pavyzdį, paspauskite i raidelę viršuje dešinėje – puiki produktų integracija ir naujų YouTube galimybių išnaudojimas!

Kitas svarbus dalykas – dabar toks populiarus ego kultas po truputėlį užleidžia vietą prasmei. Vartotojai jau pradeda bodėtis tūkstančiais selfių ir pusryčiųpietųvakarienės nuotraukų, ir į internetą bei modernias technologijas žiūri kaip į vietą, kuri gali padėti jiems ne tik parodyti save, bet ir padėti vieni kitiems, pakeisti jų gyvenimus. Todėl ir prekės ženklams, norintiems, kad vartotojai „stovėtų kartu su jais“, teks suprasti, kad jie turi padėti savo draugams pasiekti kažką reikšmingo, pakeisti savo aplinką ar netgi padėti pakeisti pasaulį. „Nufotkink savo kedus“ konkurso jau nebeužteks.

Žemiau – puiki Samsung iniciatyva:

Ir, aišku – tai, apie ką su Arijumi kalbam jau kuris laikas: nebėra „socialinių tinklų marketingo + tradicinio marketingo + darkažko“. Vartotojai interneto neskirsto į „čia – socialinis tinklas, čia su prekės ženklu bendrausiu, o čia – portalas, čia man tegul rodo kvailas reklamas“. Visas internetas tampa viena integruota sistema, kuri turi padėti vartotojui tapti geresniu, padėti jam siekti jo tikslų ir augti, tobulėti, mokytis ir linksmintis.

Prekės ženklai gali prie to prisidėti arba tam trukdyti – mes siūlom nesipriešinti ir verčiau išmokti draugauti su savo klientais.

 


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3830

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/kanu-liutai-prasidejo