Aidis DalikasAidis Dalikas
Atgal
Kanų liūtai. Trečioji reklamų festivalio diena

Jamie Oliver „Kanų liūtuose“

Tęsiu savo labai subjektyvią „Kanų liūtų“ reklamos festivalio apžvalgą. Trečią šio festivalio dieną įvykių ir įdomių kalbų buvo labai daug. Festivalio scenose buvo galima išvysti Jamie Oliver’į, kuris skatino prekės ženklus neapgaudinėti vartotojų ir nelaikyti jų kvailiais, kvietė prisidėti prie sveiko maisto judėjimo ir įspėjo apie blogos mitybos pavojus, Natalie Imbruglia, kuri scenoje ne tik imitavo prekės ženklo ir atlikėjo derybas dėl bendradarbiavimo sąlygų, bet ir atliko keletą savo kūrinių, ir patį Pharrell Williams, kuris kalbėjo apie nuoširdumo svarbą komunikacijoje ir visur kitur.

Garsenybes pamatyti iš arti ir pasiklausyti jų minčių apie kūrybiškumo, originalumo ir nuoširdumo svarbą visada malonu, tačiau man šiandien labiau įstrigo du dalykai, šiek tiek labiau susiję su kasdiene mūsų veikla:

Pirmasis – pirmoji pasaulyje „Instaknyga“, pristatyta Kanų liūtuose. Kalifornijos reklamos agentūros RPA vadovai pristatė naujo formato, „po-pastraipą-per-dieną“, knygą, kurią publikuos po vieną įrašą savo Instagram kanale. Atrodo, kad joje bus galima rasti labai įdomių patarimų visiems, galvojantiems, kaip jų prekės ženklui komunikuoti su savo klientais. Vieną iš ištraukų prisegu žemiau, o norėdami nepraleisti knygos starto birželio 25-ąją ir visų ateinančių įrašų – nepamirškite spausti follow mygtuko šiek tiek žemiau:

– End of the Interruptor (continued) There are over 324 different brands of cheese puffs on this planet. Among them are Barrell O’Fun Cheesey Puffs, Bon Ton of York Crunchy Cheese Curls, Brim’s Cheese Balls, Hain PureSnax White Cheddar Zoinks Puffed Corn Snacks and the king of the cheese puff, Cheetos. Marketing 101 – how do you separate your cheese puffs from the others? How do inspire long-term loyalty? How do you tell your brand story? Marketing 2015 – how do you do it when people are clicking out, skipping by and reflexively ignoring you? ———- It’s more essential than ever for brands to ascribe qualities, benefits, stories and values to their products to help differentiate themselves from competitors. However, old media channels are drying up faster than a California reservoir, and we’re gradually losing the ability to tell our stories to a captive audience and connect with people on a deeper level. A brand can’t say much about itself in a small display ad at the bottom of a news article on a mobile phone. Or within the ad space of a Facebook newsfeed. Or while being overlooked entirely. ———- Brand-building is dying. Not overnight, but it is slowly and steadily succumbing to a new world order. According to a 2012 study, the percentage of people opting out of targeted online ads has nearly doubled. And a 2014 study showed 86% of people skip ads on TV. In fact, satellite television provider Dish TV ran a TV campaign promoting The Hopper, a device that lets you instantly skip commercials in recorded primetime TV. In their ads they talk about how „you’ll never have to watch another commercial ever again.“ Of course, the irony is that the campaign was created by an ad agency, which was digging its own grave for a retainer fee.

A video posted by by Jason Sperling (@lookatmebook) on


Kitas man didžiausią įspūdį palikęs pranešimas – Koitchi Yamamoto iš Japonijos agentūros DENTSU kalba apie duomenų ir kūrybos sinergiją. Koitchi kolegos dirbo su praėjusių metų Kanų liūtuose triumfavusia Honda reklama, kuri panaudojo Ayrtonno Sennos bolido duomenis tam, kad atkurtų jo rekordinį ratą praėjus beveik ketvirčiui amžiaus po jo mirties:

Tuo metu duomenys, kurie buvo mums prieinami, buvo ganėtinai primityvūs, tačiau ir tai nesutrukdė dabar kūrybiškai panaudoti jų tam, kad sukelti emocijas vartotojams ir perteikti prekės ženklo žinutę taip, kad ją atsimintų visi. Tuo tarpu dabar prekės ženklai turi priėjimą prie žmogaus protu sunkiai suvokiamos galybės duomenų – sparčiai auga ne tik išmaniųjų įrenginių, bet ir tiesiog išmaniųjų daiktų skaičius – greitai pasaulyje bus daugiau nei 50.000.000.000 įrenginių, galinčių kaupti ir dalintis duomenimis vieni su kitais. Todėl didžiausias dabarties iššūkis – atrasti būdus, kaip tuos duomenis surinkti, analizuoti ir kūrybiškai panaudoti.

Data is the best inspiration

Koitchi taip pat pasidalino ir keliais labai įdomiais duomenų vizualizavimo ir kūrybinio panaudojimo pavyzdžiais:

  • Pirmasis – „On Broadway“ – instaliacija, piešianti 13 New Yorko miesto mylių portretą, susidedanti iš informacijos, surinktos iš viešai prieinamų šaltinių. Vartotojų nuotraukos, check-in’ai, netgi statistikos departamento informacija leidžia pažvelgti į vieną ryškiausių pasaulio vietų visiškai kitu kampu (ar tiksliau, milijonais kitų kampų). Daugiau informacijos ir patį projektą rasite čia, o žemiau – trumpa jo demonstracija:
  • Kitas pavyzdys – hipnotizuojantys Aaron Koblin vizualai, sukurti iš viešai prieinamos skrydžių informacijos. Daug grožio – čia, o žemiau – trumpas video su viena iš vizualizacijų:

  • Ir paskutinis – projektas, siekiantis atsakyti į tokius klausimus, kaip „Kaip atrodo liūdesys?“, sukurtas per tris metus išanalizavus daugiau nei dviejų milijonų žmonių įrašus socialiniuose tinkluose. Nežinau, gal čia dėl muzikos, bet jaučiuosi labai keistai žiūrėdamas šį video. Norintiems sužinoti daugiau apie projektą – nuoroda čia.

Tiek šiandien apie mūsų atradimus Kanų liūtų reklamos festivalyje. Rytoj, tikiuosi, bus dar daugiau apie ką parašyti. O norintiems nepraleisti – sekite mūsų blogą, mūsų Facebook puslapį bei mus asmeniškai (Arijus Žakas ir Aidis Dalikas) ir gausite daugybę vertingo turinio iš 2015-ų metų Kanų liūtų!


Notice: Theme without comments.php yra nebenaudojama nuo 3.0 versijos, tačiau neturi pakaitalo. Please include a comments.php template in your theme. in /var/www/w_socialusmarketingas.lt/wp-includes/functions.php on line 3829

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://www.socialusmarketingas.lt/kanu-liutai-trecioji-reklamu-festivalio-diena